Jaja..

^Milla^

Gift med forumet
Sjer ut som æ må meld mæ ut inntil videre, blør idag oxo,tatt sæ opp litt siden i går.. Har fortsatt symptoma innimellom,men syns kanskje nånn har forsvunne..[8|]

Om d mirakuløst har gått bra på nå vis,å testen i mårra e positiv,så kjæm æ vell tuslanes tebake :)

Har du snakka med lege eller? Har hørt om folk som blør en del i begynnelsen... Får håpe det går seg til

ORIGINAL: Lica76

Har du snakka med lege eller? Har hørt om folk som blør en del i begynnelsen... Får håpe det går seg til

*klemme*

Ja va på legekontoret idag,spurt om sånn Hcg test,men fikk ikke d så tidli.. ?[8|] gud veit koffer,men dæm tok en test istede,den va negativ..

Sa t dem at testn va positiv i går å forrigårs,så sjønnt ikke helt.. (har hatt kjemisk abort før,å da har æ alltid fått EN svak positiv,å dagen etter negativ) Men bægge to æ har tatt no,har hatt sterke blå kryss..
Så sjønne ikke helt,men e kanskje ikke meninga man ska sjønn..

Dem sjønnt ikke heller,så va ikke my hjelp å få der.

Frustrerande med folk som ikkje kan eller vil forstå at ein treng litt hjelp og støtte[:@] Skal uansett krysse fingrer for deg. Men viss du har hatt mange slike kjemoske aborter, er d ikkje mulig å få hjelp, sånn at spiren sitter??

Nja dem e ikke så frykteli hjelpsom i byen her,når æ mista i uke 11 forrige gang no.. Sto å hadd blødd ut både hovedventerommet,venterommet uttafor kontoret t legen,å inngangspartiet t legen.. å fikk egentli beskjed om å fær jæm,fikk ikke kom inn før æ besvimt.. Før den tid,fikk æ tilbud om å ta en graviditets-test[8|][:'(]
Va mildt sagt sjokkert..Så har lite tru på læga å div i byen her..

Men ska kanskje hør mæ om etter nå privat klinikk.. Nånn som har erfaring me d? I Trondheim.. omeng..

Høyres jo heilt vanvittig ut!!! Du klarer ikkje å kontakte sjukehuset i Trondheim då? E vel uansett dei du må gjennom vel?? Legane har jo pokker meg ikkje lov å holde på sånn som der vel??? Kjenner eg nesten blir forbanna her... Men dei har vel ein eller anna privat legeklinikk i Trondheim som kan henvise deg videre.. Krysser alle fingrer for deg!! Nesren sånn at du skulle gått videre med det der, har ikkje hørt om maken til behandling før eg...

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke får ta den blodprøven??

Jeg begynte selv og blø på¨fredag (uke 6+0), ringte legen og han sa det mest sansynligvis var starten på en spontanabort. Jeg spurte om det var aktuelt med ul; Nei, men du kan komme inn og ta blodprøver to dager neste uke.

Så for meg var det ingen problem og aldri noe spørsmål ang. de blodprøvene. Syns det er så utrolig rart at noen trenger henvisning +++ for å få tatt den. [>:]

E itj så frykteli gira på å kontakt dem nei,tar d vell me fastlegen etter sommern..

Trur d e et par private i byen,å har hørt dem e ganske bra å seriøs. Så blir vell så æ tar kontakt me dem etterhvert.. Likar å sjekke en gang for my,enn en for lite..:)

Takk for kryssing,føles som æ træng d! :D

Å lykke t videre me magen å svangerskapet,håpe d kjæm en flott fin bejbis om 8 mnd :)

Nei va ikke nå svar på d,dæm bare tok ikke d så tidli..
Å i.o.m at g-testen vart negativ,så va d ikke mer spm om nånn ting...

Sjønne d ikke helt æ heller..

Men hvor langt er du eventuelt på vei nå da? Jeg tenker siden de sa det var for tidlig for slik blodprøve....

Kjem i alle fall til å tenke masse på deg!!!! Skal sende deg mange varme tanker, så får du holde oss oppdatert på ka som skjer viss du orker[:)]

Mange varme klemmer i alle fall!!!!!!!!!!!!!!

Nei e ikke my,hadd IKM i går.. Så bli akkurat 4 uka..

Men dem spurt ikke om d på legekontoret da,d va bare avfeid lixom...

Dem orka vell kanskje ikke å jobbe i ferien da.. Kæm veit,men ska vurder å skifte legekontor å trur æ..
Sist æ va gravid kom æ i uke 8,va frykteli bekymra,va den uka fosteret dødd..
Men legen va itj me på å sjekke ut nå,han stillt et par spm,åsså fikk æ beskjed om å kom tebake om d va nå..

Som om d va nå vits,når dæm ikke hjelpe t uansett..

Det høres ut som vannvittigg dårlig oppfølging og service.

Jeg følte meg litt sutrete jeg også da jeg ringte legen på fredag... Fikk først snakke med telfondamene, og så ringte legen opp igjen seinere. Og da følte du liksom at det lå en undertone der om at sånt var veldig vanlig, og at det ikke var noe og gjøre.

Men uansett hvor "sutrete" de syns jeg var, så fikk jeg uansett tatt hcg-prøver uten noe problem da! Jeg får ikke svar på de før ut i neste uke, men er godt og vite helt sikkert syns jeg. Uansett hvilken vei det går...

Du kan jo forhøre deg litt med nav også. De kan gjerne dekke deler av utgifter om du går til privat gynekolog feks. Vet de har noen ordninger der.

Samma her,æ å vil lixom bare vit d.. e ikke som om æ ber dæm fix d,men bare hjælp t å slipp uvisshet i det uendelige..

syns ikke d e så my å be om,allfall ikke når æ betale for d...

menmen..

NAV altså? Hmm... D trur æ at æ ska forhør mæ om :) Takk for info :)

Håpe du får positivt resulatat på hcg prøvan dine da :) *krysseForDæÅlilleSpire*

Jeg tror vel kanskje selv jeg har hatt en spontanabort, men kjenner jeg er skikkelig nervøs alikevel!!

I dag prikker og klør det oppover i hufsetufsa (og nei, jeg har ikke sopp [8D]), og så har jeg sånne rare ondter rundt om i kroppen. Hva skal det bety da liksom?

Du må ha masse lykke til selv i hvertfall. Håper du får tatt noen prøver og får ett ordentlig svar. Da slipper man å gå rundt å lure i hvertfall... De har ikke ul apparat hos legevakten da? Eller muligheter for å få tatt en blodprøve der?

D e allfall lov å håp frem t d e bevisst SA.. Håpet e lixom alt man har ;)

Æ å har vondt rundt om i kroppen,i går va d så ille i ryggen f.eks at æ ikke klart å sitt,stå eller ligg hele dagen... Va helt sinnsykt..
"Heldigvis" ikke nå prikkinga,men kan jo hend d e et bra tegn :P hehe Håpe d for dæ allfall :)

Dæm har ikke UL på legevakta nei,må sendes henvisning t kvinne-barn klinikken da.. Tar en dag eller to..Å om du sjer ka æ skreiv t Lica litt lenger opp her,så sjer du koffer æ allfall ikke drar dit..[8|]

Tippe æ bare tar en test om et par daga,om æ har abortert,så ska den vær negativ da.. I.o.m at hcg`n går rimelig fort ut av kroppen når man ikke e så langt på vei. Trur d e tyggeste,enkleste,minst sinnefremkallende metoden.. Må bare smør mæ me litt tolmodighet.. Å kanskje litt håp :)

Back
Topp