Jantelov på forumet?

mame89

Andre møte med forumet
Eller bare en gjeng med grinete kjerringer?

Lurer bare på hva grunnen er til at så mange er så utrolig negative her på forumet?
Laget en koselig tråd litt tidligere i dag men den ble fort ødelagt av sure kommentarer. 

Hvorfor gidder man å kommentere hvis man bare skal komme med negativitet? ;) 
Jeg er ihvertfall ikke interessert i å lese om promp fra andre medlemmer. 

Er det flere her som deler mitt syn på dette? 

PS: dette er ikke ment som angrep på noen, bare noe jeg har lagt merke til når jeg har vært inne på tråder å lest :)

Janteloven kan ta seg en bolle spør du meg!
Men har den noe med negativitet å gjøre?  (Husker den ikke helt jeg).

Det har alltid vært sånn, og kommer nok alltid til å være sånn. Tror ikke det er jantelov, det er bare merkelig diskusjonsteknikk ute å går noen ganger... Håper du allikevel blir, det er utrolig festlig å være her når man først får "Generellpels". Tar litt tid å få den, men når man først kommer dit, så ser man omtrent hva som kommer før det kommer. 

*lykkeligst* skrev:

1. Du skal ikke tro at du er noe.
  2. Du skal ikke tro at du er like så meget som oss.
  3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss.
  4. Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss.
  5. Du skal ikke tro du vet mere enn oss.
  6. Du skal ikke tro du er mere enn oss.
  7. Du skal ikke tro at du duger til noe.
  8. Du skal ikke le av oss.
  9. Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg.
  10. Du skal ikke tro at du kan lære oss noe.

og ja, det er en del premenstruelle, hormonfylte kjerringer her ! men du blir vant til det ;) 

Den babyshower-tråden visste jeg hvilken vei kom til å gå allerede da jeg så den. Du burde se hvordan det er her rundt Halloween 

Labambie skrev:
Den babyshower-tråden visste jeg hvilken vei kom til å gå allerede da jeg så den. Du burde se hvordan det er her rundt Halloween 

Og Valentinsdagen

Labambie skrev:

Hahaha seriøst jeg ELSKER Halloween! Følte meg plutselig som en fisk på land...

Kanskje jeg bare er litt yngre enn gjennomsnittet her på forumet og ser derfor ikke problemet med nye morsome ting =) 

mame89 skrev:

Labambie skrev:

Hahaha seriøst jeg ELSKER Halloween! Følte meg plutselig som en fisk på land...

Kanskje jeg bare er litt yngre enn gjennomsnittet her på forumet og ser derfor ikke problemet med nye morsome ting =) 

Neida, du er nok helt på gjennomsnittet her inne har jeg inntrykk av. Sånn aldersmessig. Jeg er noen år eldre enn deg, men jeg elsker også Halloween. Jenta mi på 4,5 år elsker det også. 

Det er et forum fylt av kvinnfolk, og til tider noen mannfolk.

Hva tror du skjer på et forum? Alle er superenige om alt og alle lever i en fantastisk rosa bobleverden hvor alle er superdupervenner og alt er bare syyyyykt digg lizzom?

Sånn funker det ikke her nemlig ;) 

Labambie skrev:
Det har alltid vært sånn, og kommer nok alltid til å være sånn. Tror ikke det er jantelov, det er bare merkelig diskusjonsteknikk ute å går noen ganger... Håper du allikevel blir, det er utrolig festlig å være her når man først får "Generellpels". Tar litt tid å få den, men når man først kommer dit, så ser man omtrent hva som kommer før det kommer. 

Enig:)

Samtidig er det synd at et par stykker "tar over" hele tråden med private humorutvekslinger som tar fullstendig fokuset vekk fra det trådstarter lurte på. Fryktelig irriterende, syns jeg. (Nå vet ikke jeg hvilken tråd det siktes til her, så dette er bare en generell observasjon)

FancyPants skrev:

Labambie skrev:

Enig:)

Samtidig er det synd at et par stykker "tar over" hele tråden med private humorutvekslinger som tar fullstendig fokuset vekk fra det trådstarter lurte på. Fryktelig irriterende, syns jeg. (Nå vet ikke jeg hvilken tråd det siktes til her, så dette er bare en generell observasjon)

Det var noe sånt som at HI la ut en tråd og ba om inspirasjon, bilder og erfaring er fra babyshowers. Så raser det inn meninger til folk som synes det er så teit osv... 

Jeg er forresten sånn at hvis jeg kjeder meg så kan jeg godt finne på å fyre litt ekstra oppunder i diskusjoner for å få litt underholdning.
 Har ikke noe med at jeg er grinete, jeg syns bare det er artig med en heftig diskusjon.

Labambie skrev:
Det var noe sånt som at HI la ut en tråd og ba om inspirasjon, bilder og erfaring er fra babyshowers. Så raser det inn meninger til folk som synes det er så teit osv... 

Aha.. En klassisk BV-tråd altså..

FancyPants skrev:
Jeg er forresten sånn at hvis jeg kjeder meg så kan jeg godt finne på å fyre litt ekstra oppunder i diskusjoner for å få litt underholdning.
 Har ikke noe med at jeg er grinete, jeg syns bare det er artig med en heftig diskusjon.

Det er jo "vanlig".. Men det går an å lage en spin-off f.eks istedet for å ødelegge en tråd.

FancyPants skrev:

Labambie skrev:

Mhm... Omtrent som om "hvilken mme får barnet ditt?" svar: barnet mitt ammes... 

Labambie skrev:

FancyPants skrev:

Det er jo "vanlig".. Men det går an å lage en spin-off f.eks istedet for å ødelegge en tråd.

Det er klart, men som regel fyrer jeg oppunder temaet som blir diskutert med en eller annen bastant mening som er tøff for andre å svelge og som jeg vet provoserer. 

*lykkeligst* skrev:

*host*

Labambie skrev:

FancyPants skrev:

Labambie skrev:

Mhm... Omtrent som om "hvilken mme får barnet ditt?" svar: barnet mitt ammes... 

Neineinei.. "Amming er best for barnet"...

Synest det er synd at nokre berre MÅ lire av seg en unødvendig kommentar.
eller ytre si meining om noko, uten å svare på spørsmålet eingong.

Undrar meg på om ein hadde oppført seg på sama måte om ein satt ansikt til ansikt.
(Veit at nokre har ikkje hemningar eller sperrer i det verkelege liv heller).
Men me kan no prøve å oppføre oss skikkeleg mot kvarandre sjølv om vi ikkje er ansikt til ansikt. Folk har lett for å gøyme seg bak skjermen, tastaturet, og eit alias som ingen kjenner. Men den ein svarar er eit menneske med følelsar og bekymringar som fortjenar å bli behandla fint.

Om ei spør om Abort, og om det er vondt, så er det ikkje for å få høyre kor fel ho er som vurderar abort. Då synest eg dei som ikkje har noko konstruktivt å kome med kan klare å halde fingrane frå tastaturet og klikke seg unna.

Back
Topp