Jeg begynner virkelig å lure

Lykkeliky

Gift med forumet
på hvor stor den lille gutten min egentlig kommer til å bli.. Han er 4 mnd på mandag, og på badevekta her hjemme var var 10,8 kg i dag. Jeg har allerede skikkelig vondt i ryggen jo. :( Han får kun morsmelk. Når skal det stagnere litt da?? Han har lagt på seg 400 g + i uka siden fødselen..

Tjaa, han legger bare bra på seg :) Ikkje så mye å gjøre med det! Har ei venninne som fikk en gutt 1 november og han veier 8200 gram alt... Han og får bare morsmelk. Kanskje du kan begynne med grøt nå og se om det stabiliserer seg litt? Spiser han veldig mye og ofte?

Oi, det var en bra stor gutt ja.. skulle vært artig og sett han ved siden av jenten min som var 5,7 kg da hun var 4 mnd (forrige uke). han er vel sikkert lang også.. roer seg nok etterhvert nå. har en nevø som var ganske stor som baby, nå er han en helt gjennomsnittlig stor 2 åring.

Vil jo tro det roer seg en gang... Eller... Han blir sikkert ikke mer enn sånn ca 210 cm vel???

ASG skrev:
Vil jo tro det roer seg en gang... Eller... Han blir sikkert ikke mer enn sånn ca 210 cm vel???

Jeg ser for meg "vekst-stopp-hormonsprøyte" om noen år. Pappaen fikk det da han gikk på barneskolen (og jeg var til vurdering, men slapp sprøyta).
De har altså litt å slekte på, våre stakkars store små...

kasandre skrev:
Tjaa, han legger bare bra på seg :) Ikkje så mye å gjøre med det! Har ei venninne som fikk en gutt 1 november og han veier 8200 gram alt... Han og får bare morsmelk. Kanskje du kan begynne med grøt nå og se om det stabiliserer seg litt? Spiser han veldig mye og ofte?

Tror du det stabiliserer seg med grøt? Jeg er heller redd for det motsatte.. Men ja, han spiser mye og ofte, spesielt om kvelden/natta (JEG ER SLITEN!), og jeg tror nok det er på tide med mer enn morsmelk snart. Tror jeg skal ta en prat med HS til uka, rett og slett.

Lykkeliky skrev:

kasandre skrev:

Tror du det stabiliserer seg med grøt? Jeg er heller redd for det motsatte.. Men ja, han spiser mye og ofte, spesielt om kvelden/natta (JEG ER SLITEN!), og jeg tror nok det er på tide med mer enn morsmelk snart. Tror jeg skal ta en prat med HS til uka, rett og slett.

Ja det tror eg! Grøten metter mer og lenger, og fettinnholdet er mindre enn i morsmelka...

Jeg kjenner jeg er klar for et bilde av den lille store mannen din altså :D Han høres så deilig ut!

Eh, ikke mannen-mannen, men baby - mannen hvis du var i tvil :P

Har sendt deg en pm, ASG ;)

Manne-mannen min er også ganske deilig altså, bare så det er sagt. Høhø!

Oi.... en stor kar! Gutten min er 3 måneder og 3 uker og veier allrede 8055g og er 67 cm lang..... fullammer jeg, men jeg synes ikke at er noe tjukk, helt normal. Han også vil spise ofte ( hver 3 timer).DEt kommer nokk til å stabiliserer seg. Snakk med helsesøster. Masselykke til!

Wow! Det var pluggen sin det! Jeg hadde bekymret meg altså. Vi er forskjellige, og det kan godt hende han løper/krabber av seg valkene når han begynner å røre mer på seg.

Min er født lang (og slank), og ligger over ennå over vekstkurven, men han veier nok mellom 7,5 og 8 kilo. (Veide 7160 på 3-måneskontrollen, og vi skal på 4-månedskontroll på mandagen).

Back
Topp