Januarbaby - ullklær inni bilstolpose?

Spirelille

Betatt av forumet
Januarlykke 2019
Har termin i januar og skal strikke ulldress og hentesett. Vi har kjøpt en Voksi Move bilstolpose, og jeg lurer på hvor mye klær man egentlig bør ha på inni posen?

Burde jeg strikke i litt tykkere ull, tynnere ull, eller ull/bomull? Hva med ulltøfler, votter etc?

Inni posen holder det med bomull når du varmer opp bilen på forhånd, noe du garantert gjør. ;)
Babyen skal ikke være for varm, og bilstolposen er varm i seg selv. Babyen trenger ikke votter inni posen, og heller ikke tøfler. Det gjelder inne også. :)

Inneklær, om det så er tynn ull eller bomull + sokker og en tynn lue. Viktig at beina er varme så ville hatt tykke ullsokker på. Posen åpnes når bilen er varm :)

Trenger kun inneklær (gjerne tynn ull) inni posen + lue. Det blir fort varmt inni posen så når bilen er varm må posen åpnes.

Har termin i januar og skal strikke ulldress og hentesett. Vi har kjøpt en Voksi Move bilstolpose, og jeg lurer på hvor mye klær man egentlig bør ha på inni posen?

Burde jeg strikke i litt tykkere ull, tynnere ull, eller ull/bomull? Hva med ulltøfler, votter etc?

Vi hadde januarbaby i år, var minusgrader de 3 første månedene av livet hans og 50 meter til bilen og bilen sto utendørs uten mulighet for å varme den opp før vi skulle noen steder.

Vi hadde voksi move bilstolpose og som nyfødt hadde han body og strømpebukse (gjerne ull), ullbukse, ulljakke, ullsokker og tynn lue i ull. Alt var hjemmestrikket i fasthet 27/10 på p 3,v vil si det passer bra til nyfødte.
Vi brukte også den posen med samme bekledning på trilleturer, men da gjerne med et ullteppe over han inni posen, fordi vi da var ute lenger om gangen enn ved bilkjøring. Hadde også saueskinn i vogna.

I bilen åpnet jeg gjerne posen litt etter han var satt inn for kortere turer. På lenger turer åpnet vi den mer etter bilen var blitt varm og evt kledde av han strikkeklærne, så kunne heller posen lukkes litt om han frøs. Kan legge til at vi har en bil som bruker tid på å bli varm.
Men i begynnelsen var det oftest korte turer til matbutikken eller helsestasjonen :)
Lykke til! Det strikke settet får du bruk for uansett, også inne ved mindre dere har det veldig varmt.

Det kommer også ann på om du får en baby som er veldig varm av seg eller ikke. Her i hus er det kun et lag klær (ull) før bilstol pose, lua må av når bilen er varm fordi hu er varm av seg :)
Vi får ikke brukt noen av klærne som er beregnet for å være ute dessverre...

Vi har bilstolpose som vi bruker mye. Men vi har også brukt mye uteklær altså.

Feks ved trilleturer, og når vi skal på butikken, da bruker jeg bæresjald og jenta må ut av bilstolposen ut i kulden kanakje minusgrader og uy i en kald butikk, riktignokk intill meg men jeg har lilevell på henne uteullet da.

Hadde tynn ulldress/ullsett inni posen, åpnet posen i bilen når bilen var varm.

Back
Topp