Ja, jeg er ei sukkerhore!

Kleo79

Gift med forumet
Jeg har spist uhorvelige mengder godis til nå i dette svangerskapet. Mest for å trøstespise, da jeg overhode ikke gleder meg til en ny barseltid. Jeg er heldigvis høy, så vektøkningen har ikke vært så synlig for andre enn meg. Nå merker jeg at nok er nok, og at alt dette sukkeret drar meg ned i humør. Så jenter, jeg trenger deres beste tips for snacks. Sunn snacks, eller iallefall sunnere enn sjokolade, drops og bamsemums!

Vannmelon har jeg kjøpt inn og den er goood nå :)

Jordbær.
Bringbær.
Druer med vaniljekesam.
Melon i diverse varianter.
Popcorn (bedre enn mye annet),
Sukkerfri is.
Nutrilettbarer.
Nøtter.

Jeg ELSKER frosne skogsbær med mager vaniljekesam på! mmmm!

åååh, dette er den PERFEKTE årstiden å slutte på!! Vannmelonen er fantastisk, nektariner gjør sitt inntog(men ikke spis for mye!:P), jordbærene blir søtere og søtere.. Joda, det er fruktsukker, men likevel MYE sunnere enn sjokkis!

Ellers er grønnsaker med dip kjempegodt! Ha dipmixen i naturell youghurt eller kesam om du vil gjøre det ENDA sunnere:) 

Bouncing buttplug skrev:
åååh, dette er den PERFEKTE årstiden å slutte på!! Vannmelonen er fantastisk, nektariner gjør sitt inntog(men ikke spis for mye!:P), jordbærene blir søtere og søtere.. Joda, det er fruktsukker, men likevel MYE sunnere enn sjokkis!

Ellers er grønnsaker med dip kjempegodt! Ha dipmixen i naturell youghurt eller kesam om du vil gjøre det ENDA sunnere:) 

Kunne ikke brydd meg mindre at det er fruktsukker, for jeg vet at det enten er det eller raffinert sukker. Da blir valget enkelt. Kan jeg mose vannmelon og fryse den? Blir det noe godt? Og for den saks skyld, andre meloner? Som sorbet omtrent?

Ananas med vaniljekesam er veldig godt =)

Ha gulrøtter ferdig skrelt i kjøleskapet og drikk mye vann =)

~Mummimamma~ skrev:
Ananas med vaniljekesam er veldig godt =)

Ha gulerøtter ferdig skrelt i kjøleskapet og drikk mye vann =)

Mmmmmmm...ananas er nydelig!

Kleo79 skrev:

Bouncing buttplug skrev:

Kunne ikke brydd meg mindre at det er fruktsukker, for jeg vet at det enten er det eller raffinert sukker. Da blir valget enkelt. Kan jeg mose vannmelon og fryse den? Blir det noe godt? Og for den saks skyld, andre meloner? Som sorbet omtrent?

Det er kjempegodt! Med litt limesaft i også, blir det helt nydelig saftis. Eller hva med vannmelon og rabarbra, det er også godt.
Hvis du skal ha den som sorbet tror jeg nesten det er bedre å fryse den i skiver/biter, og så kjøre raskt i blenderen når du tar det ut. Det er så mye vann at den blir hard som istapper...

Miriel skrev:

Kleo79 skrev:

Bouncing buttplug skrev:

Det er kjempegodt! Med litt limesaft i også, blir det helt nydelig saftis. Eller hva med vannmelon og rabarbra, det er også godt.
Hvis du skal ha den som sorbet tror jeg nesten det er bedre å fryse den i skiver/biter, og så kjøre raskt i blenderen når du tar det ut. Det er så mye vann at den blir hard som istapper...

Sant. Så mens snuppa er våken så kan jeg mose, og når hun sover kan jeg spise ispinner :)

Kleo79 skrev:

Sant. Så mens snuppa er våken så kan jeg mose, og når hun sover kan jeg spise ispinner :)

Lindrer nok kommende tenner også det

Jeg brukte å ta opp frosne jordbær og kjøre de i kjøkkenmaskina helt dypfrosne.
Hadde i litt sukker, men funker jo helt sikkert med sukrin eller noe lignende.
Skikkelig deilig, jordbærslush! Nam!

Ja, godt tips å bruke sukrin som søtning, så får du det litt søtere om det hjelper =) 
Du kan jo lage smoothie av de meste av frukt og bær, ha i litt sukrin og fryse på pinne =)

Tøsefaen skrev:
Jeg brukte å ta opp frosne jordbær og kjøre de i kjøkkenmaskina helt dypfrosne.
Hadde i litt sukker, men funker jo helt sikkert med sukrin eller noe lignende.
Skikkelig deilig, jordbærslush! Nam!

En litt annen versjon av denne, frossen bærblanding (skogsbær, jordbær, ja - hva man vil ha egentlig.) som jeg kjører i kjøkkenmaskina, med fløte og sukker i. For en enda sunnere versjon skipper du sukkeret og tar vanilje stevia istede - veeeldig godt. Da har du en sorbet som er klar til å spises med en gang. Denne blir for hard om du fryser den ned igjen synes jeg, så du kan spise opp alt med en gang med god samvittighet ;)

Favoritten her akkurat nå er banan og eple oppskjært i biter som jeg dipper i vanilje kesam.

Bouncing buttplug skrev:

Kleo79 skrev:

Hos meg? :-)

Kleo79 skrev:

Bouncing buttplug skrev:

Kleo79 skrev:

Hos meg? :-)

Tenkte heller på snuppa jeg da, om du vil ha når hun er våken også

Jeg har samme problem som deg. Sukkerhore sier du. Ja, mulig jeg faktisk ville ligget med noen for en pose non stop, ha haJeg spiste godteri hele svangerskapet. Nå er bebisen fire måneder, og jeg har fortsatt ikke klart å slutte. Kanskje du vil se et bilde av magen min? Så slutter du nok fort tenker jeg... Men sant som noen sier, en perfekt årstid å slutte på. Mye enklere om sommeren, da er man mye ute og frukt og bær er så godt. Lykke til til oss

Frukt, smoothie, gulrøtter og dip (holiday), nøtter, te, yoghurt... =)

Back
Topp