"Ja, nå var du flink!"

Miriel

Gift med forumet
Fikk jeg høre i dag, av en voksen mann, da jeg kastet noe skrot jeg hadde i hånda i en søppelbøtte ute...
Jeg ble litt satt ut, men bare smilte og gikk videre.

Greit at jeg ser litt ung ut, og søppelbøtten var høyt oppe, så jeg måtte strekke meg. Og jeg hadde hette på fordi det blåste, så kanskje jeg så ut som en pøbel.

Er det vanlig å fortelle folk at de er flinke fordi de kastet søppelet i søppelbøtten, eller antok han at "dagens ungdom" kaster ting på bakken og at jeg burde få ros når jeg for en gangs skyld fikk det oppi bøtten? (Jeg kaster aldri søppel på bakken)

Eller bare overtolker jeg det hele, kanskje. Det er vel egentlig ikke noe å tenke noe mer på, men jeg syns det var merkelig.

Og hva svarer man til sånt? Jeg holdt på å si "du og" av vane, men det blir jo helt feil.

Hehe, kan jo hende det bare var hans måte å småprate på, at han ikke mente noe annet med det enn at alle burde kaste søpla i søppelboksen. :p

Men litt spesielt da. 

kanskje han har sett så mange folk som bare slenger søpla på bakken, at han følte for å rose den første han så som traff bøtta? Uavhengig av farge, størrelse, alder og kjønn?

Ja, det var sikkert koselig ment.
Men jeg ble litt forvirra

tror det sikkert bare var en måtte å være hygelig og at han kansje syntes det var fint å se at noen brukte søplekassa istede for bakken

Back
Topp