Jeg bare lurer.. Naturskade?

jentami*

Elsker forumet
Strømmen har vært borte i snart 4 timer. Kom tilbake nå..
Frysevarene er så som så. Ikke helt tint, men på god vei..
Hadde dere kastet maten eller ringt forsikrings selskapet?

Noen som har litt peiling?

Trodde frysere holdt temperaturen litt lenger enn 4 timer?
Kanskje ikke? Hadde sett an. Tror ikke jeg hadde ringt forsikringsselskapet med mindre fryseren var ødelagt.

Gollemor skrev:
Kanskje ikke? Hadde sett an. Tror ikke jeg hadde ringt forsikringsselskapet med mindre fryseren var ødelagt.

Kan pent lite om sånn jeg.. Men temperaturen var litt som den pleier å være i kjøleskapet nedi fryseren.. :p

jentami* skrev:

Gollemor skrev:

Kan pent lite om sånn jeg.. Men temperaturen var litt som den pleier å være i kjøleskapet nedi fryseren.. :p

Skjønner.
Håper noen kan gi et skikkelig svar, for så mye strømbrudd det har vært her i det siste, merker jeg at det kan være greit å vite.

Hva skal forsikrinsselskapet med maten din?? Kommer ann på hvilken mat du har i frysen da, men 4 timer skal i teorien ikke være nok til å tine maten så lenge fryserdøren har vært lukket...

Hva skal forsikrinsselskapet med maten din?? Kommer ann på hvilken mat du har i frysen da, men 4 timer skal i teorien ikke være nok til å tine maten så lenge fryserdøren har vært lukket...

*Annie86* skrev:

Erstatte det vi hadde i fryseren? Jeg lurer bare :)
Begge fryserne har vært lukket. Den er jo ikke helt tint.
Hvordan er det å spise det da? Det har begynt å tine så skal det fryses igen..
Jeg aaaaaaner ikke :)

Med mindre du hadde VELDIG dyre biffer i frysen så er nok egenandelen MYE høyere enn prisen på varene (kan jeg tenkte meg) :) 

Selvom fryseren ikke er iskald lenger er nok varene ganske frossen selvom.. De fleste varene tåler nok å tine litt, men jeg ville vært ekstra nøye på steking/koking når jeg tilberedte maten senere... De fleste varer tiner jo litt fra man handler dem til man kommer hjem i fryseren med dem.. Så jeg tror nok det går bra.. Så lenge de ikke er helt opptint... Men er du usikker er det vel bare til å kaste det..

*Annie86* skrev:

Med mindre du hadde VELDIG dyre biffer i frysen så er nok egenandelen MYE høyere enn prisen på varene (kan jeg tenkte meg) :) 

Selvom fryseren ikke er iskald lenger er nok varene ganske frossen selvom.. De fleste varene tåler nok å tine litt, men jeg ville vært ekstra nøye på steking/koking når jeg tilberedte maten senere... De fleste varer tiner jo litt fra man handler dem til man kommer hjem i fryseren med dem.. Så jeg tror nok det går bra.. Så lenge de ikke er helt opptint... Men er du usikker er det vel bare til å kaste det..

Da stoler jeg på deg

Normalt ska fryseren tåle å være uten strøm i 4 timer,hvs maten beggyner å tine ettter at fryseren har stått uten strøm i 4 timer så er det mulig noe galt med den
her gikk vi uten strøm i 1døgn vi åpnet ikke fryseren mens det ikke var strøm,da strømmen gikk på igjen sjekket vi fryseren og der hadde det da ikke begynt å tine i det helle tatt.

Men slike ting går på innboforsikringen ved lynnedslag og strøm blir borte eller at strømmen kuttes. Foreldrene mine fikk ny fryser og dekt maten på sin innboforsikring, de betalte egen andelen på ca 2000kr så når den egenandelen ble trukket fikk de utbetalt 8000kr for mat og til å kjøpe ny fryser

her så måtte de ut med gankse mye hvis det skulle skje noe med fryseren siden vi har 75kg med viltkjøtt bare i den enne fryseren så det er kjøtt vært en del 1000

Back
Topp