Jacuzzi

MorT

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Snøfnuggene 2025 ❄️
Jeg har vært restriktiv med å bade i jacuzzi tidligere i graviditeten. Har lest noe om at det kan være uheldig for fosteret og føre til spontanabort (da på et tidligere tidspunkt i svangerskapet). Nå som alt er ferdig utviklet og fosteret bare skal legge på seg lurer jeg på om det er innfor å ta seg en dukkert. Vil jo tro at man kjenner det på kroppen hvis det blir for varmt? Noen som vil dele erfaringer? Kjenner at tanken på å senke seg ned i godt og varmt vann, og bare slappe av virker veldig fristende...:happy:

Det er snakk om privat jacuzzi med godt renhold.

Last edited:
Har selv badet 3 ganger i jaquzzi i graviditeten. Kjempedeilig for kroppen med et varmt og godt bad, og å kjenne seg litt vektløs :) tror det bare er sunt. Men spurte først tid de hadde renset det sist, og temperaturen var stilt sånn at det ikke var ubehagelig varmt.

Leste artikkel i høst der de hadde testet kroppstemperaturen til gravide som satt i varmt vann og fant ikke noe tegn til at temperaturen ble så høy som det tidligere var trodd så det nye rådet var å ikke sitte i varmere enn 38 grader og stole på hvordan man følte seg. Ble man uvel eller svimmel var det tegn på at det var greit å unngå . Har vært i bastu og boblebad men har gått ut når jeg føler jeg blir for varm eller ved ubehag.

Jeg er veldig sikker på at det som er faren er bakterier, og så lenge det ikke er et "offentlig" bad hadde jeg ikke bekymret meg for det. Du vil føle deg dårlig LENGE før kroppstemperaturen din har økt nok til at det er farlig.

Hva med å bade i basseng (klorvann)? Har basseng på treningssenteret og jordmor anbefalte svømming da jeg har bekkenløsning.

Jeg har ikke funnet noe om det og har minst en tur i svømmehallen i uka og ofte to. Så lenge du ikke lekker fostervann (infeksjonsfare) så skal ikke det være noe problem. Er ofte anbefalt av både leger og jordmødre.

Det skal gå helt fint så lenge du ikke merker på kroppen som de andre skriver over her :happy: sist fikk jeg beskjed at det bare var å svømme/bade/boble så lenge jeg følte det greit og slimproppen ikke var gått - da blir det jo vei inn for bakteriene;)

Vi har det hjemme og jeg sitter oppi der flere ganger i uka.
Kroppen sier ifra hvis det skulle bli for varmt - i god tid.

jeg kan sitte opptil 40 min, har 38 grader i vårt.

Back
Topp