ja, så var det mandag igjen da damer :)

Trillemor82

Forumet er livet
og hipp hurra for det!!

jeg må si jeg blir noe sliten av å ha familien hjemme :P men det er jo godt med helg og da.. men da skjer det ting hele tida.... de er som regel fulle av planer...

på lørdag var jeg ute å spiste med en venninne som hadde bursdag,koselig.. og tidligere på dagen var vi iute å handlet litt gaver, bryllupsgave, bursdagsgave etc. kjekt å få unna. så var det bursdag hos svigers på søndag med middag.

i dag skal malin ut med en venninne og mammaen hennes for å gå halloween.. så hun skal kle seg ut som heks.. med heksenese og grønt ansikt.. så hun gleder seg  max til det... :) jeg må være hjemme med julie,da m er borte i kveld. men det er helt greit for meg.. _:) kjipt for mammaen til venninnen kanskje.. menm hun sa det gikk fint.. :)
ellers skal jeg ikke stort i grunn.. få unna litt klesvask.. rakk ikke det i helgen.. og smårydde litt... er alltid noe å ta seg til.. dessuten har vi gangen full av løv.. så det må taes... for snart har vi løv i hele stua også.. for det henger igjen på sokkene til jentene oppdaget jeg i dag morges da dem gikk frem og tilbnake her... så det må gjøres..

middag i dag blir innbakt kylling med kremost... så vet jeg ikke helt hva jeg skal ha som tilbehør.. men.... det fiunner jeg nok ut av... jeg kunne egentlig tenkt meg å lage soppstuing el noe.. men det liker ikke MOrten.. så må legge hodet i bløt litt.. :)

ha en herlig dag damer!

Jeg er hjemme igjen etter Prha-tur med Felix og koret. Det er litt slitsomt at reise alene med barn. Jeg hadde dog veldig god hjelp, men var "på" hele tiden.

Korkonkurransebiten gikk bra. Vi sang så godt som vi bare kunne. Vandt andreplass i klassen våres og fikk poeng nok til gullmedalje. Så har det litt sånn: "er vi virkelig, så bra - oi" -aktig.

Jeg kan konkludere at når masn har med barnevogn til praha og skal til bestemte plasser kan det bli vanskelig. Det fantes ikke heis på de metrostasjoner vi skulle bruke og på National house, hvor vi skulle synge fantes det heller ikke heis. Men vi fikk bra trim når vi bar vognen opp og ned (og premieutdeligen sto jeg over - holdt fest med Felix på hotellrommet istedet). Fikk også oppleve å føle meg skikkelig uglesett på kafe. huff.

Men i lufthavnen ble jeg spesialbehandlet. Sent på "fast track" i sikkerhetskontrollen og fikk veldig hjelp av kontrolløren. Og fikk gå først på flyet.

Men egentlig så trenger jeg snart en tur bare med Allan. Og jeg glæder meg til at jobbe litt i nov og desember og få være bare meg noen timer.

Praha hørtes både slitsomt og gøy ut, Olive - og gratulerer igjen med gull, det må være kjempemorsomt!!! Neste gang kanskje du kan reise alene med far i huset - men barna bør vel bli litt større (i alle fall Felix) først?

Jeg må si meg enig med deg, Trillemor - koselig og slitsomt med helg. Nå som jeg jobber nesten hele uka så merker jeg at helgene er mer verdt, men også litt mer slit, fordi jeg ikke rekker å "forberede" så mye som jeg pleier. Denne uka skal jeg ha fri på fredag, og det skal jeg jammen nyte!

I dag har jeg vært på jobb -  og der var det mer enn nok å ta seg til. Vel hjemme igjen koste vi oss med deilig kyllinggryte (med ferdiggrillet kylling i kjøleskapet var det veldig raskt å tilberede), og i kveld skal jeg begynne å forberede mat til klubb på onsdag (med senvakt i morgen og tidligvakt på onsdag er det ikke mye jeg rekker å styre med på onsdagen før damene kommer). Har bestemt meg for å lage bacalao, så jeg kan legge i vann fisken i kveld og koke gryta i morgen - bacalao er egentlig bedre når den varmes opp, så den kan fint stå kaldt til onsdag kveld... Og så har jeg vært på biblioteket i dag, og der rev jeg med meg en bakebok med cupcakes - så skal jeg finne noen som ser gode ut å servere på onsdag også

Mandag og jobb igjen! Det er litt travelt, mye å tenke på og ha oversikt over nå om dagen, men det går greit! Har heldigvis ei til som er ped.leder sammen med meg ( vi er to på hver avd.). Det er fantastisk å ha en å støtte seg til.

Solveig og jeg har vert en runde sammen med nabojenta. Knask eller knep...Jeg er dårlig på å ordne kostyme, men har lovet Solveig å lage et heksekostyme til neste år. Heldigvis var hun fornøyd med å være en fe (o:

Back
Topp