*~Janne2101~*

x1xBitzyh

Forumet er livet
Leste du har dobbermann eller ei venninne?

Du skjønner det, har noen i svigerfamilien som mener at barn og dobber ikke går bra sammen, at man SKAL gå 2 timers tur hver dag og at den er så sta at man måtte ha hund i 15 før man får seg en sånn..[8|]

Er det virkelig sant at man MÅ gå 2 timers tur hver dag? Trodde det at om man brukte hunden mens man går tur så blir den som mange andre hunder sliten? Er det virkelig jeg som er den dumme av oss[8D]?

Jeg er vokst opp med hund og har ikke hatt hund på 3 år nå, siste var min hund.. Så for min del blir det ikke førstegangshund, og ender nok opp med at vi først anskaffer oss evt en dobber om si.. 3-4 år[:D][:)] Men liker å forberede og lære litt først.
Vi har snakket veldig om det sammen med å skulle anskaffe oss en så krevende hund, men kællen har sagt at han egentlig gjerne kunne tenkt seg å begynne å løpe igjen, han løp og syklet MYE før. Jeg liker litt bedre å gå tur og vanlig trening og ville tatt med hunden på bruksklubb... Synes det er kjempemoro![:D] Savner det veldig.[&o]

Blir bare ille lei meg når folk skal komme med så dømmende kommentarer og at de ikke lærte av når vi fikk snuppa.. samme reaksjoner bare litt værre, og de har hver og enkelt svelget alt de har sagt.

Det med HD... så på en utroolig fin hund med HD A... men jeg har ikke peilig på hva det er hva står gradene for?

Tusen takk for tips! Det skal helt klart lagres i hardisken[:D]

Back
Topp