jeg bare lurer...

lima87

Gift med forumet
når det er ca 10 grader ute og overskyet...
hva har dere på barna når de er ute å leker???

leverte Jenny i barnehagen i dag, - da de var ute å lekte...
- jeg hadde på henne en tynn bomulls bukse og body + en tykk flleece dress utenpå...
men så ser jeg at 2 av jentene bare har på seg strømpebukse og colllege jakke [&:]
er ikke det litt lite? eller har jeg tatt på jenny for mye??

føler det er så vankselig å vite hva 10 grader er. må lissom kjenne på været, her er det 20 å hun har bare bukse og genser og en ulljakke uttapå, ikke om sola står på.

men med ull strømpebukse og ull body og noe uten på så er ungene ofte gode og varme. her kommer vi til å bruke ull under og da er det ikke noe vits med to gensere og dobbelt opp med bukser osv.

noen unger er veldig varmblods også. kommer jo ann på sur vind også. viktig å dekke til hals og ører og at de er varme på føtter og hender.

vanskelig og si... sliter selv også...

her om dagen var det ganske kjøligt her og jeg tok på henne ull strømpebukse og body og kom hjem med helt andre klær... di i bhg hadde skiftet på henne for det såg så varmt ut eller hva det var... hmmm

da var det 7 grader på morningen... men vet ikke hva det var på dagen da... jeg var på jobb ikke tid og tenke på været ute da...[8|]

Siden det bare er rundt 5 grader her på morgenen tar jeg på ullstrømpebukse under buksa og ber bh ta av hvis det blir for varmt. Han har på strømpebuksa når han kommer hjem hvis det ikke har vært over 16-17 grader. Han er ikke sånn kjempe varm av seg da.

Synes det var litt rart å bare gå i strømpebukse ute uansett jeg da. Om det var varmt eller kaldt. Jeg hadde hatt på oliver mer klær enn det ihvertfall!

ORIGINAL: MiniMoi

Siden det bare er rundt 5 grader her på morgenen tar jeg på ullstrømpebukse under buksa og ber bh ta av hvis det blir for varmt. Han har på strømpebuksa når han kommer hjem hvis det ikke har vært over 16-17 grader. Han er ikke sånn kjempe varm av seg da.

Synes det var litt rart å bare gå i strømpebukse ute uansett jeg da. Om det var varmt eller kaldt. Jeg hadde hatt på oliver mer klær enn det ihvertfall!

ja jo... de hadde vell på seg en kjole/tunika oxo da, men ikke noe lange kjoler liksom...

når jeg hentet henne igjenn var det oppi 15-16 grader da... da hadde dem ikke på henne den fleecebuksen, - bare fleece genseren, men det synst jeg var ok... da var det jo grei temp ute...

men når det er sakt, så sender ikke jeg Jenny i barnehagen med strømpebukse og kjole uten at jeg gir klar beskjed om at hun ska ha på seg en bukse el utenpå der igjenn når de ska ut... jeg synst det begynner å bli for kaldt for det her nå...

(nå vet ikke jeg om det var foreldre eller ansatte som var sløve der)

Om morran her er det vel rundt 10-15 grader.
Da har jeg på han litt tykk body bomull, joggebukse, sånn college jakke ting (ikke for tynn eller tykk) og en tynn lue.
Min knert er veldig varm av seg, og siden vi ofte er ute sammen, kjenner jeg i nakken for å sjekke da.
Noe alle ansatte burde gjøre en gang innimellom.

Vi har vært på camping med ca 8 - 10 grader, da var det fleese dress, fra morran av. Men er friskere ved sjøen da.
Tenkte å få tak i parkdress nå.

Hmm.. Kommer an på om det blåser. Men jeg hadde sikkert tatt stømpebukse/body, genser og bukse og ei jakke. Tynn dress om det er vått.

Back
Topp