Ja, alle dere som har tørketrommel!

bestutenball

Forelsket i forumet
Har et spm til dere! Det er meningen at klærne skal bli heelt tørre i en tørketrommel? Jeg prøvde maskinen i boden igår, men når den var ferdig var babyteppene ennå såpass fuktige at jeg måtte henge dem opp allikevel. Gidder ikke betale 20 kr pr runde for halvtørre klær altså. Er en relativt ny Miele så det skal ikke stå på kvaliteten på maskinen. Kanskje feil program? Lettstelt hette det programmet jeg satte på, men da den startet stod det også skaptørt i displayet...

ORIGINAL: LilleKulaogFredrik

jeg bruker skaptørt når jeg tørketrommler.
Da er det sånn at det kan legges sammen å legges i skapet.

Samme her. Men skal jo ikke være slik at man må henge de opp da.

ORIGINAL: LilleKulaogFredrik

jeg bruker skaptørt når jeg tørketrommler.
Da er det sånn at det kan legges sammen å legges i skapet.

her bruker vi også skaptørt[:)] har miele her også, og er kjempe fornøyd[:)]

Har alltid sån automatik på, att den stannar när allt är torrt. [:)] Låter som fel program ja.

Nå har ikke jeg tørketrommel, men på mamma sin så er det kun skaptørt som gir helt tørre klær, andre program tørker bare gradvis alt ettersom hvor lenge det er tror jeg.

Så neste gang kan du jo prøve skaptørt, å se om de ikke blir helt tørre da.

Hvis du bruker programmet lettstelt, så referer lettstelt (iallefall på vår trommel) til hva slags type klær som er i maskinen, og skaptørt betyr da at lettstelte klær blir skaptørre. Hvis du har babytepper i trommelen, så trenger de mest sannsynlig mer varme og lengre tørketid, som et program for vanlige bomullsklær.

Hvis vi tørker klær som er spesielt tykke, så blir de ikke heeelt knusktørre selv på det varmeste programmet og skaptørt. F.eks joggebukser med veldig tykke linninger med snorer i og sånt må kanskje henge litt etter at programmet er ferdig før jeg bretter de.

Back
Topp