~Januarjentenes strikke/sytråd~

Har akkurat strikka et par ullsokker. blanda litt forskjellige oppskrifter for å få til noe jeg klarer å strikke( så nybegynner som jeg er :p )
Åsså skal jeg strikke et babyteppe når jeg bare vet om det er jente eller gutt som gjemmer seg der inne :)

Åsså blir det kanskje flere småting som votter og luer :)

Større og vanskeligere ting får babyens Oldemor ta seg av.. kommer sikkert til å få noe fra strikkeglade venner og :)
 


CasiopeiA skrev:
Jeg har mange plagg på lista. Hva skal dere strikke til den lille?
Jeg skal strikke *body         
                          *helseteppe    
                          *hentesett 
                          *sparkebukser 
                          *sokker/votter/lue/skjerf
                          *omslagsjakke +++

Oh helseteppe... jeg har titte litt på om det er noe jeg kunne fått til. Hvor har du fått tak i oppskrift på det?
 
Jeg har strikket et enkelt babyteppe. Første gang jeg strikker. Skal sy på navnet til gutten når jeg får kjøpt bokstaver:)
 
Hadde egentlig ikkje tenkt å begynne å strikke enda, men den nederste dressen var jo bare så nydelig at eg trur eg bare må sette i gang :)
 
Så fine plagg du har sydd! :)) Gleder meg til vi får vite kjønn i morgen, så skal jeg også sette i gang!
 
Hei :)
har byndt å strikke bilposer i Mariusmønster til mine to små i magen. Har bare strikket to armer så får se om de blir ferdige til de små kommer :D om jeg klarer å fullføre skal dere få se bilder :) 

(har bare strikket en mariusgenser til jenta mi på 3 år og en marius tunika til meg selv så blir spennede å se om jeg klarer det, siden prosjektet var mer omfattende en jeg trodde :p)
 
Har en strikkeoppskrift på en nydelig jakke fra et Kreativt strik blad som jeg gjerne skulle ha begynt på, men den er VELDIG jentete, så jeg må kanskje smøre meg med tolmodighet noen dager til så jeg først vet om det er jente eller gutt vi får...

Uansett har jeg en haug med syplaner. Skal sy både bukser, jakke, dress og kjoler (om det blir jente da)... ;)
 


millacam skrev:


CasiopeiA skrev:
Jeg har mange plagg på lista. Hva skal dere strikke til den lille?
Jeg skal strikke *body         
                          *helseteppe    
                          *hentesett 
                          *sparkebukser 
                          *sokker/votter/lue/skjerf
                          *omslagsjakke +++

Oh helseteppe... jeg har titte litt på om det er noe jeg kunne fått til. Hvor har du fått tak i oppskrift på det?


SORRY!! Har ikke sett at du har spurt.. Helseteppe er superenkelt! Har brukt 200 gram med garn og denne gangen er det 3-tråds Bjørnegarn(litt tjukt ullgarn) fra Sjølingstad som er brukt. Det er et lanolingarn som kommer i "hesper", altså sånn du må nøste opp selv men hvilke som helst ullgarn kan brukes.  Legger opp 2 masker, strikker de, snur og øker en maske for hver nye omgang sånn at du begynner i det ene hjørnet og øker utover. Strikker opp halvparten av garnet for så å felle istedenfor å øke  hver omgang til det ikke er mer garn og masker igjen.  

Dette er kortversjonen men gi beskjed så kan jeg kopiere og sende til deg i posten.  


 


victoria18 skrev:
Hei :)
har byndt å strikke bilposer i Mariusmønster til mine to små i magen. Har bare strikket to armer så får se om de blir ferdige til de små kommer :D om jeg klarer å fullføre skal dere få se bilder :) 

(har bare strikket en mariusgenser til jenta mi på 3 år og en marius tunika til meg selv så blir spennede å se om jeg klarer det, siden prosjektet var mer omfattende en jeg trodde :p)

Har du oppskrift på bilposen? Elsker Mariusmønsteret!!!

 


matr skrev:
Er akkurat ferdig med desse,men i lys/kvit farge :)

Oppskrifta finn du her. 
Så ventar eg til etter ul før eg strikkar noko meir.

De var utrolig søte!!! Så nå står de på lista mi  takk;-)

 
Jeg har akkurat fått meg symaskin og har ikke brukt den så mye. Men nå skal det syes smekker til den store gullmedalje. 
Hvis dere følger med på God Morgen Norge, så var det ei der som sydde smekke. Her er oppskriften på den og noen andre tips. 
http://www.tv2.no/gmn/mammaklaer-trenger-ikke-aa-vaere-nitriste-3862606.html

Nå som høsten har kommet for fullt, så har jeg funnet fram garn og strikkepinner, og funnet en bok med forskjellig du kan lage til babyen.Godt å ha noe å pusle med i mørketiden og ventetiden. 
 
Har ikke strikket eller heklet på åresvis, kanskje jeg burde begynne igjen? Jeg pleide å være ganske flink. Det er jo noe jeg kan bruke tiden på nå som jeg er på sengehvile! :-)
 
Nå er jeg ferdig med den første omslagsbodyen.
Har ikke strikka så mye etter mønster før, eller store skikkelige plagg, så jeg er superfornøyd med resultatetSelv om fronten er litt lenger enn ryggen....
 
Endelig ferdig med første syprosjekt! Hihi, ting tar tid :) http://hakunamatatablogg.blogspot.no/2013/02/eit-lite-syprosjekt.h
tml
DSCN0134.JPG


Oi! prøvde å lage bilde mindre, men det gjekk vist ikkje ;)
 
Den var kjempefin!!! :)
 
Back
Topp