Janome symaskin

LiseAnne

Forelsket i forumet
JEg har bestemt meg for å kjøpe meg janome symaskin, er ganske nybegynner, men har lyst til å prøve å sy litt klær.

Det jeg lurer på er hvilken modell burde jeg velge???
Noen som har noen erfaringer??

3160Q - automatisk tråd klipp, nål-i-treder og 60 sømmer! Leveres med et litesybord og prisen er ca 5250!

Dette er en knall maskin:)

Jeg hadde den øverste her til å begynne med. http://symaskiner.no/subdet16.htm

Denne sida er utrolig bra til å finne symaskin på syns jeg. Står veldig bra beskrevet. Selv har jeg nå kjøpt 4100 og er veldig godt fornøyd med den. [:D] Den har også alfabet med store og små bokstaver.

Jeg har solgt janome så har ganske mye erfaring, hvis du vil ha en robust maskin som egner seg til mye, men ikke er for avansert ville jeg anbefalt deg Easy jeans, den er super å blir solgt veldig mye av til skoler.

ORIGINAL: *LillMi*

Jeg har solgt janome så har ganske mye erfaring, hvis du vil ha en robust maskin som egner seg til mye, men ikke er for avansert ville jeg anbefalt deg Easy jeans, den er super å blir solgt veldig mye av til skoler.

Den så jeg faktisk på før jeg bestemte meg for 4100. Var nok alfabetet som trakk meg den veien...

ORIGINAL: Stinius

Denne sida er utrolig bra til å finne symaskin på syns jeg. Står veldig bra beskrevet. Selv har jeg nå kjøpt 4100 og er veldig godt fornøyd med den. [:D] Den har også alfabet med store og små bokstaver.

Er sånne ting vanskelige å stille inn?[8|] Er det noe figurer på den også?

Og har du muligheten så kjøp maskinen din i butikk, det er så mye greiere med service i byen enn at man må sdnde maski fn avsted.. I tillegg får man ofte opplæringskurs i butikken med på kjøpet:)

ORIGINAL: GT Sara

ORIGINAL: Stinius

Er sånne ting vanskelige å stille inn?[8|] Er det noe figurer på den også?
nei, ikke vanskelig å stille inn. Den har pyntesømmer, ikke broderte figurer. Og bokstavene er små, kan ikke brukses til å skrive på rompa på ei bukse f.eks. Men de er kule på små prosjekter:)

ORIGINAL: litefrø

3160Q - automatisk tråd klipp, nål-i-treder og 60 sømmer! Leveres med et litesybord og prisen er ca 5250!

Hvordan er den som heter 4100 i forhold til denne??

ORIGINAL: LiseAnne

Hvordan er den som heter 4100 i forhold til denne??

4100 er litt dyrere, har bokstaver (ca 1cm høye) og noen fler pynte sømmer. Den har ikke tråd klipp og ekstra sybord. Ellers er 3160Q noe lettere og litt mindre enn 4100.

Vi har solgt utrolig mye av 3160Q i butikken og får gode tilbakemeldinger på den. Jeg har prøvd den selv og ville heller hatt denne enn f.eks easy jeans.

Denne har jeg 3160 QDC- automatisk tråd klipp, nål-i-treder og 60 sømmer! Leveres med et litesybord
???ELSK???

4100 har også nål-treder, 99 sømmer+++ Koster bare noen 100-lapper ekstra.

Janome 3160 Quiler's Decor Computer. Stillegåande computersymaskin til kjempepris. 60 praktiske nytte- og pyntesaumar. 6 forskjellige automatisk 1-trinns knapphol, innebygd ein hånds nål-i-tredar og mange andre nyttige funksjonar. Valg av nålstopp oppe/nede. Automatisk feste-saum. Justerbar stinglengde/breidde. 7mm sikk-sakk breidde. Trinnlaus hastigheitskontroll. LCD skjerm. Justerbart syfottrykk. Liggande spole. Ekstra høgt syfotlyft. SFS+ transportørsystem. Nedsenkbar transportør. Start/Stop knapp (du kan sy utan bruk av fotpedal). Innebygd saks (trykk på knappen). Friarm m/avtagbar tilbehørsboks. Stor, stødig symaskin, men lett i vekt, kun 5,6 kg, perfekt til kurs. Leverast med hard plastkoffert, stort sybord, 8 stk. syføtter (bl.a. 1/4" inch og åpen applikeringsfot), div. utstyr og norsk instruksjonsbok.

dc4100 Arvtakar etter jubileumsmodellen "Jubilee 85". Janome DC4100 er ei elektronisk symaskin som tilbyr alle dei fordelane du kan ynskje deg. LCD-trykkskjerm viser valgt saum og nummer, bilete av saum og av anbefalt trykkfot. Justering av stingbreidde og lengde justerast enkelt på trykkskjermen. Forlengningsfunksjon av mønstersaumar. Den brukarvenlege trykkskjermen gjer det enkelt for deg å velge og justere saumane. Saumoversikta finn du bak flip-lokket, direkte på maskinens front. Heile 99 programmerte saumar inkl. applikasjons- og quiltesaumar samt quiltestjerne. Velg mellom 5 knapphol og eit øyehol. Vakre dekorsaumar, opptil 7 mm stingbreidde.

DC4100 har alfabet med både små og store bokstavar og ein minnefunksjon på opptil 50 saumar. Innebygd nål-i-tredar for enkel treing av nåla og nål opp/ned-funksjon for full kontroll over saumen. Den unike 7-delte transportøren, det ekstra høge trykkfotlyftet, og den magiske svarte knappen på A-foten gjer, at symaskina enkelt klarar alle typer og tjukkelsar av stoff. Utvendig hendel for hastigheitskontroll samt start/stopp funksjon gir deg full kontroll over saumen. Veil. kr 6.395,-

Legg merke til følgjande eigenskapar og fordelar:
99 innbygde nytte-, elastiske, dekorative, heirloom- og quiltesaumar
5 knapphol
Start/stopp knapp gir full kontroll over saumen
Europeisk alfabet med store og små bokstavar
Stor opplyst LCD trykkskjerm - lettlest og brukarvenleg
Nål opp/ned funksjon - begge hendene frie
Forlengningsfunksjon av mønstersaumar
Forenkla trådbane - enkel å tre
Minne på opptil 50 saumar - gir deg mogelegheit til å lagre sysekvensar og innstillingar
Innebygd trådkuttar
Innebygd nåle-i-tredar - enkelt og brukarvenleg
Syr opp til 820 spm
Hardplast koffert og mykje tilbehør.
Norsk instruksjonsbok, 5 års garanti.

Tusen takk for masse fin info[:D]
I morra tror jeg det blir handlings på meg[:D]

ORIGINAL: LiseAnne

Tusen takk for masse fin info[:D]
I morra tror jeg det blir handlings på meg[:D]

hvilke ble det? :)