Jaja - hemmeligheten sprakk LITT i helgen!!

Fire-må-det-være!

Glad i forumet
Har heldigvis ikke kjøpt "Jeg skal bli storesøster"-t-skjorter til jentene - og det trenger jeg nok ikke å gjøre heller, hehe..
Da kvalmen har nådd nye høyder den siste uken, var det derfor i helga veldig vanskelig å skjule dette for våre to små.. Mamma måtte springe på do for "å hoste" både før og etter måltidene, og lå ellers som et slakt på sofaen hele formiddagen i går.. Jeg måtte jo bare si som sant var til hun største, at mamma er ikke helt i form - og ved et par anledninger glapp det jo ut av meg "jeg ER så kvaaaalm"... Butikkrunden ble superkort, fordi mamma måtte hjem, og rett på do for "å hoste" mer... BLÆH...

Så kommer plutselig besteforeldre innom på besøk, og det var jo veldig koselig - jeg karret meg opp og fikset håret og tok på litt maskara og blush...hehe.. De spanderer krones-is på oss alle sammen.. og det er da det skjer... Min førstefødte og oppvakte datter på 5 år, utbryter bekymret "men mamma, tåler du IS da?" - "dere skjønner det, mamma er ikke helt i form hun, hun er såååå kvalm og kaster opp hele dagen...."

Gjett om de (og vi) begynte å le!!!!
Fikk fortalt (i koder) at det var tidlig enda, men at vi skulle gi dem klarsignal, når vi passerte 11-12 uker ca.. hehe.. Ungene vet det jo ikke enda - men ganske morsomt - at hun på 5 avslørte oss likevel da!!

(i ettertid har vi forsikret henne om at mamma IKKE er syk altså, bare at hun er litt kvalm - men at det ikke er noe å bry seg om eller snakke om... hehe)

He he, ja sånn kan det gå. Man skal liksom holde det hemmelig de første 12 ukene, men ikke så lett når eneste plassen man henger er foran doen. Jeg hadde iallefall ikke klart å holde det hemmelig med førstemann, jeg hang over doen på jobb til jeg ble sykemeldt i uke 9. Denne gangen er jeg ikke riktig like kvalm (jeg har rett og slett ikke tid for jeg har en baby på 11 måneder...), men jeg har allerede fått mage, så min mor sin venninne så det. Og sikkert alle andre også for den saks skyld...

hehe ja ikkje lett å skjule for dei små...
Min førstefødte sa på butikken at mamma har baby i magen.. både eg og mannen holdt på å si "hvordan vet ho det", men me klarte å stoppe oss og lo og sa "mer enn me vet"..

ellers klarte eg røpe meg sjøl for mamma i dag.. ho ringte og spurte som vanlig hvordan det går. og mitt svar " joda, går bra her, formen opp og ned, litt kvalm og ellers grugleder meg til ultralyd".. OMG at det går ann liksomt.. skulle jo virkelig ikkje svare det.. hva med "joda går bra her"??

jojo.. ho lovde å ikkje si det til noen så får håpe ho holder på det! :)

Ikke så lett å holde det hemmelig nei. Vi skulle ikke si noe før uke 12 vi heller. Men har blitt avslørt av en etter en så nå bryr vi oss ikke så mye. så lenge jeg klarer å holde det skjult for jobben i 18 dager til så gjør det ikke så mye hvem som vet eller ikke. Skal på ny ul om 18 dager og hvis alt er bra da må jeg nesten informere jobben før sjefen drar på ferie:) 

Hehe. Vi har vært så dumme at vi har sagt det til to åringen, så når vi hadde besøk av en kompis satt  han med byggeklossene sine mens han sa "mamma baby, baby, baby mamma, baby magen". Kremt, joda.. Men men heldigvis ikke så farlig om han røper det mer nå da. Nå er det jo snaaart 12 uker. Familie vet det allerede så med de så snakker han masse om babyen:)

Vi har fortalt det til alle foreldre og søsken :) I forrige uke, altså uke 6. Synes det er helt greit :) Alle ble veldig glade da, de fleste har nok ventet på det :)

De venter nok bare på det her i familien vår også, så det blir nok uansett ingen stor overraskelse på noen ;-) Jeg har alltid sagt at tre barn, må det være.... hehe..

Back
Topp