Janome dc4100

Stinius

Gift med forumet
Trenger litt hjelp jenter. Hvilken søm skal jeg bruker når jeg syr klær? Er det ikke en som er litt stretch? Finner ikke brukermanualen og på nettet står det jo INGEN ting på norsk!

Kommer litt an på hva slags stoffer du bruker :)
Hvis det er stoffer uten stretch, bruker du enten vanlig rettsøm (og evt. sikksakk for å forhindre at stoffet rakner i kantene). Men ved nærmere ettertanke har vel du overlockmaskin også?

Hvis det er stoffer med stretch, bør du bruke en elastisk søm. Nå har jeg ikke oversikt over sømmene på maskina di, så vet ikke helt hva som finnes... :P

Hehe, ikke mye hjelp du fikk av meg nei :P

Har nå prøvd å google litt, og jeg er like vis... Ikke mye info å finne om sømmene nei, men jeg må innrømme at den ser utrolig fancy ut den maskina! *Ønsker meg ny maskin*
Tror du må høre med f.eks litefrø eller kanskje *angels*, hun har vel også ei janome maskin mener jeg.

Litt avhengig av stofftype så har du disse elastiske sømmene: Nr8 elastisk rett søm Nr6 falsk overlock Nr9 fin som overlock på fleece Nr5 tresting sikksakk fin til opplegg feks Nr3 forsterket rettsøm også littcelastisk. Håper dette hjalp litt:)

Joda, jeg har overlock, men den står i kjelleren. Gadd ikke dra den opp på kjøkkenet. Det nye hobbyrommet er ikke ferdig enda... emoticon  Blir ikke helt venn med den heller føler jeg. PLAGSOMT!

Sydde med vanlig rettsøm som var ganske tett og det funket veldig greit. Var vanlig bomull, gammel kjole etter svigermor :)

Back
Topp