Januarjentene er igang..

høgt ønska

Forelsket i forumet
Uff..har fått med meg at det er født 3 januarbabyer allerede..2 som det har gått bra med, og 1 som døde i magen.. :( Må vær helt forferdelig å oppleve noe slikt! Har tenkt mye på dette idag, og tent ett lys for den lille..selv om jeg ikke har noe kjennskap til situasjonen eller personen, merker jeg at det går innpå meg likevell.

Det er også utrolig rart at det bare skiller en mnd mellom oss og januarjentene, og at det snart kanskje er noen slike oppdateringer blant vår termingruppe :eek: Vi får krysse fingrene for at de holder seg inne en stund til, og at de fortsetter å trives inni magehusene våres! :rolleyes:

Kollegaen min som hadde termin i januar fødte for to uker siden, også. Spørs om ikke det blir noen av tvillingene som kommer først her hos oss, men satser på at alle holder seg inne til etter nyttår. :)

Ja, pluss at ei av januarjentene har fått beskjed om at hun kommer til å føde før jul, fordi livmorhalsen krymper kjempefort... Terminen som jordmora mi går etter er 26. januar, så jeg henger litt begge steder;)

Veldig trist med hun som mistet.. Og de to andre babyene har heldigvis vært veldig sterke.. Håper at alle får gå lenge nok til å ikke føde prematurt her, men det finnes jo en viss sannsynlighet for at noen av oss også må oppleve det.. Da er det bare å håpe på at alt går bra, og ikke ta noe for gitt.. Kjenner jeg har sluttet å glede meg litt over nurket i magen etter nyheten vi våknet til i dag tidlig.. Er så urettferdig at man fortsatt kan miste så sent...

nei men uff så trist ... hva skjedde og hvorfor døde babyen i magen? så skummelt og forferdelig ekkelt ,men man må bare ikke tenke for mye på alt som kan skje for da tror jeg man blir smågal og går rundt redd og trist hele tiden og det er ihvertfall ikke bra for babyen i magen.

nei men uff så trist ... hva skjedde og hvorfor døde babyen i magen? så skummelt og forferdelig ekkelt ,men man må bare ikke tenke for mye på alt som kan skje for da tror jeg man blir smågal og går rundt redd og trist hele tiden og det er ihvertfall ikke bra for babyen i magen.
Vet ikke hva som skjedde, men så vidt jeg husker er det ikke lenge siden hun var på UL og alt var fint.. Hun fikk bare kraftige smerter i magen, og babyen var død da de kom til sykehuset.. Men det er jo alltid en grunn til at babyer dør i magen, de aller fleste av dem ville ikke overlevd lenge etter fødsel uansett, så man må nok bare prøve å tenke at det er kroppen som "rydder opp", selv om det selvfølgelig er kjempetrist!!:(

Veldig trist med babyen som døde. :( når man kommer så langt skulle man ikke trengt å fortsatt være redd for at slikt skal skje. :(

Ja, helt forferdelig! Hun la ut bilde av han på FB i dag.. En helt nydelig liten engel<3 Har grått masse og tent lys for han i helga.. Hun virker kjempesterk og ser ut til å takle det veldig bra.. Er ikke sikker på om jeg hadde gjort det.. Det var morkaken som hadde streika plutselig, så han døde momentant, og det var ingenting noen kunne ha gjort for å redde han...

huff :/ nei død i magen er like uvirkelig og uforståelig som krybbedød...grusomt og hjerteskjærende..jeg håper virkelig vi her inne ikke begynner å få før tidligst slutten av desember/beg av januar, det er så ugreit for de små å komme til verden så tidlig...de må bo så lenge de kan i verdens beste kuvøser, for ingen sykehuskuvøse kan slå magehusene våre ^^

Næh... så lei med den som døde. :-( Jeg håper alle februarbabyene overlever. Men er vel alltid en viss prosent det ikke går så bra med dessverre. Husker det var noen på mitt forrige forum også selv om det ikke ble pratet så mye om.

Jeg er glad hver eneste dag jeg kjenner spark og bevegelser fra den lille som bekrefter at den fortsatt lever.

Back
Topp