JA-mat og NEI-mat for gravide.

Mirell

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Jeg spiser litt fenalår av og til. De er jo saltet langt ut i middelalderen, og det er dårlig grobunn for bakterier. Så lenge den er oppbevart kaldt og ikke åpnet lenge tar jeg noen biter.

Jeg spiser litt fenalår av og til. De er jo saltet langt ut i middelalderen, og det er dårlig grobunn for bakterier. Så lenge den er oppbevart kaldt og ikke åpnet lenge tar jeg noen biter.
Jeg tenker. Alt med måte. Å pass på at det er "ferskt"

Et triks som jeg lærte når jeg jobbet på kjøkken på sykehus er å skrive datoen man åpner kokt skinke f.eks. på pakka. På sykehus må den spises innen 5 dager og jeg har den samme regelen hjemme nå så lenge jeg er gravid. Har en tusj som ligger fast i bestikkskuffen.

Noen som vet hvor raskt åpnet cottage cheese burde spises? Rådet er "bør spises raskt etter åpning" men det er jo relativt :dance008

Jeg hadde sagt maks 4-5dager
Noen som vet hvor raskt åpnet cottage cheese burde spises? Rådet er "bør spises raskt etter åpning" men det er jo relativt :dance008
Men det gjelder også hvor lenge ting ligger varmt. Hvis du er en som tar ut matvarer, setter de på bordet mens familien spiser frokost, og så tilbake i kjøleskapet etter 45 min hadde jeg tenkt maks 3 dager. Tar du ut maten, gjør klart, og setter rett inn igjen etter 5 min kan du gå 5+ dager

Noen som vet ang fiskerogn som blir brukt på sushi? Kan man spise det? Tenkte å bestille sushi ikveld

Back
Topp