Ja da har man vært på kontroll...

Wannebe

Glad i forumet
Lille nurket vokser, holder normal vekt, og er frisk og rask:)
Det som er "problemet" nå er at den lille ligger i seteleie.. Så babyen og jeg fikk hver vår oppgave i helgen, den skal snu seg og jeg skal bestemme meg for setefødsel eller keisersnitt hvis det blir nødvendig...
Råd tas i mot med stort takk!:)

Venter et lite mirakel 25.07.13

Oi, fikk du bestemme det selv uten videre? :)

I dag prøvde de å snu hos meg, men han hadde festet seg godt nedi med setet så de gav fort opp. Skal til røntgen for å sjekke om bekkenet et bredt nok til å gjennomføre en fødsel i sete, da de aller helst vil at det skal gjøres naturlig.

Lykke til! Følger spent med på tråden din :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Venter en liten gutt 25. juli <3

Oi, fikk du bestemme det selv uten videre? :)

I dag prøvde de å snu hos meg, men han hadde festet seg godt nedi med setet så de gav fort opp. Skal til røntgen for å sjekke om bekkenet et bredt nok til å gjennomføre en fødsel i sete, da de aller helst vil at det skal gjøres naturlig.

Lykke til! Følger spent med på tråden din :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Venter en liten gutt 25.

Har tenkt på deg og denne snuoperasjon i dag ja..:) det gikk ikke helt som planlagt? Var det ekkelt?

Ja jeg fikk bestemme helt selv, han prøvde ikke å overtale meg til noe som helst:) sa bare det at hvis jeg gikk for keisersnitt kunne vi like så godt sende papirene til uka i stedenfor å ta røntgen og alt det der og så sende papirene;)

Men nå er jo spørsmålet hva skal man gjøre?:)

Det var bare litt vondt :) Jeg var jo veldig skeptisk, men han gav seg veldig fort når han merket han satt fast.

Så bra! :) Rart at det er så forskjellige prosedyrer på de forskjellige sykehusene egentlig!
Men ja, hva skal man gjøre? Jeg tenker at jeg vil føde i sete så lenge det ikke er noen risiko for at han setter seg fast.
Keisersnitt og sommerferie er jo litt kjipt mtp at man blir relativt immobil.

Har du gjort det opp noen mening enda? :) noe du heller mer mot?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Min første fødsel var setefødsel. Flott opplevelse :)
Følte meg veldig trygg hele veien, både jeg og babyen ble vurdert hele tiden. Veien til KS er kort, og de er jo godt forberedt.

Smertemessig ingen forskjell fra min andre fødsel.

Jeg har også en svigermor og en venninne som har hatt flotte setefødsler :)

Har også fått vite at hun her ligger i seteleie.. Er 38+3 nå, var inne på sykehuset denne uken, da sjekket de verken bekken eller prøvde å snu, sa heller ingenting om at de hadde tenkt å prøve å snu.. Men var veldig positiv til at dette skulle gå bra og at jeg hadde høyde og kroppen til å kunne gjennomgå en setefødsel.. Hva tenker dere om dette? Burde jeg spurt mer på sykehuset ang setefødsel ol? Skal inn igjen 9.juli på sjekk, termin er 12. Skulle egentli bare inn på en vekstkontroll da de fant ut at hun lå i seteleie, så ble litt overrasket. Men legen jeg snakket med var veldig beroligende, så jeg sitter her egentlig med en følelse av at ting skal gå greit og at jeg må bare ta det som det kommer..

I papirene mine på sykehuset nå står det at jeg heller mot keisersnitt.. men tenkte å gjøre litt research:p veit at alle opplever ting forskjellig, men har avtalt med ei venninne av meg som har gjennom gått to keisersnitt og ei venninne med setefødsel at vi skal sette oss ned å snakke om dette:) så kan jeg i hvertfall høre dems positive og negative erfaringer:)
Men må si at det er ett eller annet med setefødsel som skremmer meg skikkelig, klarer bare ikke sette fingeren på det..

Syns jo det er litt rart at de ikke tar ct av bekkenet ditt slik at de får målt sånn ca i hvertfall at du får til en setefødsel med bekkenet ditt.. Det var det første de sa til meg at jeg måtte hvis jeg besteme meg for å gjennomføre fødselen.. Men jeg tenker jo også at har dem gitt deg en så god følelse på at det kommer til å gå bra, ja så vær tøff å gjennomfør;) Ved setefødsel får du jo veldig god oppfølging hele veien, av både jordmor og lege tilstede og tar i mot babyen din:)

Jeg venter nå spent på telefon fra føden med tilbakemelding etter MR i dag tidlig. Har time til tirsdag ang. forløsningsmetode, men merker jeg gjerne vil få en viss indikasjon så fort som mulig så jeg kan begynne å lese meg opp.

Selv om jeg egentlig aller helst vil føde (vil liksom ikke bli snytt for opplevelsen etter å ha vært bolig i ni mnd!) så tror jeg at jeg begynner å helle mot KS.

Ser for meg at fødselen begynner, også går det skeis og likevel ender i et hasteks. Da er det like greit å ta KS planlagt, så slipper man hvertfall unna med skader og vondter på ett av stedene i stedet for begge.

Denne artikkelen om fordeler ved KS var litt fin:
http://m.klikk.no/foreldre/gravid/article478191.ece

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Back
Topp