Jag etter søvn

Daisy1978

Første møte med forumet
Er det flere dere ute som kjenner på at hele døgnet dreier seg om å få gitt babyen nok søvn? Her hjemme kjennes det ikke ut som om vi gjør annet enn å legge til rette for mye og god søvn, men det blir liksom aldri ‘nok’. Klarer fortsatt ikke å få mer enn 12-14 (maks) timer i døgnet, nå er han 5 måneder, og slik har det vært stort sett siden han var 1 måned gammel. Han er trøtt og sliten relativt kjapt etter at han våknet, men før neste soveøkt skal man jo amme, spise litt grøt, gulpe ferdig, skifte bleie, og helst øve/ leke litt på matta, koseprate litt osv. Og ikke sovner han tvert heller, selvfølgelig. Og etter at han begynte å få et nokså godt sovemønster med færre oppvåkninger og ingen bæsjing på natt rundt 4 måneder, har han nå begynt å bæsje på natt igjen og våkner ofte med mye skriking. Flere som kjenner seg igjen? (Håper på det...)
 
Folk er forskjellige. Noen sover mer enn andre. 12-14t er jo kjempe bra om det ikke er på normalen. Så slapp av og følg mønsteret til baby.

Men jeg ser absolutt hva du mener. Spesielt enkeltdager så skjer alt når du egentlig tenker at du skal legge baby for hvil.
 
Yeah. 9 måneder med dette. Hun sover 11-12 timer på natt (minus amming) og nå to hviler på dagtid.. hvor jeg må være med. De varierer veldig i lengde, i går totalt 1t og 50 min mot 3timer dagen før.

Jeg vet at jeg burde «fikse» dette med at jeg må «sove» sammen med henne men vet bare ikke hvordan. Hun våkner etter en søvnsyklus og må bysses/hjelpes videre.

Er så lei :dead:
 
Back
Topp