jaja

fano

Gift med forumet
Det var vel forventet egentlig. Fikk avslag på søskenforsøk søknaden i dag. Det var et ganske så teit avslag for de skriver at min historie som jeg skriver den ikke stemmer overens med skrivet fra spesialisten, så da vet jeg ikke hav jeg gjør jeg. Jeg skrev at gutten min hadde hjerteaktivitet i 1.5 time, men spesialisten skrev at jeg måtte utføre et inngrep pga store missdannelser hos tvilling 1 og jeg aborterte begge 2 etterpå. og i følge Helfo er ikke abort fødsel. Så jeg vet ikek helt hvordan jeg skal komme gjennom der jeg. Men men....

Så dumt du fikk avslag...! [&o] Har du brukt opp alle 3 forsøkene?

trøste klem

jepp, det har vi. Har hatt 3 fersforsøk og 2 fryseforsøk. Det 4 ferskforsøket var selvbetalende og det var da jeg ble gravid. Jeg fikk et 4 forsøk siden jeg hadde kjemisk graviditet på det 3 forsøket.

Går det an å kontakte den spesialisten som laget skrivet til Helfo og be om en ny konklusjon av saken? Fortelle hva du har fortalt Helfo, slik at den kan endres til deres fordel?

Du var sikkert forberedt på dette svaret, men skjønner det må være utrolig tomt å få det svart på hvitt....

Klemmer i fleng.

ORIGINAL: Blåmann

Går det an å kontakte den spesialisten som laget skrivet til Helfo og be om en ny konklusjon av saken? Fortelle hva du har fortalt Helfo, slik at den kan endres til deres fordel?

Du var sikkert forberedt på dette svaret, men skjønner det må være utrolig tomt å få det svart på hvitt....

Skader ikke å sende en klage... Uff, syns veldig synd på dere! Sender deg en god klem

Jeg skal snakke litt med jordmor somtok imot guttene, så skal jeg prøve og få tak i legen som skrev utalelsen til meg og få han til og skrive den om litt ja. Skrivet var ganske så forenklet utgave av hva som skjedde. Ikke lett og trekke en konklusjon ut av 2 setninger. Men jeg håper det er ei som hjelper meg litt med og formulere en klage på en bedre måte enn jeg ville gjort selv. Får vel avslag kanskje der også, men da har man noe og henge fingrene i hvertfall i ventetiden. På en måte er jeg veldig kamplysten akkurat nå for jeg kjenner at alt innen stat og komune er så jævla firkanta, helt til de selv må ha nytte av systemet og da forander de ting til sin fordel. Men når Ola Nordmann trenger hjelp så blir man bare overkjørt. Jeg HATER norsk politikk!!!!
På en ennen måte så kjenner jeg at motgangen gjør meg ikke sterkere lenger, den tapper meg for energi. Vi får se hvilekn side som vinner [;)]

Masse lykke til! Håper du finner den forståelsen og støtten du trenger!!!

Uff, nå ble jeg lei meg[&o]

Håper spesialisten kan skrive et mer utdypende brev slik at avgjørelsen kanskje kan "ankes".

Skulle ønske systemet kunne ha litt mer empati og forståelse for slikt som dette..

*Være-sterk-sammen-med-deg-klem*

Ahhh nei fano, går det virkelig an??
Nå må du grave dypt i deg, og finne frem all den kampgløden du kan finne og:
1. klage på avslaget
2. lete på nett etter noen i samme "båt" på bv,mammanett,fub,ønskebarn osv. og høre hva de har gjort
3. finne frem til alternative behandlere
4.spare opp penger, og dra til f.eks Danmark som har gode statestikker ihht behandling av oss med infertilitet
5.lete opp alternative veier dere kan gå

Håper at noe av dette var til hjelp for deg[:D]

Diddle: Tusen takk for kjempe gode råd [:D] Kampånden kommer nok snikende skal du se. Sparing til nye forsøk er i gang. Siden det ikke mer meg, men gubben som er problemet er det ikek mye og få gjort desverre [:'(] Har undersøkt i Danmark, men med reising, fri fra jobben for gubben osv blir det ikke veldig mye billigere desverre [:'(] Men skal i gang med nytt forsøk nå i mai på riksen igjen, så vi får se hva det bringer om jeg ikke ombestemmer meg på veien....

Huff fano det var trist å høre. Håper virkelig dere får søskenforsøk det fortjener dere. Sender deg en stor klem

ORIGINAL: fano

Jeg skal snakke litt med jordmor somtok imot guttene, så skal jeg prøve og få tak i legen som skrev utalelsen til meg og få han til og skrive den om litt ja. Skrivet var ganske så forenklet utgave av hva som skjedde. Ikke lett og trekke en konklusjon ut av 2 setninger. Men jeg håper det er ei som hjelper meg litt med og formulere en klage på en bedre måte enn jeg ville gjort selv. Får vel avslag kanskje der også, men da har man noe og henge fingrene i hvertfall i ventetiden. På en måte er jeg veldig kamplysten akkurat nå for jeg kjenner at alt innen stat og komune er så jævla firkanta, helt til de selv må ha nytte av systemet og da forander de ting til sin fordel. Men når Ola Nordmann trenger hjelp så blir man bare overkjørt. Jeg HATER norsk politikk!!!!
På en ennen måte så kjenner jeg at motgangen gjør meg ikke sterkere lenger, den tapper meg for energi. Vi får se hvilekn side som vinner [;)]

Off det var bare utrolig trist! Skjønner ikke at det går ann! jeg håper du får igjennom et forsøk til! Ikke gi opp! Dere får barnet deres. ting tar bare altforlang tid.[:(]

Sender deg trøsteklemmer!!

jepp. Man vinner jo ikke om man prøver, det værste man får er nok et nei. Men det tar mye energi og mye tanker i prosessen vi skal inn i, og jeg er en person som blir litt småstressa. Men jeg undrer meg litt over at jeg "plutselig" fikk svar. Jeg har nemlig purra på de 2 ganger nå for og få et svar, kanskje dumt for da ble det en hurtig avgjørelse liksom. Men vi får se hva vi får til [;)]

Så trist å lese fano[&o] men håper at legen og jm kan hjelpe deg litt på veg et nytt skriv, og at klagen kanskje fører frem! Om du orker å klage.. Forstår godt at dette tærer på energien din. Noe sånt som har hendt deg kan man ikkje bare koste under teppet.. Det ligger å gnuger og gnir i deg..[&o]

Sender deg haugevis av klemmer vennen!!

ORIGINAL: Ivara

Dette var trist fano [&o][:(]
Regelverket er jo dessverre firkantet, så jeg vet ikke helt hva du kan gjøre med dette. Men det er jo alltids lov å skrive en klage ihvertfall!
Det kan vel hende at det finnes noen smutthull hvis man leter?? Jeg vet ikke jeg altså, jeg bare tenker høyt.

Uansett, sender over en diiiiger klem. Skjønner at dette er tøft for deg.

Sign Ivara her. Kan du ikkje få spesialist til å forme eit brev saman med deg? Var jo mykje meir som ein tidlig fødsel å rekna det du hadde enn ein abort!!! Og så var det vel i grunn inngrepet som utløyste fødselen pga den sjuke babyen. Prøv å klage i alle fall ein gong! Håpar du får ein heilt anna svar neste gong!

ååå herregud så urettferdig[&:][&:][&:]syns pokker meg at de kunne hørt på det du sa[&:][&:][&:]kan du klage på vedtaket?

Back
Topp