Jakten på den perfekte vogna..

LilleRosin1979

Andre møte med forumet
Det er det evinnelige spørsmålet da: hvilken vogn skal jeg velge?!

Jeg har en gutt på 11 mnd og ønsker meg en sportsvogn med god demping til skog og mark, lett og hendig inn og ut av bil, som kan styres med en hånd i butikken, og som ha vendbar sittedel, evt bare vendt mot meg.
Jeg har en babyjogger gt mini fra førstemann, og denne er perfekt på alle vis, bortsett fra at sittedelen ikke kan vendes, den er vendt vekk fra meg.

Jeg har prøvd babyjogger city premier, men var ikke fornøyd med dempingen på ulendt terreng. Jeg har hatt Brio happy duo, men denne ble altfor tung å løfte inn og ut av bil.

Jeg ser på Jollyroom at de har mange alternativer som kanskje kan passe, men jeg finner ingen med erfaring med disse, og jeg blir litt skeptisk pga prisene

Jeg har ikke et statsbudsjett å bruke på vogn, men skjønner at jeg kanskje må legge i litt for riktig type vogn.

Nå setter jeg min lit til deres innspill, vær så snill å tips meg om deres erfaringer ifht mine behov her. På forhånd hjertelig takk!

Vi har britax smile 2 og liker den velsig godt. Den veier 13 kg eller noe med sportsdelen på, og er lett å løfte inn pg ut av bilen. Den kan lett vendes begge veier ut fr behovet og har ei helt fantastisk stor kalesje som er perfekt til soving. Den har dog ikke super demping, men fungerer greit på grus.

Ville sett litt på de billigere modellene. Ellers skulle jeg foreslå emmaljunga.. har ikke de kommet med noen nye, lette? nxt90 eller hva den heter. Ikke vær redd for å kjøpe brukt.

Ville sett litt på de billigere modellene. Ellers skulle jeg foreslå emmaljunga.. har ikke de kommet med noen nye, lette? nxt90 eller hva den heter. Ikke vær redd for å kjøpe brukt.

Takk for innspill!
Jeg kjøper stort sett bare brukt, og har begynt å se endel på Emmaljunga, Simo og Brio for den duvende, gode komforten på alle underlag. Emmaljunga er ganske dyrt brukt også.
Snuser litt på Babyjogger City Versa gt nå, den er som City Mini gt bare med vendbar sittedel!

Takk for innspill!
Jeg kjøper stort sett bare brukt, og har begynt å se endel på Emmaljunga, Simo og Brio for den duvende, gode komforten på alle underlag. Emmaljunga er ganske dyrt brukt også.
Snuser litt på Babyjogger City Versa gt nå, den er som City Mini gt bare med vendbar sittedel!
Ja, de er dyre :) vil vel gjerne ha halv pris for den.

Takk for innspill!
Jeg har ei simo også, den er stor og tung. Føles som å trille ei bøtte med drit fordi den duver og man må skyve den kjempelangt ned for å vippe framhjulene så man får svingt:hilarious: Den tar opp hele plassen i bagasjerommet på bilen (volvo v50), og er tung å løfte ut og inn.

Da ble det en eldre Emmaljunga duo på oss, som er lettere enn den gamle Simo’en jeg hadde før, og som duver godt og søvndyssende for lille på tur med gode lufthjul. Røverpris på Finn.no! :thumright
OG det blir en babyjogger city versa gt med vendbar sittedel som kan være lettere reise- og byvogn.
Jeg måtte etter utallige timer på nett innse at jeg ikke får alt i en og samme vogn!
Gøy å prøve litt forskjellig da! ;)

Back
Topp