Ja-mat og nei-mat.

mammatilM&L

Elsker forumet
Ja, hva er ja-mat og nei-mat når man ammer? Hva "gir" luftsmerter til de små?
Fram til i dag har jeg bare kuttet ut cola, ellers spist det jeg selv ønsker ;) ingen tegn til kolikk. Men så har jeg selv plagdes med hard mage å problemer med å gå på do, så drakk en del cola i dag. Har ammet i ettertid å fortsatt ingen forandring på lillesøster.
Vet det kan være forskjell for alle,men hva kutter dere ut?

Ble litt rart innlegg, får håpe dere skjønner hva jeg mener ;)

* Lillesøster kom 26.juli, termin var 19.08 *
* Sladrer med Lillemirakel *

Jeg kutter ut løk da storesøster reagerte kraftig på det. Og selvfølgelig rørte ferske jordbær, men heldigvis er jo sesongen over nå ;-)

Termin 11.august ♡

Jeg kutter ut løk da storesøster reagerte kraftig på det. Og selvfølgelig rørte ferske jordbær, men heldigvis er jo sesongen over nå ;-)

Termin 11.august ♡

Hvorfor kutte ut jordbær ? Vet det gjøres men husker ikke hvorfor ;)

Hvorfor kutte ut jordbær ? Vet det gjøres men husker ikke hvorfor ;)

Noen får magevondt av jordbær, og noen kan få utslett. Før i tiden trodde de også at man kunne fremkalle allergi mot jordbær av å spise det når man ammer, men det stemmer IkKE. Man kan ikke "gi" barnet allergi av det man spiser når man ammer, det er ingen mat som er farlig for barnet når man ammer!!!! Men noen mattyper gir mer luftsmerter enn andre. Det er lurt å prøve disse litt sånn en om gangen, og se hva man kan spise selv.

Verstinger er løk, kål (av ulike typer), erter, store mengder frukt, brus, melkeprodukter, sjokolade... Det eneste min eldste reagerte på, var mango. Yngste tålte alt:-)

Jeg har aldri måtte kutte ut noe. Det beste er å prøve seg frem så ser man raskt om det er noe man bør unngå:)

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Jeg har aldri måtte kutte ut noe. Det beste er å prøve seg frem så ser man raskt om det er noe man bør unngå:)

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*
Enig. Søsken er også forskjellige så det du måtte kutte med første er ikke sikkert en må kutte ut nå.:) en må prøve seg frem bare:)

Venter nr 3 4. August:)

Lurt å prøve seg litt frem for å se om bebis reagerer. Med første spiste jeg ett jordbær, og han skrek og nektet pupp i et døgn! Glad jeg bare spiste det ene da.. Men noen reagerer ikke på noe som helst, så viktig å ikke unngå mat bare fordi man tror de reagerer:)

Noen får magevondt av jordbær, og noen kan få utslett. Før i tiden trodde de også at man kunne fremkalle allergi mot jordbær av å spise det når man ammer, men det stemmer IkKE. Man kan ikke "gi" barnet allergi av det man spiser når man ammer, det er ingen mat som er farlig for barnet når man ammer!!!! Men noen mattyper gir mer luftsmerter enn andre. Det er lurt å prøve disse litt sånn en om gangen, og se hva man kan spise selv.

Verstinger er løk, kål (av ulike typer), erter, store mengder frukt, brus, melkeprodukter, sjokolade... Det eneste min eldste reagerte på, var mango. Yngste tålte alt:-)

Vet at ikke noe er farlig :)
Jeg kommer nok til å spise å drikke det meste.
Elsker mat :)
Storebror reagerte ikke på noe, bare melk. Men det viste vi ikke før etterpå. Han er allergisk. Men nå pakker jeg i meg melkeprodukter for at lillesøster skal få det igjenom melka å ikke bli allergisk :p håper det funker :)

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*
Enig. Søsken er også forskjellige så det du måtte kutte med første er ikke sikkert en må kutte ut nå.:) en må prøve seg frem bare:)

Venter nr 3 4. August:)
Enig med dere :)

har jo imke kommet til amminga enda, men nr 2 reagerte mye på hvitløk.... d var kjedelig. for plutselig oppdaher man hvor mye d er hvitløk i...og all ånden tilmde man har rundt seg. håper jeg kan spise det denne gang. er jo sååå forskjell fra barn til barn.

Back
Topp