Jakke

*RSB*

Hey
Assistert-jentene
Febbisbebbis'18
Hvordan kler dere magen om dagen? :) Ingen av jakkene mine passer og jeg fryser :p Vet ikke om jeg gidder å kjøpe gravidjakke for bare 4 mnd heller:angelic:

Foreløpig har jeg 1 jakke som fortsatt passer. Den er litt tynn så passer på å ha godt med klær under. Når den blir for liten kommer jeg til å stjele jakkene til mannen min tror jeg. De blir nok alt for store igjen men da slipper jeg å kjøpe noe nytt.

Alt passer enda her, men bare fordi jeg gikk ned såpass mange kilo i våres og i sommer. Har en anorakk som nok passer hele veien :D

Man er jo gjerne litt varmere som gravid, så kanskje det holder for deg de siste mnd med en tykk genser under åpen jakke? Om ikke du er en skikkelig frysepinne da ;)

Mange fine parkastyper med bånd og snøring i livet så magen kan vokse med, og som brukes etterpå også :) På kalde dager kan en strikket jakke/genser under funke.

Jeg har brukt en tykk genser og åpen jakke til nå så det går da, men liker å lukke igjen jakka :P Mannen er lang og jeg kort så kan ikke låne fra han :P Har ei vinterjakke fra når jeg var større da. Den er alt for stor nå, men sikkert blir passe som høygravid, så skal vel ikke fryse i vinter:p

Jeg har også lurt på dette.. Klarer meg med jakkene jeg har enn så lenge, men det kommer til å bli et problem etterhvert [emoji848] blir vel kanskje å stjele fra mannen her og, men han er også lang og jeg kort. Tror ikke jeg kommer til å føle meg så lekker klesmessig i januar/februar akkurat [emoji85] men sånn er det vel uansett når man nærmer seg slutten [emoji4]

Jeg har også lurt på dette.. Klarer meg med jakkene jeg har enn så lenge, men det kommer til å bli et problem etterhvert [emoji848] blir vel kanskje å stjele fra mannen her og, men han er også lang og jeg kort. Tror ikke jeg kommer til å føle meg så lekker klesmessig i januar/februar akkurat [emoji85] men sånn er det vel uansett når man nærmer seg slutten [emoji4]
Håper egentlig at jeg slipper så mye ut i januar og februar, spesielt hvis det er kaldt. Ellers får vi vel bare kle oss så godt vi kan:P
Vi blir vel litt av et syn hele gjengen i vinter når vi kommer vaggende med stor mage, ekstra polstring her og der, store vintersko og brodder:hilarious:

Jeg har vokst ut av mine jakker, og snart også mannen sine jakker Vi er ganske like i størrelse, han er bare litt høyere/ større enn meg.
Fikk heldigvis en jakke fra ei venninne, som nok vil passe resten av svangerskapet. Men sliter med å finne turklær som passer, kan bli interessant å se hvordan det blir fremover [emoji28]

Jeg har vokst ut av mine jakker, og snart også mannen sine jakker Vi er ganske like i størrelse, han er bare litt høyere/ større enn meg.
Fikk heldigvis en jakke fra ei venninne, som nok vil passe resten av svangerskapet. Men sliter med å finne turklær som passer, kan bli interessant å se hvordan det blir fremover [emoji28]

Samme her med turklær. Føler meg ganske ukul på fjellkafe i gravid-olabuksa mi :p

Samme her med turklær. Føler meg ganske ukul på fjellkafe i gravid-olabuksa mi :p

Jeg må jo ut å lufte hunden 3 ganger daglig i all slags vær.
Og her på sør-vestlandet regner det oftest mer bortover enn nedover :rolleyes: Foreløpig kan jeg bruke bergans selerbuksa mi, med glidelåsen oppe og seler som holder buksa på plass. Må bare passe på å ha lang nok jakke til å skjule trusa :laughing021

Jeg har en mammajakke fra HM, som jeg liker veldig godt. Utfordringen er at den er forholdsvis tynn, så det er ikke akkurat noen vinterjakke. Satser nok på å bruke den i vinter likevel, men med tykke gensere under :-)

Er en frysepinne, så gikk til innkjøp av en vinterparkas for gravide (noppies, kjøpt på zalando). Den kan jeg fint bruke etter graviditeten også:) vil ikke ha den ute i barnehagen hvor jeg jobber, så der går det i fleece og regnjakke enn så lenge:p

Jeg kjøpte en jakke i et par nummer for store. Oppdaget i etterkant at HM hadde jakker i mammaavd.

Jeg lånte samboer sine jakker sist, selvom det selvfølgelig så helt noldus ut så var det diggere å få glidelåsen igjen og pakke seg ordentlig inn midtvinters enn å gå med mine egne kåper åpne og surret inn i skjerf (med unntak av hvis vi skulle bort og jeg følte jeg burde være litt penere kledd da).

Jeg må jo ut å lufte hunden 3 ganger daglig i all slags vær.
Og her på sør-vestlandet regner det oftest mer bortover enn nedover :rolleyes: Foreløpig kan jeg bruke bergans selerbuksa mi, med glidelåsen oppe og seler som holder buksa på plass. Må bare passe på å ha lang nok jakke til å skjule trusa :laughing021

Turklær er et problem her også.. Og vi har også hund som må luftes uansett vær, i tillegg til en 2,5 åring som er glad i å være ute. Har også en selebukse som funker enn så lenge, for den trenger jeg ikke å lukke. Men vet ikke hvordan jeg skal løse det etterhvert som magen blir større og det blir kaldere. Frister ikke å bruke penger på noe man har bruk for så lite.

Har også begynt å få problemer med jakkene [emoji15] på vestlandet er det mye regn og vind, så å ha jakken åpen og gode klær under funker jo bare på et par flotte men kalde dager ila.vinteren. Stormberg hadde nettopp tilbud på mammaklær, så bestilte meg en skalljakke og fleece der. Håper den er litt romslig for jeg er ganske kald av meg og har i år brukt vinterjakke mye! Ble 700kr for jakka, så blir litt, og spørs om jeg ikke ender med en vinterjakke som har plass til meg også. Har også hund, så kan ikke bare la være å gå ut heller [emoji13]

Back
Topp