?? jeg bare lurer jeg ;)

Hoppetussa28

Lykkelig Gravid ;)
Oktobermirakler 2013
da jeg var på 3d ul på lysaker sa han at jenta mi ville ligge på 4232 da hun kommer til, om hun vokser i samme tempo som hun gjorde da, er dette veldig høy vekt på snuppa mi ??
eller er det normalt??

E nok i overkant av normalen ja, mn ho treng jo ikke vokse like fort de siste ukan:)

<3 Gutt født okt.2012, ny baby på vei m termin 20.mars! <3

De små vokser som regel i rykk og napp den siste tiden så jeg tror nok du kan slappe helt av ;)

Var di på ultralydklinikken på Lysaker? Jeg var der for ei uke siden. Ble litt urolig etter timen ift vekt.. Hadde time hos jordmor i dag og hun fortalte meg at jeg kunne slappe helt av. Hun fortalte også at han som driver ultralydklinikken der ikke er lege, men radiograf, og at han har fått advarsler fra fylkeslegen fordi veldig mange som har vært hos han blir unødig engstelige ift bl.a. fosterets vekt etter undersøkelse der..

På "mobben"

Tror nok du kan slappe helt av med tanke på vekten. De vokser veldig i rykk og napp siste tiden, så det er svært vanskelig å forutse nøyaktig hva den lille kommer til å veie ved termin så lengt i forveien ;)

Over gjennomsnittet ,det er ca 3700-3800 gr. Vår er estimert til og være 8% over gjennomsnittet,dvs 4000-4100 gr ved termin.

vekt er en ting,det trenger ikke bety at det er værre og få barnet ut fordet :-) det avhenger jo av så mye annet,og mest sannsynlig går det nok helt fint!

Det er vel litt over det normale. Det normale ligger vel på rundt 3500 +/-
Likevel trenger ikke babyen bli så "stor" siden de vokser i rykk og napp. På den ene ultralyden vi var på, lå mini på +11%, fire uker etterpå var det nede på -4%. Går opp og ned. Vektstimeringene skal man ta med en klype salt. Noen stemmer det kjempe godt på, andre ikke. Snuppa våres ble estimert til 4500 ved termin, jeg fødte 18 dager før og da var hun 4000 akkurat, så om hun hadde lagt på seg mer eller mindre på de neste 18 dagene vet jeg ikke, men var jo ikke så langt ifra.

De små vokser som regel i rykk og napp den siste tiden så jeg tror nok du kan slappe helt av ;)

Var di på ultralydklinikken på Lysaker? Jeg var der for ei uke siden. Ble litt urolig etter timen ift vekt.. Hadde time hos jordmor i dag og hun fortalte meg at jeg kunne slappe helt av. Hun fortalte også at han som driver ultralydklinikken der ikke er lege, men radiograf, og at han har fått advarsler fra fylkeslegen fordi veldig mange som har vært hos han blir unødig engstelige ift bl.a. fosterets vekt etter undersøkelse der..

På "mobben"

Heisann, ja jeg var på lysaker ultralyd klinikken;)
ble litt roligere når du fortalte meg dette må jeg innrømme.....

skal på ultralyd på sykehuset på onsdag så det blir spennende å se hvordan hu ligger ann da ;)

Jeg fikk akkurat samme beskjed når jeg var på 3dultralyd på Lysaker selv. Jeg har termin 27 August og ungen er på langt når så stor som jeg fikk beskjed om der. Hun har vokst mindre di siste 2 månedene. Så det behøver ikke ha noen ting å si :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

det er vel ikke veldig stort uansett og de sier vel at hodeomkretsen har mer å si enn selve størrelsen på barnet under fødsel.

nå skal det også sies at jeg går til bl.a vekstestimering, men legger ikke all min lit til dette, da vi flere ganger fikk beskjed om at gutten ville være 3500 ved termin, han kom til en dag og noen timer over termin og var 2755 så de bommet litt der da.

Back
Topp