Jakker...

nancy drew

Forumet er livet
Du vet du er fra vest når du ikke helt forstår hva man skal med en vinterjakke som ikke tåler vann...

Har dere kjøpt dere gravidjakke? skal dere eller satser dere på å greie dere...
eventuelt legg ut link da vel, eller enda bedre bilde om dere har kjøpt inn :)

Hadde termin i februar sist, og jeg klarte meg. Brukte en av mannens jakker en periode, og på slutten hadde jeg en ullgenser som passet som jeg brukte en åpen regnjakke over hvis det snødde.

Min plan er å se hvor lenge det går med vanlig jakke. Hvis/når det ikke går lenger, tenkte jeg å kjøpe en av disse, syns den grønne nederst til venstre ser OK ut. Så på den i butikken, og tror den kan brukes når man er ferdig med å være gravid også :)

http://m.hm.com/no/products/ladies/maternity_wear/jackets?showItems=true&page=1

Den grønne der har jeg alt hatt hjemme, og sendt i retur. Den viste seg å være helt uforet, nærmere en sommerjakke for oss i nord, i oktober-januar vil jeg si jeg har null behov for den. Får enda på meg bergansjakken en stund til, så får vi se hvordan det står til med fjellreven-parkasen.

Ene høstjakka mi har begynt å bli ganske stram. Spent på å prøve den litt tykkere jakka mi :P Har ingen planer om å kjøpe med gravidjakke, kommer bare til å låne mannen sine ;)

Her blir det nok å gå for den gode gamle boblejakka. Dugde sist gang jeg var gravid på vinterstid og ;) ikke særlig lekker, men holder meg både varm og tørr ;)

Den grønne der har jeg alt hatt hjemme, og sendt i retur. Den viste seg å være helt uforet, nærmere en sommerjakke for oss i nord, i oktober-januar vil jeg si jeg har null behov for den. Får enda på meg bergansjakken en stund til, så får vi se hvordan det står til med fjellreven-parkasen.

Ja stemmer det, den har ikke foring. Pleier ha tykke klær / ull under jakka bare :) Den svarte og den blå skal visst være vattert. Men det er ikke akkurat fjellreven-boblejakker nei :p

Jeg håper jeg passer boblejakkene mine etterhvert. For jeg vil helst slippe å kjøpe ny jakke !

Tenker bare ta et langt ullskjerf under kåpen og knyte i livet, når magen blir for stor. Er ikke noe friluftsmenneske, så turjakke trenger jeg ikke :)

Sist hadde jeg termin i mars, da lånte jeg en ullkåpe av svigermor. Denne gangen har jeg fått låne en gravidjakke av ei venninne, så gleder meg til det blir kaldt nok til å bruke den :-)

Tenkte først på å kjøpe gravid jakke, men synes ingen er spesielt fine, og tenker at det er surt å bruke 500kr ish på noe man egentlig ikke liker :p
Har en tjukk svea jakke, så får heller bruke den åpen med ett tjukt ullskjerf og håpe på en mild vinter :p

Så litt på jakker men er så dårlig utvalg og tenkte at det blir ikke lenge jeg får brukt den så har hatt mannen sin jakke når jeg har hatt bruk for det:)

Har klart meg uten gravidjakke før, så skal klare det igjen! Fast bestemt :p blir det for ille, tar jeg en av mannen :) har heldigvis ei boblebukse med seler, glidelåsen går ikke litt igjen engang,føler meg veldig smart i den! Får alltid en fornemmelse at jeg er som hun i barnefilmen heldiggrisen babe i byen,hvis noen har sett den før ;p ImageUploadedByBV Forum1475407525.895052.jpg

Kjøpte ikke gravidklær sist og denne gangen venter jeg til magen skulle blitt stor

Tenker å prøve å klare meg uten, er liksom ikke så mange mnd jeg får brukt den så litt kjipt å bruke penger på det. Satser på å holde meg mye inne og når jeg MÅ ut får jeg gå med jakkene jeg har åpen :P

Fikk tips fra en venninne nå at stormberg har gravidklær. De er jo ikke så dyre som en del andre merker, men med kvalitet jeg er godt fornøyd med, så kan jo være et tips. Sikkert folk som selger gravidjakker også, forresten.

Bor også på vestlandet, og har bestillt en litt lengre regntett gravidjakke på stormberg.no :) satser på at den kan holde helt til januar!

Jeg bruker de jeg har og godt med klær under. Orker ikke å bruke mye penger på en ny jakke :p låner mannen sin ved behov :)

Får ikke på meg noen av jakkene mine lengere. Får vel bruke samboerens jakker, men føler meg ikke så vel i de. Blir skikkelig stor og bulkete på overkroppen, men tynn i beina..

Jeg har en a-formet vinterkåpe som jeg regner med å kunne bruke hele veien. I tillegg har jeg en dun-parkas som egentlig er for stor - den vil nå være ypperlig! Men høstjakker er det verre med merker jeg... blir litt ull-poncho fremover nå!

Back
Topp