Jakke/gensere til nyfødt

Linsa

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Nå har jeg en god del klær til mini :) har mest i str 56 og 62. Har for det meste handlet /fått body og myke bukser. En venninne og en en kollega har strikket til meg, og jeg har da bedt om str 6-9 Mnd slik at det kan brukes hele vinteren :) har tenkt å kjøpe lillelam dress i str 68 eller 74 også så den kan brukes lenge. Problemet nå er at jeg ikke har noen jakker eller gensere som passer i starten. Synes ikke de har så mye i billigkjedene, og det er dyrt å kjøpe en bitteliten jakke til 6-700 kr. Alle snakker jo om dette hentesettet, det har ikke jeg, så plutselig har jeg begynt å stresse litt med hva jeg skal gjøre med varme jakker/dresser i starten. Noen tips? :) kanskje det finnes fine jakker til en rimeligere pris jeg ikke har tenkt på? Kanskje baby ikke trenger dette i september? :)

Jeg ville hatt en tynn ulljakke eller noe lignende. Prøv sparkjøp eller noe, der har de godt og litt billigere ull;) eventuelt kan du spør om noen vil strikke en til deg? Eller strikke selv?:p

Vi har litt strikk og sånt, jakker, bukser og div.
Men! kan bare si at det er jo veldig kjekt med heldress til dem? Har du bare en jakke så må du kanskje ha en litt tykkere bukse likevel? Første jakken jeg kjøpte til jenta mi var i str 80. Ellers brukte jeg dresser. Kanskje du kan vurdere en liten fleecejakke? Kanskje de har på Barnas Hus eller Babyshop.

Jeg følte aldri behov for jakke til baby, brukte kun heldresser:) Kjøpte ikke jakke til han før barnehagestart faktisk.

Jeg kan ikke fordra jakker på disse små. Her går det i strikkedresser. Har du noen strikkere rundt deg er det ganske fort gjort å lage en liten dress, ellers kan jeg anbefale lannulva - Ikke akkurat billig, men så tøyelig at du kan bruke den leeeeeeeenge...

Kanskje jeg skal gå for heldress i ull da, i litt mindre str enn jeg først hadde tenkt :) takk for tips!:)

Back
Topp