Javel! Da er det slutt!

Lillasin

Elsker forumet
VIP
I dag tok jeg den beslutningen å slutte å amme. Helsen min er så dårlig, begge på grunn av en hormonal sykdom jeg har og så klarer jeg ikke å stoppe vekten å rase, er 10 kg undervektig... Ikke bra!! Jeg har grinet mye i dag, veldig glad at jeg har forstoelsesfull samboer!! Begynner å se det positive i det da, helsen min er viktig, jenta mi klarer seg!

Det gjør hun så absolutt! Ikke vits at det går utover helsa, og hun får nok masse igjen for å ha en frisk mamma!! :)

jeg fikk ikke ammet sist pga et sykehusopphold, trøsten var at det viktigste er at babyen har en frisk mor. Du har gitt babyen din mange verdifulle antistoffer og næring i tiden du har ammet, men nå trenger h*n også en frisk og opplagt mor. De overlever på MME også;) mvh 2 ganger flaskemamma

Takk dere Natten gikk overaskende bra og i dag å, hun drikker ikke mye om gangen, men hun begynner å venne seg til dette! Det er mest mammaen som sliter :P

Prøv å stille deg inn på at dette er viktig for at du skal ha det bra. Babyen din har det bra så lenge den får mat. Hun bryr seg vel i grunnen ikke hvor maten kommer fra, så lenge den kommer. Selv om babyen er i fokus, så skal ikke ALT handle om den. Håper det går bra fremdeles og at du har slått deg til ro med avgjørelsen:)

Hvordan går en frem når en skal slutte å amme egentlig.  Jeg har forstått at det er noen tabletter, men får alle de egentlig.
Produksjonen vil vel fortsette selv om babyen ikke spiser. Jeg ser for meg spreng.

Det går ok nå, Lilja drikker mer og mer af flaska :) jeg føler meg psykisk ok men fysisk dårlig enda, det kommer seg da! Fiona, egentlig skal man trappe ned med amminga, men på grunn av jeg måtte på medisin nuh! Da slutta jeg brått. Men da skal man få tabletter til å stoppe produksjonen og pumpe seg, så det blir ikke spreng. Ofte er bra å ha stram BH eller binde brystene :)

ikke la dette gå utover deg! babyen trenger en frisk og glad mamma :)
jeg har selv nettopp sluttet ammingen også. holdte på to uker nå med nedtrapping og nå har jeg ikke ammet på en uke, går kjempe bra selv om det føles litt trist,men barnet har det bra og alle har det bra :))) jeg sluttet fordi jeg bruker så lang tid på amming i tillegg har jeg jo to andre gutter hjemme å ta meg av, så tid må det være for alle :)

Back
Topp