Ja jenter...ikke le nå men*litt ekkelt*

Mammaen_til_Marcus

Elsker forumet
Jeg har fått noe...som ligner en fettkul,kvise eller byll inni...DER[&:][:-][8|]

Altså..kjente den da jeg dusjet---aner jo ikke hva d egentlig er,bare antar hva d er jeg da[:-]

Men nå er jeg livredd for at d skal gå hull på denne ...kulen...for hva d enn er så er d jo ikke bra nå som jeg er gravid for d kan jo bli infeksjon og slikt[:(] Hva i alle dager skal jeg gjøre? Er i bergen npå.,ingen lege å gå til[:(][X(]

Ingen her som har opplevd noe lignede?Moren min fikk en slik byll greie på rompa en gang og da den sprakk...ja da blødde hu som en FOSS! og ble skikkelig sjuk  og måte ha antibiotika[&:][:-][:(]

Hjelp meg litt da damer,huff,føler dette er såååå flaut og ekkelt [X(][:(]

Er den stor da?

Man får jo kviser der som alle andre steder, så om det er en kvise er det vel bare til å vente til den går bort av seg selv?[:)]

Men om det faktisk er en byll, er det jo litt annerledes da. De skal man jo ikke lage hull på selv... Men de kommer jo ikke bare sånn over natta vil jeg tro, ei heller sprekker de vel med en gang... Ville sett det an noen dager jeg, samt funnet meg et speil og sett hva det dreide seg om. hehe[;)][:D]

Min venninne hadde en slik en, hun fikk snittet den hos legen og fjernet den uten noe trøbbel! :) tror hun fikk en krem for å hindre at den ble betent...[8|]
Gjør den vondt da? Om ikke, så er det ingen fare for at den sprekker enda vil jeg tro....Tror nok legevakten kan hjelpe deg, uannsett om du er i bergen eller tr.heim!
Skjønner deg så godt! Aldri noe morsomt når alt ikke er i tipp topp stand der nede!

Hei.. Høres ikke noe godt ut, jeg har hatt noe lignende for noen år siden, som heter cyste, rett innenfor vaginaen, på ca 1 cm i diameter. Fylt med bakterievæske da. Jeg måtte på sykehuset og få lokalbedøvelse der nede for å fikse, og sy noen sting. Jeg vil i hvertfall anbefale deg å komme deg til legen for å få det undersøkt. Tror ikke det er så godt hvis det sprekker.. Dette var noe jeg fikk pga et HPV virus hvis jeg ikke tar feil. Vet ikke helt hvordan dette er når man er gravid, men var ikke noe farlig når jeg hadde det i hvertfall..

Men det kan jo være noe helt annet du har da, det håper jeg!! Ikke meningen å bekymre deg eller noe, og håper det ordner seg
[:)]

Okey,takk for råd jenter.

jeg synes den gjør vondt da...som en stor vond kvise liksom..men jeg vet jo ikke...kan ringe legevakten her ja ,skal hjem den 15 des...kan se d an noen dager .,kanskje d forsvinner av seg selv..men denne har kommet over natta asså[:-]

ORIGINAL: gull nr2*2011

Vist det verker ville jeg ringt legevakta , er lenge å gå å være usikker og ha vondt.
Go bedring[:)]

altså,d gjør ikke mer vondt enn at jeg ikke merker d nå da[8D]Jeg har født,revnet og sydd der nede før...dette er ingenting liksom,så vondt er kanskje feil å kalle det[8D] D er ikke vondt,men d kjennes ut som jeg har gått med en truse som har irritert med der nede,hvis du skjønner..kjennes ut som et mildt gnagsår inni der[8D] Ikke vondt ,men jeg kjenner det...som om at du har en stor kvise på ræva ...d er ikke vondt,bare ubehagelig[;)] jeg har ikke tid i dag,vi skal så mye at til legevakten kunne jeg ikkehatt tid om jeg prøvde engang[&:] Men jeg skal se d an et par dager så får vi se ,d kan umulig være annet enn ei kvise,den kom jo over natta[:-]

ORIGINAL: gull nr2*2011

Trodde du hadde verk, er jo bra om du ikke har det[;)]
Håper det går over av seg selv [:)]

Nei,altså,jeg kjenner at d er en kvise..den er vond som en kvise liksom---og kviser som er betente er ikke så gode liksom[8D][&:] Men jeg har googlet litt og jeg tror d kan være talg kjertlel som kanksje har hovnet opp og...dette er ikke noe jeg vil gå til en fremmed lege med liskom[:-] vil helst vente til jeg kommer hjem..[X(] Men hvis den ikke forsvinner om neon dager må jeg kanskje få sjekket den ut...men d er virkelig ekkelt uansett...har ikke noe små speil jegkan bruke heller for å se på den bedre[X(]

jeg kjente også en slik kul her om dagen... meeen det var så farlig som en kvise som ikke hadde blitt en kvise enda! :P pga mer fuktighet der osv så er det lettere for slikt å oppstå.. vent å se litt du, så er det nok det du også har :) ekkelt, men ufarlig :) går bort fort :)

ORIGINAL: FunLight

jeg kjente også en slik kul her om dagen... meeen det var så farlig som en kvise som ikke hadde blitt en kvise enda! :P pga mer fuktighet der osv så er det lettere for slikt å oppstå.. vent å se litt du, så er det nok det du også har :) ekkelt, men ufarlig :) går bort fort :)

Ja,d er slik som du beskriver,virker som d er en kvise som ikkehar blitt moden enda eller noe[&:][8D] Håper den forsvinner selv[X(]

ORIGINAL: merete_80

Jeg hadde noen sånne forrige svangerskap. Første gangen gikk jeg til legen, og han klemte den tom. Senere gjorde jeg det like gjerne selv - er veldig glad i legen min, men han trenger ikke å klemme talgkjertlene jeg har i underlivet, for er ganske vondt når de klemmes.

Helt enig,tenker at jeg like gjerne kan gjøre d sjøl ,hvis jeg vet hva d er liksom[X(] Får vente å se,men at legen gjør det er siste resort formeg asså om d er en kvise[&:]

ORIGINAL: Mammaen_til_Marcus

Jeg hadde noen sånne forrige svangerskap. Første gangen gikk jeg til legen, og han klemte den tom. Senere gjorde jeg det like gjerne selv - er veldig glad i legen min, men han trenger ikke å klemme talgkjertlene jeg har i underlivet, for er ganske vondt når de klemmes.

Helt enig,tenker at jeg like gjerne kan gjøre d sjøl ,hvis jeg vet hva d er liksom[X(] Får vente å se,men at legen gjør det er siste resort formeg asså om d er en kvise[&:]

Er det en talgkjertel/kvise så vil den jo sprekke av seg selv når den er moden.

Ja,satser på det,men kan ikke si jeg ser frem til da den sprekker av seg selv heller,huff[X(] Kunne den ikke finne seg et litt bedre sted liksom[&:][8D]

hihi ikke noe å være flau over, hadde en sånn sist svangerskap.... jeg var såååå flau at jeg ventet lenge med å si noe til lege. hun så på den til slutt selvfølgelig og det var ikke noe å gjøre sa ho. men den var ike betent. den gikk bort av seg selv like fort som den kom:-)

huff da[8D] har hatt små sånne jeg også. men på utsiden, ikke inni. men en veninne av meg hadde inni en gang for lenge siden. Hun hadde vanvittig vondt da. trodde det var noe seriøst galt med henne. Gikk til lege som tok hull på den. Var ikke noe farlig. Kan ikke huske om hun fikk noe for det i ettertid. men tror ikke du skal vere redd for det alså. Du kan jo ringe hjem til legekontoret ditt å bestille time og i samme slengen spørre om det kan vere farlig siden du er gravid. Og om du bør gå til legevakten. Det går nok helt fint[;)][:)]

ORIGINAL: Adrian_å_Mamma

huff da[8D] har hatt små sånne jeg også. men på utsiden, ikke inni. men en veninne av meg hadde inni en gang for lenge siden. Hun hadde vanvittig vondt da. trodde det var noe seriøst galt med henne. Gikk til lege som tok hull på den. Var ikke noe farlig. Kan ikke huske om hun fikk noe for det i ettertid. men tror ikke du skal vere redd for det alså. Du kan jo ringe hjem til legekontoret ditt å bestille time og i samme slengen spørre om det kan vere farlig siden du er gravid. Og om du bør gå til legevakten. Det går nok helt fint[;)][:)]

Bra d ikke bare er meg jeg [X(] men jeg skal se d an noen dager,er ikke sånn vondt at jeg kjenner den særlig uten når jeg mener å kjenne den liksom[8D] men er mest redd for hvis d går hull og d blir betent osv[:o] men får se...er jo så lett for gravide å få infeksjoner der nede nå[&:] Skal ringe lege i morgen da.,for har ikke vært på første kontroll enda..så får jeg ta d opp med legen når jeg kommer dit evt[>:][8D]

Kan vere betent hårsekk?? dei kan bli stoore.. Få legen til å sjå på dn om du e besjymra.

minner meg om hoven kjertel, har ofte hatt d rettfør mens når d er masse hormoner i kroppen. de går gjerne bort etter en ukes tid:)
eller så kan d jo være kvise/betent hårsekk. lett å ta en titt selv oxo og lett å se om d er kvise/hårsekk. speil. godt lys og sterilisert napper så kan mye være gjort selv oxo:)

lykke til:):)

ORIGINAL: schnuppa85

minner meg om hoven kjertel, har ofte hatt d rettfør mens når d er masse hormoner i kroppen. de går gjerne bort etter en ukes tid:)
eller så kan d jo være kvise/betent hårsekk. lett å ta en titt selv oxo og lett å se om d er kvise/hårsekk. speil. godt lys og sterilisert napper så kan mye være gjort selv oxo:)

lykke til:):)

men d er likosm på de indre kjønnslepper[8|][X(] Er umulig å se hår der da[&:] Nei,jeg får vente å se..

Back
Topp