Jeg bare lurer jeg :P

Stolt mor <3

Glad i forumet
jeg har jo ikke fått lege time før den 4 juli , da er det jo første gangen jeg skal til legen . 
Men det jeg lurer på , hva skjer på første kontrollen ? Er det bare papir utfylling eller er det no mer ? 

*Nyskjerrigpetera*

eg bålte blodtrykk, tok blodprøve og unrinprøve. vekt og høyde.
også var det papir skirving :) Fekk ein del blad og bøker om graviditet!
og til slutt kjente hu på magen!

Jeg var på første legetime i dag.
Jeg fylte ut helsekort for gravide, ble veid, tatt blodtrykk på og lytta på. Og så snakket vi litt sammen. Han har UL-apparat, så han spurte om jeg ville prøve. Men det var som vi begge regnet med for tidlig å se noe med den :)
Neste gang skal jeg ta blodprøver. 

Blodprøve, urinprøve, utfylling av skjema, inkl vekt. Med Felix hadde jeg GU, men tror ikke det er vanlig. Skal ikke ha det nå!

Signerer de andre over her.

Men forrige gang jeg var gravid hadde jeg en fryktelig grundig turnuslege (fastlegen min var syk) som tok full helsesjekk på meg i tillegg til GU og puppesjekk Så man kan jo komme bort i sånne og

TeaCup skrev:
Signerer de andre over her.

Men forrige gang jeg var gravid hadde jeg en fryktelig grundig turnuslege (fastlegen min var syk) som tok full helsesjekk på meg i tillegg til GU og puppesjekk Så man kan jo komme bort i sånne og

Uff da, ja de håper jeg vi slipper!

blod prøver, urin prøve, målt blod trykk og fylle ut svangerskaps kortet/papiret/skjemaet (eller hva det nå heter :p ) han har også ul apparat, vi prøvde det, bare uten på magen da, og jammen fikk vi opp ei lita bønne.. men det var alt, så skal til ul 11 juli å sjekke målene osv..

Som de andre sier her så er det Blodprøver, blodtrykk, urinprøve, vek, og utfylling av skjemaer. Noen kjekker også brystene. legen min sa at de hadde sluttet med underlivs undersøkelser på gravide. Så fremt ikke noe tilsier at man burde det.
Husk å ta med deg urinprøve så slepper du å gjøre det der.

Back
Topp