Jeg ønsker å starte eget lite firma, men står litt fast..

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Jeg står fast! Jeg ønsker å starte et eget lite firma, men ideene mine bare flyter utover og inn i andre ideer..

Kunne tenkt meg å startet med f.eks pelsstell på hund; vask, føn, børsting, napping, enkel klipp, kloklipp, salg av hud og hårprodukter til hund. Og til eierne; et lite spa som de kunne fått mens de ventet/ etterpå - ser for meg et rom med deilig lukt, dempet belysning, fotbad, massasjestol/ massasjeseng, og evt nakke/ hodebunns/fotmassasje om det var ønskelig (det måtte da ha vært enten før eller etter hunden). Så stell for hunden, avslapning for eieren!

Er dette noe dere ville benyttet dere av? Benyttet tilbud til bare hund, eller til hund og eier?
Kunne man tjent nok til å få det til å gå rundt tro?

Hvor skal hunden være mens eier får behandling?
Min hund er en skikkelig sutrekopp, så om den blir plassert alene men vet at jeg er rett i nærheten så "griner" han.

Nei, og nei herfra.

Ikke at det betyr at det er en dum ide, men det ville ikke vært aktuelt her.

Hunden er mannens ansvar. Han er ikke noe spa-menneske. (Det er sånnsett ikke jeg heller, og slett ikke når det er hundeoppdrag) Og hunden vår trenger ikke klipp, napping eller føn, vask får hun i disjen, klærene klipper mannen, om enn noe motvillig så det hender han lar vet ta det når hun likevel er der, hun er nemlig der sånn minimum fire ganger i året, oftest mer, og derved kjøper han shampo og sånn der også.

Andre hundeeiere med andre hunder kan jo ha et meget annet behov enn oss.

Du sier eieren ville fått massasje etc før eller etter hunden...betyr det at samme lokale skal benyttes til "stell" av eier og hund?

Tenkte å evt ha et eget lite avlukke (oppvarmet rom) med seng, vann og et bur (valgfritt med bur eller lite rom) kanskje? Evt at eier setter hunden i bilen sin om det heller er ønskelig?

Du sier eieren ville fått massasje etc før eller etter hunden...betyr det at samme lokale skal benyttes til "stell" av eier og hund?

Nei :) eller.. I samme lokale blir det jo, men selvfølgelig adskilt med eget avlukke/rom! Så i lokalet vil det være et hovedrom til hund og stell, et rom hvor hunden kan vente etterpå, og et rom for eierne og avslapning :)

Vet mange kan se på dette som rart, og ikke se behovet! Derfor det er litt gøy å høre andres meninger, før man enten bestemmer seg for å legge det fra seg eller utvikle )

Last edited:
Jeg ser rett og slett ikke sammenhengen, en ting er samme lokale eller adskilte rom, men i det hele tatt at noen liskom skal komme på å kombinere det, og skal du tjene så mye at du kan ansette noen, eller mener du at du har kompetanse både til hundestell og menneskestell, for å si det sånn? Jeg ser rett og slett ikke sammenhengen mellom disse.

Hadde ikke satset på begge hestene for å si det sånn :p velg enten hundespa eller menneskespa. Det enkle er ofte det beste :)

I LA ville det nok slått an, men tviler på at det er et marked her for å si det sånn..

Jeg ser rett og slett ikke sammenhengen, en ting er samme lokale eller adskilte rom, men i det hele tatt at noen liskom skal komme på å kombinere det, og skal du tjene så mye at du kan ansette noen, eller mener du at du har kompetanse både til hundestell og menneskestell, for å si det sånn? Jeg ser rett og slett ikke sammenhengen mellom disse.

Menneskestell har jeg veldig god kompetanse på, det har vært jobben min siden 2006 ;) hundestell (snakker om vanlig hundestell, og ikke utstillingsklipp f.eks.er jeg også veldig god på, har ingen utdannelse der, men erfaring både med egne og andres hunder gjennom årene. Vet mange kvier seg til å gjøre enkelte ting selv, og så blir det veldig lettvindt for de, når de kan få det ordnet uten å koste skjorta!
Snakker ikke om å ansette flere, men klare nok til å få det til å gå rundt selv :)

Så hvorfor ikke kombinere et tilbud til eier og hund? Jeg vet ikke om noen som holder på med det her omkring ihvertfall :)

Tror jeg ville droppet å kombinere det. Tenker at enten så satser du på hund, eller så satser du på mennesker.. :)

Tror jeg ville droppet å kombinere det. Tenker at enten så satser du på hund, eller så satser du på mennesker.. :)

Det er det jeg også tenker. Rett og slett det at kombinasjonen ikke er en sånn knall ide, men en av dem hver for seg, sikekrt langt bedre.

Jeg ser for meg at det kanskje blir for tungvint om det deles opp. Men om det er samtidig, så kan man jo slå to fluer i en smekk om du skjønner hva jeg mener da? :) da vil det jo selvfølgelig være nødvendig med to personer, en til hund og en til menneske. Men her hadde det ihvertfall fungert dårlig å plassere hunden i et eget rom/bur, på et ukjent sted uten at det blir masse klaging. Hadde nok heller ikke plassert hunden min i bilen mens jeg får behandling.

Er ikke noe spamenneske selv, men prøver bare å sette meg i situasjonen om det skulle vært aktuelt med f.eks massasje e.l. :)

Nei jeg ville ikke benyttet meg av det. Men bor du i en større by kan jeg se for meg at noen vil gjøre det. Det som er viktig for å få kunder er at folk vet at du finnes. Du må regne med lite inntekt i starten, før du får nok kunder.

Jeg tror at hvis jeg skulle gått å fått massasje og spabehandling hadde jeg gått til noen mer anerkjente og ikke en "hundefrisør". Har du forresten kompetanse på begge områder?

Nei, om jeg noen gang skulle funnet på å dra på spa hadde hunden vært hjemme. Om jeg noen gang skulle funnet på å ta hunden noe sted for å få klippet klørene hennes hadde det på ingen måte vært aktuelt med velværebehndling for meg, uten å minimum kjøre henne hjem, så følgelig: en av tingene, og fokus på det.

Kommer an på hvor du vil etablere deg henne, bør være i en større by. Og vurder å ikke ha så stort marked, teori om strategi anbefaler det ikke...

Min hund tar ca 2 timer å nappe. Jeg hadde rett og slett ikke giddi å venta i to timer for så å få en massasje, eller fått massasje i to timer:p

Jeg ville nok ikke benyttet meg av ekstra spabehandling når jeg har hunden med meg. Men å sitte i en massasjestol samtidig som noen gjorde det jeg ikke liker å gjøre selv med hunden hadde jeg lett gjort! :)

Syns det er em kreativ idé, men som de andre sier så går det kanskje bedre om du har fokus på en av delene :)

Back
Topp