Jaja.. Da ser det ut som om det blir svangerskapspenger gitt!

marri86

Glad i forumet
Har vært sykemeldt gode 4 uker og etter avtale sist, søker vi nå om svangerskapspenger for meg.
(Har slitt med blant annet bekkenrelaterte plager siden uke 8!!Og nå er jeg i uke 22.
Det har og vært svartning/nesten besvimelser.)

Dette er fordi jeg jobber i interiørbutikk (50%), med tunge løft og vi jobber alene.
Med førstemann jobbet vi 2 om gangen og da holdt jeg ut til uke 32 ca, ble sykmeldt siste ukene pga svartning/besvimelser pga for hard jobbing.

Litt nedtur å ikke kunne klare å jobbe sålenge som med førstemann, men du verden å deilig det skal bli å slappe av og samle krefter mens jeg slipper å stresse på jobben med å evt om jeg rekker å tisse kjapt eller få i meg en matbit før kundene kommer.

Da håper jeg du finner noe å bruke tiden på mens du likevel må gå "hjemme". :)

Har vært sykemeldt gode 4 uker og etter avtale sist, søker vi nå om svangerskapspenger for meg.
(Har slitt med blant annet bekkenrelaterte plager siden uke 8!!Og nå er jeg i uke 22.
Det har og vært svartning/nesten besvimelser.)

Dette er fordi jeg jobber i interiørbutikk (50%), med tunge løft og vi jobber alene.
Med førstemann jobbet vi 2 om gangen og da holdt jeg ut til uke 32 ca, ble sykmeldt siste ukene pga svartning/besvimelser pga for hard jobbing.

Litt nedtur å ikke kunne klare å jobbe sålenge som med førstemann, men du verden å deilig det skal bli å slappe av og samle krefter mens jeg slipper å stresse på jobben med å evt om jeg rekker å tisse kjapt eller få i meg en matbit før kundene kommer.

Trodde ikke man fikk svangerskapspenger med mindre det er fare for fosteret jeg.. Jobber selv i butikk hvor vi er alene og har samme problemene som deg.. Vært sykemeldt siden uke 14 og har ingen forhåpning om å komme tilbake i jobb før etter endt permisjon..
Fikk beskjed av legen min om at jeg ikke har krav på svangerskapspenger fordi det ikke var fare for skade på fosteret.. Hadde jeg vært maler derimot hadde jeg fått det.. Oppdater når du får svar da :) Får du søker jeg også! :)

Fikk beskjed fra legen at sier jobben at de ikke kan tilrettelegge så har man krav på svangerskapspenger.

Trodde jeg og.

Men vet at de ikke kan tilrettelegge noe særlig der.

Har hvertfall levert papiret,så får en se om det går..

I verste fall,så blir jeg vel sykemeldt istedenfor..

Men er det slik at man kan få 50% svangerskapspenger? Er 50% sykemeldt pga bekkenplager, jobber i butikk med mye løft, og arbeidsgiver kan ikke tilrettelegge mer enn 50% av arbeidet mitt (jeg får ansvar for bestillinger og annet papirarbeid istedet for løfting). Kanske jeg bør snakke med legen/jordmor om det er mulig å få svangerskapspenger for de 50% arb.giver ikke kan tilrettelegge...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har vært i møte med arbeidsgiver, de kan ikke tilrettelegge for meg..
Hmmmm, tror jeg må undersøke litt mer om svangerskapspenger, kjedelig å bruke opp sykepengene nå om bekkenet skulle fortsette å krangle etter mini er født..

Jeg fikk ikke svangerskapspenger sist svangerskap. Var sykemeldt pga bekkenløsning og arbeidsplassen kunne ikke tilrettelegge.
Fikk da beskjed om at hvis det er mor som er syk (feks av bekkenplager) så skal man ha sykemelding, er det fare for fosteret fordi man er i jobb (jobber med farlige stoffer feks) skal man ha svangerskapspenger :-)
Var det NAV og legen da sist i alle fall... :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg får svangerskapspenger, og etter reglene er det kun fare for babyens helse som gir rett på dette,og ikke mors.. som bekken, kvalme osv.

Hmm... Så rart..

Var legen som nevnte det, jeg hadde ikke tenkt på det i det hele tatt. Hadde nesten ikke hørt om det..
Men nå er den levert hos NAV og begynner evt fra 12 Juli (Har sykemld i mellomtiden)
Så får se hva NAV gjør med den..

Jeg fikk ikke svangerskapspenger sist svangerskap. Var sykemeldt pga bekkenløsning og arbeidsplassen kunne ikke tilrettelegge.
Fikk da beskjed om at hvis det er mor som er syk (feks av bekkenplager) så skal man ha sykemelding, er det fare for fosteret fordi man er i jobb (jobber med farlige stoffer feks) skal man ha svangerskapspenger :)
Var det NAV og legen da sist i alle fall... :)

JEg forstår ikke hva er forskjell mellom svangerskapspenger og sykepenger, hvorfor man ikke kan få sykepenger i hele svangerskapet om en er sykmeldt. Hjelp å forstå :) :) .)

JEg forstår ikke hva er forskjell mellom svangerskapspenger og sykepenger, hvorfor man ikke kan få sykepenger i hele svangerskapet om en er sykmeldt. Hjelp å forstå :) :) .)

Er du syk og sykemeldt skal du ha sykepenger.
Hvis du ikke kan jobbe pga av at noe på jobb kan være farlig for barnet i magen kan du søke om svangerskapspenger.

Men dersom det er mor som er syk så skal mor være sykemeldt og ikke ha svangerskapspenger såvidt jeg har forstått :-)
Står litt på NAV sine nettsider om hva som er forskjellen på de to ytelsene...

Back
Topp