ja..

cam87

Flørter med forumet
Var første gang hos legen for ca 2 uker siden, fyllte da ut papirer og sånnt.
Er ca 12+6 idag, åsså lurer jeg på, For å få time hos jordmor, må man ringe og bestille det?
Eller sender legen papirene, og jeg får innkalling?

Hei!
Vet egentlig ikke svar på spørsmålet ditt. Men hvorfor må/ skal du til jordmor?
Jeg har bare vært hos fastlegen min, og skal dit igjen etter ultralyd i uke 18.. Tror det går bra og bare bruke fastlegen også, ikke alle går til jordmor:)

Jeg må bare spørre...Hva er fordelen med å gå til jordmor i stedenfor fastlegen, hvis fastlegen er veldig flink? Er det noe forskjell på hva man gjør på de forskjellige stedene?

Hei!

Jeg tror jordmor har litt bedre tid. Dessuten er hun "spesialist".. Jeg har hatt en kjempefin lege, men hun er nå selv ute i barsel. Har da fått en koselig ny lege. Han er 33 år og veldig ok. Men jeg tror jeg kommer til å bruke en kombinasjon. Tror det er best for meg.
BKA

Jeg ble annbefalt av legen min å gå til jordmor, synes det er greit å få litt eksta oppfølgning jeg. fikk brosjyrer som det sto tlf nr og sånn til jormor til legen.
greit å gå til en som har bedre tid og er spesialist

hei, må ringe etter jordmor selv, legen din vet hvem som er nærmest og alt det der. eg har både lege og jordmor..

I kommunen her er det et fast 'opplegg' for gravide - første kontroll er hos fastlege, neste hos jordmor, etter ultralyd er det legekontroll igjen, og etter det er det flest kontroller hos jordmor.
Regner med at det er fornuftig, siden de har det sånn, men vet ikke helt...
(Etter å ha vært til første legetime, var liksom 'løpet lagt' på min helsestasjon - de har plottet inn datoene jeg skal til kontroll flere mnd. fram i tid, og hvem jeg skal til...)

Okei.
har bestillt time hos jordmor til Torsdag!!
gleder meg kjempe mye =o)

er ikke sikker åssen det er der du bor, men når jeg gikk gravid så  gikk jeg ned til gordmor etter jeg hadde vært hos legen, og da bestilte jeg time.
gratulerer så mye med den lille i magen [:D]

Back
Topp