jeg begynner å få det travelt

Tittenteia

Elsker forumet
jenta blir 4 år i sommer, og hun har fremdeles ikke søsken. hovedgrunnen til det er fordi jeg studerer, og har fremdeles 2 år igjen. jeg vil ikke at det skal være så stor aldersforskjell mellom barna, så planlegger rett og slett å få en til og fortsatt prøve å studere samtidig. går det? finnes det en annen løsning? bør vi absolutt vente, eller bør vi virkelig få barn nå?
må legge til at jeg er veldig babysyk altså, bare så det ikke virker som søsken til jenta er eneste grunnen.

om hun er 5 eller 7 år når hun blir storesøster, så spiller det ingen rolle! Gjør deg ferdig! Det er TUNGT å gå skole samtidig som man får baby[;)] Og det er ikke lett å begynne på skolen igjen hvis man tar permisjon!

hennes alder syns ej ikke spiller noen rolle. ej har fått to stk mens ej gikk på skole. venter nr 3 no, å har ennå et par eksamena ej ikke har tatt. så må få de unna til neste sommer hvertfall. me første mann var ej hjemme det første året. mens me nr to leste ej hjemme å tok eksamena. siden ej gikk fulltid på skolen fikk sambo søke om permisjon på selvstendig grunnlag, så han gikk hjemme å passet barna. kom med snuppa når ho skulle ha mat... noen skoler har ikke noe imot at man tar med seg babyen den første tiden hvertfall! så hvis DU Å KJÆRESTEN har lyst på en til, så ser ej ikke problemet, anna enn det kan bli litt tøft!!! men man klare det man må klare! hihi..

ORIGINAL: AnneEmilie

jeg fikk barn i studietiden, og det gikk kjemefint [:)] hadde et halvt år igjen da, men kjenner flere som har fått tidligere i studiet [:)]
Får fødselsstipend fra lånekassen også, og hadde mye fritid til lillemor etter at jeg startet studiet igjen[:)]

får man gjort om hele lånet til stipend ett år etter fødsel om man fortsetter på skolen også, eller er det bare om man tar permisjon ett år?

Jeg hadde en på to og en på ett da jeg startet å studere. I starten av andre året fikk jeg nr tre.
Syns det har gått helt fint. Men satser ikke på A'er, da... [;)]

Du får alt som stipend uansett om du fortsetter å studere det året, eller om du tar ett år perm ;)

ORIGINAL: Marlu

ORIGINAL: trine2007

jeg fikk barn i studietiden, og det gikk kjemefint [:)] hadde et halvt år igjen da, men kjenner flere som har fått tidligere i studiet [:)]
Får fødselsstipend fra lånekassen også, og hadde mye fritid til lillemor etter at jeg startet studiet igjen[:)]

får man gjort om hele lånet til stipend ett år etter fødsel om man fortsetter på skolen også, eller er det bare om man tar permisjon ett år?

Man får det uansett [;)]

Selv ville jeg aldri latt vær å ha permisjon da, tror det hadde blitt vel mye.

Ellers så er det mange positive sider med å få barn som student [:)]

tenkte jeg skulle time det såpass perfekt at jeg fikk barn i slutten av mai (ferdig med eksamen), ha ferie til august og begynne igjen mens faren har permisjon [:)][8D] tøffer meg litt nå, for vet hvor mye jeg vil være med babyen når den kommer. men skal prøve.

Jeg skjønner at du tenker på alders forskjellen mellom barna jeg..

Man vil jo gjerne at de skal være litt like i alder:)

Tror ikke det blir noe porblem å få barn mens du studerer,kjenner flere som har fått det,å det har gått helt fint=)

Tror det kan bli tungt med 2 barn mens man studerer, en ting er 1 - men 2?????
Nå som jeg vet hva det vil si å ha 2, ville jeg aldri gjort det[;)]

ORIGINAL: Febbis

Tror det kan bli tungt med 2 barn mens man studerer, en ting er 1 - men 2?????
Nå som jeg vet hva det vil si å ha 2, ville jeg aldri gjort det[;)]

selv med mye hjelp fra samboer? er det virkelig så stor forskjell?

Da må jo jeg være riv ruskende GAL jeg da! hehe... Har to små, 1og 3 år og heiv meg på skolebenken nå i høst! Er et profesjonsstudie (dvs 6 år!) og jeg planlegger å få nr 3 midt i studiet jeg.. hehe... [8D][:)]

Man klarer det meste!

Go for it!!

hadde en på 2 ej å ei nyfødt... funket det. klarte med glans de eksamenane ej tok. er jo nett som jobb!!!! kansje pitte litt tyngre. så bytter man rollen. istede for du er hjemme å far går på jobb. er han hjemme med babyen å du på jobb.. å skolen er jo ofte ikke å mange timer som en jobb?? vi hadde bare tre timer om dagen som regel. ellers selvstudie hjemme.. det tok ej når snuppa sov. eldstemann fikk litt tegnepapir eller bok, så satt ej å las høyt for han fra mi trøtte kjedlige bok. han syns det var kanon han. kansje han lærte noe! hihi

ORIGINAL: Hege og GuttaBoys

Da må jo jeg være riv ruskende GAL jeg da! hehe... Har to små, 1og 3 år og heiv meg på skolebenken nå i høst! Er et profesjonsstudie (dvs 6 år!) og jeg planlegger å få nr 3 midt i studiet jeg.. hehe... [8D][:)]

Man klarer det meste!

Go for it!!

dette var oppmuntrende [:D] tror det varierer veldig fra person til person hvor fort man føler man ikke får tid, og hvor lett man lærer det man studerer. jeg må drøfte det litt mer. frister veldig da [:D]

ORIGINAL: Tøsa

Hadde jeg hatt en mann så hadde jeg gjort det.
Tima så jeg hadde født ungen på juni eller noe.

ja, var det jeg tenkte jeg å. mai/juni så har man jo sommerferie[;)]

ORIGINAL: Burger

Hvor omfattende er studiet ditt da? Jeg hadde en del fritt og var hjemme mye. Da kan jo far ta ut permisjonen så er du der så mye du har anledning til. Om dette er mulig da?

nå er det ganske mye å gjøre. går økonomi så er mye regnefag som betyr at det blir vanskelig å lese hjemme i stede for forelesning. tror det roer seg litt etter dette halvåret, men er generelt ganske mye å gjøre.

jeg snakket med lånekassen i går om støtte under permisjon og han sa at all lånet ble omgjørt til stipend når du går ut i permisjon også får du de pengene om sommeren også viss du har permisjon da[:)]

han sa også at det spilte ingen rolle om jeg jobbet en del før permisjonen slik at jeg fikk utbetalt penger fra nav også, men det syns jeg hørtes rart ut[8|]

[:D]

Jeg synes det kommer an på type studie !
jeg fikk førstemann midt i studietiden og mitt studie innebar veldig mye laboratoriearbeid og jeg følte at jeg ikke hadde tid til å være så mye borte fra babyen min som jeg burde. Men innebærer studiet mye lesing er det jo mulig å gjøre det på kveldene etter ungene er i seng ! lykke til med valget :)

ORIGINAL: Felice

Jeg synes det kommer an på type studie !
jeg fikk førstemann midt i studietiden og mitt studie innebar veldig mye laboratoriearbeid og jeg følte at jeg ikke hadde tid til å være så mye borte fra babyen min som jeg burde. Men innebærer studiet mye lesing er det jo mulig å gjøre det på kveldene etter ungene er i seng ! lykke til med valget :)

sånn sett så skal det gå greit å lese på kveldstid. [:D]

jeg jobber best under press, så jeg ville ha fått barn i studietiden[:D]

ORIGINAL: Skravlemor

jeg jobber best under press, så jeg ville ha fått barn i studietiden[:D]

hehe, er litt sånn her å. klarer med også veldig greit på "skippertak" [8D]

Back
Topp