Ja ja...

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Satt og ammet på venterommet til legen igår.
Og mens jeg ammet var det plutselig noen hender oppi babyen!!!
En eldre dame hadde stoppet opp med rullatoren ved siden av meg, og begynte å stryke på babyen mens jeg ammet.
Jeg var så opptatt med å ha nesa mi ned og studere lille vakringen min mens hun spiste, så la ikke merke til damen som brått kom. Er jo ikke noe man venter seg akkurat... :confused:

Så er visst ikke bare når de er i bilstol, og ikke bare barn, som kommer med fingrene sine på baby uten å spørre! Trodde jeg skulle få amme i fred iallfall. :p

Oi...... Passe frekt... Og så på legekontoret da... Hun kunne jo ha hatt med seg masse smitte.... Har merka meg at min bestemor også er veldig nysgjerrig når han spiser. Hun plukker ikke på, men er veldig opptatt av å se. Ubehagelig, syns jeg :-/ Kanskje det var annerledes med dette før, siden hun også er gammel+nærgående? ;-)

Oi...... Passe frekt... Og så på legekontoret da... Hun kunne jo ha hatt med seg masse smitte.... Har merka meg at min bestemor også er veldig nysgjerrig når han spiser. Hun plukker ikke på, men er veldig opptatt av å se. Ubehagelig, syns jeg :-/ Kanskje det var annerledes med dette før, siden hun også er gammel+nærgående? ;-)
Ja, kanskje de er vant med andre ting?
Synes det var litt ubehagelig, når en fremmed dame, som da også var syk, kommer og stryker på baby når jeg ammer.
Rakk jo ikke reagere engang jeg. Vil jo gjerne amme litt uforstyrret. Neste gang spør jeg om å få amme på et rom innenfor venteerommet tror jeg. Lite venterom, og du merker at de rundt ikke vet helt hvor de skal se.

Er iallfall ikke bare gravidmagen som tydeligvis er "felles og offentlig eie", men babyene også, når de ennå er små. Lurer på når de ikke er spennende for andre mer? Noen måneder kanskje?

Eldre mennesker elsker babyer! Spes når de begynner å bli litt dement. Da har de ingen hemninger. Husker det når storebror var baby og vi besøkte oldeforeldrene hans på gamlehjemmet. De andre som bodde der var også kjempe begeistret når det kom små på besøk.

Jøsses, det var litt spesielt da

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Nei gud! Da hadde jeg blitt passe satt ut!!!
Husker på 17 mai for noen år tilbake.
Da var det en gammel dame som holdt meg igjen ved å fysisk ta tak rundt overarmen min før hun sa ''jeg må bare få se oppi vogna di på den lille fine jenta jeg!''.
Herregud... Enkelte mangler antenner for hva som er greit og ikke!!!

Tror også endel eldre er litt ensomme. Og babyer er jo veldig lett tema dersom man ønsker kontakt. Jeg har opplevd at flere helt fremmede eldre plutselig kommenterer og vil prate med meg når de ser Markus. Men uansett, å ikke få være ifred under amming, det hadde stressa meg også..

Back
Topp