Jeg kan på en måte relatere meg til det du sier ift at man ikke blir invitert med på noe lenger eller at folk ikke ringer og spør hvordan det går.
Men samtidig- så har ikke jeg vært så veldig "på" jeg heller. Jeg kunne nok tatt mer initiativ selv, men jeg trives godt i eget selskap [emoji12] men avogtil når jeg får snaps av mine venninner som er på gåtur sammen eller lignende, så tenker jeg; fanken heller, jeg kan jo og være med på gåtur? Jeg er gravid, ikke invalid...
Men så har jeg andre venninner igjen som har vært flinke til å spørre også da, men den sosiale gjengen har blitt mindre etter at jeg ble gravid, siden det bare er noen som fortsatt er like inkluderende og interessert [emoji4]
Og jeg har og sagt til min mann og nærmeste venninner, at når ikke de er så interessert under graviditeten, så kan de heller ikke forvente at døra mi alltid er åpen når ungen er født. Ikke kom og løp ned døra bare for babykos når ikke du var interessert underveis. Det blir for teit i mine øyne..
Men du kan jo kanskje spørre dem rett ut? Hvorfor du ikke hører noe fra dem, og at du føler deg litt glemt, at du fortsatt vil være med på ting og være inkludert så langt det lar seg gjøre ift form og humør.