Ja, jeg veit! Sikkert normalt..

Sviima

Forelsket i forumet
Reiste meg opp litt raskt ista, og da kjentes det ut som om noe i magen (skrått fra ca eggstokk, og opp not siden) røk tvers av.. hadde jeg ikke hatt noe å holde meg i hadde jeg nok gått i bakken.. Måtte faktisk gråte lott, for det var helt fryktelig vondt.. Nå ligger jeg på sofaen i kjent mensen stilling, og har det rett og slett fælt.. Mens vondt, litt vondt konstant og skikkelig vondt som kommer i tak :/
Og panikk-Olga som jeg har blitt liker jeg dette svæært dårlig :(
Men det er sikkert bare normalt?

Hvor langt er du på vei?
Jeg tar ikke opplevd det, så kan dessverre ikke komme med noe... Fortsatt vondt?

Mest sannsynlig er det ligami båndet som fikk seg en strekk. Å vis man blir skremt kan man lett få kynnere feks som kjennes litt ut som rier.

Blir magen hard når du får disse takene? Er de vonde eller bare ubehagelige? Forsvinner de vis du beveger deg eller snur deg i sofaen? Eller er det like ille eller verre?
Du kan alltid snakke med føden eller legevakten om du føler noe er galt.

Mest sannsynlig er det ligami båndet som fikk seg en strekk. Å vis man blir skremt kan man lett få kynnere feks som kjennes litt ut som rier.

Blir magen hard når du får disse takene? Er de vonde eller bare ubehagelige? Forsvinner de vis du beveger deg eller snur deg i sofaen? Eller er det like ille eller verre?
Du kan alltid snakke med føden eller legevakten om du føler noe er galt.
Blir ikke hard i magen, det er rett og slett vondt :( det er vondere om keg retter meg ut, så nesten fosterstilling er best, og å ligge helt i ro..
Er det ikke litt tidlig å ringe føden? Er jo ikke mer enn 17+5..

Ligamentsmerter, og det kan være driiitvondt!

Det er de "bånda" som holder livmoren på plass ikke sant?
Førstegangs og null peiling :P

Jepp. Da jeg gikk med første var det første symptom jeg hadde før positiv test, at jeg skulle snu meg da jeg solte meg og så kjentes det som om noe revnet i magen. Hadde mye av det ved raske og brå bevegelser som hosting/nysing, reise seg eller sånt. Denne gangen kom det mye senere, men jeg har fått drtiiitvonde smerter på sidene av magen av og til når jeg skal snu meg i senga, det drar ordentlig til.

Jepp. Da jeg gikk med første var det første symptom jeg hadde før positiv test, at jeg skulle snu meg da jeg solte meg og så kjentes det som om noe revnet i magen. Hadde mye av det ved raske og brå bevegelser som hosting/nysing, reise seg eller sånt. Denne gangen kom det mye senere, men jeg har fått drtiiitvonde smerter på sidene av magen av og til når jeg skal snu meg i senga, det drar ordentlig til.
Er drit vondt! Har kjent litt før, når jeg har nysi eller hosta skikkelig, men detta tok kaka!
Da satser jeg på at jeg bare strakk de litt :P

Første symptomet på at jeg var gravid var ligamentsmerter ! :p Var like før jeg ringte ambulanse for jeg hadde så syyyykt smerter i nedre del av magen og skjønte ikke hva det var :/ men så sa legen at jeg var gravid og at det var vanlig :p hahaha

Første symptomet på at jeg var gravid var ligamentsmerter ! :p Var like før jeg ringte ambulanse for jeg hadde så syyyykt smerter i nedre del av magen og skjønte ikke hva det var :/ men så sa legen at jeg var gravid og at det var vanlig :p hahaha
Såpass ja, har virkelig aldri kjent såå sterke stikninger i magen noen gang.. Trodde ikke det skulle være sååå vondt å være gravid :P

Blir ikke hard i magen, det er rett og slett vondt :( det er vondere om keg retter meg ut, så nesten fosterstilling er best, og å ligge helt i ro..
Er det ikke litt tidlig å ringe føden? Er jo ikke mer enn 17+5..

Er nok en kraftig strekk av de båndene som har satt deg litt ut. Å blir man skremt blir smertene verre. Pust inn i nesa og ned i magen å ut av munnen ;) så kanskje det hjelper litt. Jeg hadde nok ringt føden nå om jeg var bekymra for noe. De kan jo ikke gjør mye fra eller til. Men de kan få deg til å slappe av evt råde deg til hva du bør gjøre eller gi deg en sjekk.

Men det her gir seg jo ikke :( er jeg skikkelig hysterisk om jeg ringer legevakt eller føden?

Såpass ja, har virkelig aldri kjent såå sterke stikninger i magen noen gang.. Trodde ikke det skulle være sååå vondt å være gravid :P
Jeg og visste heller ikke at der kunne gjøre så vondt å være gravid! Men det er visst sånn :p Har fortsatt ligamentsmerter, men de oppstår en gang i blant og de er mye mindre vonde enn i starten heldigvis!

Back
Topp