Ja, da blir jeg også alenemor..

Una84

Glad i forumet
Tenkt på det lenge, han er aldri hjemme, får null støtte fra han, bare småkrangling osv, så nå gidder jeg ikke mer... Jeg har heldigvis tomannsboligen min jeg og Iselin kan flytte hjem til.. Men blir et hel... styr med å få solgt huset vårt da, hvis ikke jeg kan få han til å kjøpe meg ut.. Er på en måte en lettelse, men kommer en del tårer i dag allikevel gitt.. Men er jo jeg som har tatt denne avgjørelsen så, bare gleder meg til å ha kommet inn i andre leiligheten å få solgt her..  Men uansett, noen her som vet hva jeg har krav på? Tenker da det økonomiske, er ganske enige om at jeg har Iselin for det meste, han en dag i uka + annenhver helg eller noe.. Er jeg som gjør alt med Iselin nå også, så det blir ikke store forskjellen.. 
 
Jeg vet i alle fall at det er mange inne på alenemor-forumet her inne som vet veldig godt hva du har krav på og slike ting.
 Så jeg ville postet en tråd der inne eller kikket på viktigste tråder der.

Off..., uansett om det er du som har tatt avgjørelsen så er det fremdeles sårt ja. Og det har du fullstendig lov å kjenne på. 
Forhåpentligvis går det raskt over da :) Men ta den tiden du trenger du og bli ferdig med han en gang for alle, sånn følelsesmessig sett.

Hvorfor er det så styr å få solgt huset deres da? :/
 
Off, dette var trist å høre!
samlivsbrudd er aldri lett, om enn vil det eller ikkje...

kordan han reagerte da? siden det var din ide tenker eg på??
 
Aldri gøy at sånt skjer :( Har ikke peiling på hva dere har krav på eller hvordan ting bør gjøres, men håper iallfall at dere finner ut av alt på best mulig måte for alle tre!!!
 
Offda.. Ikke noe gøy med brudd uiansett. Men det høres nå ut som om du er klar for det og ser lyst på fremtiden. Håper virkelig alt går bra med deg :)
*Klemmer*
 
Trone: Vet ikke om det er det enda, men siden det er høst og går mot vinter, er jo en dårlig sesong og selge i.. Og så har vi lånt 100%, slik at vi må ha tilbake det vi gav + det megler skal ha, og når vi kjøpte for halvannet år siden så var vi de eneste som var villig til å gå så langt som vi gikk.. Og føler at det da så bedre ut enn det gjør nå, de hadde gjort mye før visning, bl.a malt huset, men det har vist seg i ettertid at var elendig gjort slik at malinga har begynt å skale av bl.a. Bare redd vi skal sitte her med et hus som vi ikke klarer å få solgt til den prisen vi må ha, ihvertfall ikke uten masse arbeid som jeg ikke akkurat er klar for å samarbeide med han for å få gjort.. 

Klypa: Han reagerte som forventet egentlig - taus og så å si uten å vise følelser, som egentlig har vært problemet med han hele tiden.. Han har mistet faren sin, bestekompisen og farfaren mens vi har vært sammen og jeg har ikke sett han rynke et øyebryn over dette.. Han viser null følselser og klarer ikke snakke om ting.. Bare trekker på skuldrene og gir opp..

Takk for støtten alle sammen, skal bli deilig, selv om det på samme tiden er veldig vondt..
 
Sender mange klemmer til deg eg også!

også håper eg han typen din oppsøker hjelp.. for han sitter sikkert inne med masse vondt som han tydeligvis har store problemer med å utrykke..
 
Uff, det var trist å høre!:( håpe alt er bra med deg og med Iselin... skjønner det er tungt selvom du gjør det for deres beste!

maaange klemmer dins vei!:)
 
Å, det var trist lesning.emoticon

Gi deg lov til å føle det slik som du gjør, om så du har mange forskjellige tanker og følelser. Det går sikkert opp og ned og i berg og dalbane, men jeg håper du og snuppeluppen din klarer å falle til ro etterhvert og få mange gleder i tiden som kommer.

STOR *klem* til deg!
 

Uff, trist å høre {:-( 

Men av egen erfaring vet jeg jo at det er til det beste iblant, selv om det er en tøff prosess å gå gjennom.

Vet at du har krav på dobbelt barnetrygd da. Og om du studerer, så får du myyye mer utbetalt enn om du ikke gjør det.

 


CrazyBeautiful skrev:
Å, det var trist lesning.emoticon

Gi deg lov til å føle det slik som du gjør, om så du har mange forskjellige tanker og følelser. Det går sikkert opp og ned og i berg og dalbane, men jeg håper du og snuppeluppen din klarer å falle til ro etterhvert og få mange gleder i tiden som kommer.

STOR *klem* til deg!


Signerer....
Du har rett på dobbel barnetrygt, om det er du som står for mesteparten av samværet.
Du kan også søke om å få komme over i skatteklasse 2.
Du kan ha rett på overgangsstønad, som er i overkant av 10000kr i mnd. (både barnetrygd og overgangsstønad går gjennom NAV)
Og så kan du søke om bostøtte på husbanken.no.
Og så klart har du rett på barnebridrag fra barnefar....

Håper dette hjalp litt...
 
Uff, det var da veldig trist:((

Støtter Klypa i at gubben kanskje bør få seg profesjonell hjelp, det høres ut som om han kunne trenge det...
 
Dette var trist, men du har helt sikkert valgt det beste for deg og vesla :) Dere kommer til å klare dere helt supert :) Vi er her uansett! Masse klemmer
 
det var trist og høre, slikt er altid vanskligt,,, men om det er det rette valget så er det mindre av de tunge dagene. eg har vore igjennom dette med første mann, men da hadde vi bygd hus på hans familie gard, eg valgte og flytte og la han beholde alt.

håper dere får samarbeida skikkleg da,,, og lykke til videre :)
 
 
Trone skrev:
Har han kommet med noen fornuftige ord i dag da, Una?


Nja, ikke noe som fører til noen endring.. :) Vi hadde en liten krangel i går ettermiddag kan du si, og han sa en del ting som var litt slemt rett og slett.. Gikk og la Iselin fordi jeg ikke ville hun skulle se meg gråte, men da kom tårene etterpå også.. Fikk tørket tårene før jeg gikk ned til han igjen, men han så nok at jeg var rød i øynene.. Tror han fikk litt dårlig samvittighet for han var ihvertfall såååå koselig når vi gikk å la oss :D Gav meg massasje og greier :) (hans måte å si unnskyld på..) Pratet en del da, men forandrer jo ingenting.. Men vært grei tone i dag da :) Så er trist og gleder meg til å flytte omhverandre hele tiden - ganske slitsom egentlig... :) Skulle så inderlig, inderlig ønske at alt var bare bra :'( Kommer rett og slett til å bli knust kjenner jeg hvis/når han finner seg en annen... 
 
Back
Topp