Ja, hva mener dere om dette da jenter?

*Solskinnsbolla*

Glad i forumet
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=593355

Er dere enig/uenig i det hun sier?

Er enig i det til en viss grad..
Man må få tid til å deppe litt også,men man må reise seg og prøve å komme seg videre også..
Det er ikke sunt å sitte inne å sture...
Man blir bedre med frisk luft,gode venner og familie rundt seg som kan hjelpe.
Så jeg skjønner hva hun mener,

Altså... Ingen blir friske av å stirre i veggen.. Det sier seg selv.

Så jeg er enig til en hvis grad.

Hvis man feks har sosial angst så hjelper det jo ikke å isolere seg. Altså, hjelper på følelsen der og da, men man blir jo ikke kvitt den sosiale angsten fordiom.

Men å pushe seg selv til å gå ut før man er klar er jo heller ikke en bra ting.

Jeg er i stor grad veldig enig.. Lediggang ER roten til alt ondt, og hun har rett i at man faktisk ikke blir friskere av å være sykemeldt. Til og med psykologer og leger er jo enig i at dette er en dårlig løsning..
Det er vel noe med det at om man har mye tid til å kjenne etter, så blir man kanskje litt "syltet" ned i seg selv? Man får ett litt mer snevert perspektiv på annet? Og jeg tenker at det må jo være et digert tap å ikke få delta i samfunnet forøvrig, ikke få den inputen og det sosiale..
Nå blir jeg vel skutt men.. Jeg har iallefall vært ærlig. Og ja, jeg forstår det er nyanser.

jeg tror ikke ting blir bedre av å sitte inne å furte og glo i veggen.
skjønner den!
men det kommer litt ann på hva det er snakk om selvsagt[8D]
å gå ut av skal vi danse tror jeg ikke er noe særlig tung opplevelse.
uten at jeg skal bagatellisere hennes problemer[8D]

Jeg syns det er teit hvordan hun kan uttale seg på den måten når hun tydeligvis ikke har hatt det så utrolig fælt da. Det er sånn det har vært for henne, greit det. Men det er ikke likt for alle.

Så det er vel egentlig ikke feil det hun sier, og jeg har jo ingenting å komme med heller, men jeg opplever uttalelsen som litt sneversynt.

Back
Topp