jævlige arbeidsgivere

cathrine1

Glad i forumet
er det noen andre enn meg som har noen arbeidsgivere som gjør alt de kan for å gjør hverdagen til et sant helvete??[:@]
jeg blir snart sinnsyk i hodet! er det ikke det ene så er det det andre.
skal til lege, arb.kontor og handel og kontor i morgen for å høre hva jeg kan gjør. dette kan ikke fortsette.
dere skal slippe å høre alt, det er så mye.

Ble faktisk oppsagt i min forrige jobb fordi jeg ble gravid.
Jeg gikk rettens vei og fikk oppreisning,men allikevel så satte jeg der uten jobb og graviditeten ble ikke bare en nytelse.
Politikerene hevder at gravides rettigheter er godt beskyttet,men desverre så er det ikke sånn ute i arb.livet.

Håper du får orden på forholdene og at det blir lettere for deg!
Masse lykke til!

huff hørtes ikke noe særlig ut. Har heldigvis en kvinnelig sjef som bare synest det er hyggelig at jeg er gravid, og det til tross for at jeg ble det før jeg starta i jobben... fortalte det til henne fførste arb.dag og hun tok det med et smil[;)]

Det er synd at det skal være slik, dessverre opplever de fleste et eller annet med arbeidsgiveren. Jeg hadde en et sånt oppgjør med forrige arbeidsgiver. Gikk på dagen og greier, fikk bare nok etter 2 år med en ulevelig sjef.
Lykke til , håper det ordner seg!

jeg skal til legen i dag å høre om eg kan få sykemelding ut resten.jeg har bare kontrakt ut august, og i går kom sjefen å sa at jeg måtte ha ferie i 3 fra mandag. jeg kan jo ikke det, har ikke råd+ jeg kan miste den lille sjangsen jeg har til å få perm.penger. sa det til han, men da sa han at de hadde rett og slett ikke brukt for meg mer, og at hvis jeg ville slutte før 31 aug. så måtte jeg bare si fra så skulle han fikse det.
så de vil ha meg vekk så fort som mulig.ringte til arb.tilsynet og de sa at hvis det ikke nyttet med samtale(nyttet ikke) så måtte jeg bare godta det og ta ferie

hørtes rart ut spørr du meg...prøv å bli sykemeldt, så får du ihvertfall penger når du skal gå hjemme! + at arbeidsgiveren må betale sykepengene de første 2 ukene! så kan han angre!! :)

ORIGINAL: cathrine1

jeg skal til legen i dag å høre om eg kan få sykemelding ut resten.jeg har bare kontrakt ut august, og i går kom sjefen å sa at jeg måtte ha ferie i 3 fra mandag. jeg kan jo ikke det, har ikke råd+ jeg kan miste den lille sjangsen jeg har til å få perm.penger. sa det til han, men da sa han at de hadde rett og slett ikke brukt for meg mer, og at hvis jeg ville slutte før 31 aug. så måtte jeg bare si fra så skulle han fikse det.
så de vil ha meg vekk så fort som mulig.ringte til arb.tilsynet og de sa at hvis det ikke nyttet med samtale(nyttet ikke) så måtte jeg bare godta det og ta ferie

Ville ikke arb.tilsynet gjøre noe?!?!?! Hadde lett sykemeldt meg! Er bare å klage max... si at du ikke er i form, og at du føler deg plaget på jobben....

ORIGINAL: cathrine1

Mannen min sa at arbeidgiver ikke kan forlange, bare foreslå at du tar ferie i oppsigelsestida. viss du ikke vil, har du rett til å få jobbe. Men det letteste er vel å sykemelde deg, så slipper du å stresse med det. lykke til.
*trøsteklem fra meg*

kva i alle verden er det du jobber med og har ein slik arbgjevar?????
han kan pålegge deg ferie men da skal han ha veldig spes grunna,ftd.fellesferie eller auka abrmengde på haust slik at alle må ut før..men å direkte true deg med oppsigelese!!!!!!!!!!!!
eg hadde gått til legen og bedt om sjmleding!!
er dette ei IA bedrift i tillegg får de store problem med trygdekontoret!!

jeg har snakket m arb.tilsynet, de sa at i mitt tilfelle så kunne arb.giver tvinge meg til å ta ut ferie. de sa det var veldig vanskelig å gjør noe med det, og at jeg i såfall måtte gå rettens vei for å få de pengene jeg mister. men siden jeg har fått feriepenger fra andre jobber, så stiller jeg veldig dårlig.så eneste utvei var å godta det.

jeg gikk til legen å forklarte problemet, å han sa med en gang at han skulle hjelpe meg. men siden det var arbeids konflikt, så kunne han bare sykemelde meg ut arb.giver perioden.  og at jeg skulle si til jobben at jeg san. ikke kommer tilbake etterpå.  han sa at jeg burde snakke med arb.kontoret og at hvis det var noe de lurte på så skulle de ta kontakt med han, så skulle han skrive en legeerklæring sånn at jeg fikk dagpenger med en gang.  han var veldig forståelsesfull og forklarte hvordan vi skulle gjør.  han ville at arb.giver skulle få svi litt.[8D]

flott at du traff ein vettug lege!!!!

hHvis du har fått feriepenger kan arbeidsgiver pålegge deg å ta ut ferie.
Godt du fikk sykemelding da, nå er det jo ikke noe problem

ja, han var kjekk han legen.

off, jeg skal innom med sykemeldingen og noen ting som jobben skal ha tilbake. e så redd for at de skal si noe for å lage ennå mer drit for meg. [:@]håper de bare lar meg vær i fred....

takk[:)] satser på at alt ordner seg nå

Back
Topp