Jævla syklister!!!

LilleKaisa

Glad i forumet
Det er helt greit at enkelte ikler seg kondomdrakt kl.07 om morgenen for å bli sunn og frisk og spare miljøet og whatnot...MEN, KANSKJE MAN SKAL LESE LITT OM VEITRAFIKKLOVEN FØRST???

Sykler man over fotgjengerovergang, har IKKE bilene vikeplikt for deg!!!! Og IKKE glo surt på meg neste gang jeg blir oppgitt av at du bare sykler rett ut i veien uten å engang gidde å se deg til siden!!!!!!

*puh*

Sånn, kaffe nå[;)]

Om ikke skuddpremie så hvertfall et alvorsord eller to....[;)]

Av og til har jeg så lyst å stoppe og skrike til dem!!!

Du kan jo alltids legge deg litt på hornet! [;)]

Kunne ikke vært mer enig.
Skulle vært skuddpremie på dem

De klager på at de ikke får "respekt" i trafikken, men så respekterer de ikke andre selv.

Ett eksempel er jo når de suser som ei kule på en gang og sykkesti og holder på å skremme livskiten ut av en person de suser forbi.
Holder på å sykle ned hver eneste fotgjenger der fordi de kommer bakfra.
Virker ikke som om det er mange av dem som faktisk ikke vet at sykler de forbi en fotgjenger så skal dem faktisk senke farten helt ned til gangfart.

ORIGINAL: Dollysmurfen

Skulle vært skuddpremie på enkelte syklister..[8D]

ENIG!

Nært syklistene blir påkjørt når de treffer meg på veien ja.. Forbanna [:@]

De værste er jo de som sykler på VEIEN som er 1 METER unna et helt perfekt SYKKEL/gangfelt. Tosker[8|]

ORIGINAL: hissigproppen

Du kan jo alltids legge deg litt på hornet! [;)]

Åhh, tro du meg, det har jeg gjort[;)] Og de rister på hodet og smiler hver gang...jeg blir så forbanna!!!!

Jeg er for at man skal gjøre det man kan for å spare miljøet og bla bla bla...men faen heller da!

ENIG![:@]

kaffe jah^^ god idé

Nå har jeg et lite hat mot menn i 40 årene, ikledd kondomdrakt, og susende avgårde på sin nye sykkel, uten tanke på andre.

Men om jeg ikke tar helt feil, så er vel loven endret slik at man faktisk har lov til å sykle over fotgjengerfeltet nå?

De verste er de som sykler på veien, helt til de kommer til et rødt lys. Da spretter de opp på fortauet og skremmer vettet av enhvermann (les: meg) som skal til å krysse veien med barnevogn[>:]

Det værste jeg vet er når de sykler på veien i rushtrafikken i stedenfor på gang og sykkelfeltet. Skaper lange køer. Og det er ikke alltid like lett å kjøre forbi de heller. Ofte både buss (med skoleelever) og andre som skulle på jobb ble forsinket fordi vi/de blir liggende leeenge bak de. Jeg har ikke så veldig mye i mot at de kjører på veien, men de trenger ikke å gjøre det i rushen, det skaper irritasjon, som igjen skaper farlige situasjoner [&:]

Enda værre med de som sykler i full fart på gangveier. Sønnen min holdt på å bli meia ned av en satan på sykkel her om dagen. jeg løfter ungen ut av vogna fordi han ville gå, i det jeg setter han ned på bakken så går jo ungen ut til siden, å der kommer den jævelen vettu, i full fart!! "PASS DEG!!" roper han til ungen i det han bråbremser å tar en brå sving rundt han.

øøøh,en unge på litt over 1 år skjønner jo ikke det,dessuten er det han som kommer i fart som skal bremse ned på gangvei. Vi kan jo for faen ikke vite at han kommer. HAN må da for svingende se hva som skjer foran seg. "Ok,dame,unge,barnevogn.. nei da må jeg bremse ned" Men neeida.
Jeg ropte etter han i sinne, å vet dere hva han gjør? Han snur seg,bremser ned å klasker seg i panna.. som om det var JEG som var dum!
begynte å grine da jeg kåm hjem fordi jeg tenkte på hvordan det hadde gått om han hadde truffet ungen min i den farta.

Jeg kommer til å kjøre ned en syklist med vilje en vakker dag! Ihvertfall når de sykler på veien når det er gang og sykkelsti ved siden av. Enkelte plasser kan man jo ikke kjøre forbi engang. HALLO SYKLISTER!! birken er over for i år. Legg bort de uberstygge, gule sykkeljakkene å kåm dere ned på jorda!!

Sånn,nå greide jeg å hisse meg opp i dag å[:@]
Men det var dagens utblåsning da!!

Takk for deeeet!!

ORIGINAL: Tullerusket

Enda værre med de som sykler i full fart på gangveier. Sønnen min holdt på å bli meia ned av en satan på sykkel her om dagen. jeg løfter ungen ut av vogna fordi han ville gå, i det jeg setter han ned på bakken så går jo ungen ut til siden, å der kommer den jævelen vettu, i full fart!! "PASS DEG!!" roper han til ungen i det han bråbremser å tar en brå sving rundt han.

øøøh,en unge på litt over 1 år skjønner jo ikke det,dessuten er det han som kommer i fart som skal bremse ned på gangvei. Vi kan jo for faen ikke vite at han kommer. HAN må da for svingende se hva som skjer foran seg. "Ok,dame,unge,barnevogn.. nei da må jeg bremse ned" Men neeida.
Jeg ropte etter han i sinne, å vet dere hva han gjør? Han snur seg,bremser ned å klasker seg i panna.. som om det var JEG som var dum!
begynte å grine da jeg kåm hjem fordi jeg tenkte på hvordan det hadde gått om han hadde truffet ungen min i den farta.

Jeg kommer til å kjøre ned en syklist med vilje en vakker dag! Ihvertfall når de sykler på veien når det er gang og sykkelsti ved siden av. Enkelte plasser kan man jo ikke kjøre forbi engang. HALLO SYKLISTER!! birken er over for i år. Legg bort de uberstygge, gule sykkeljakkene å kåm dere ned på jorda!!

Takk for deeeet!!

Søstra mi ble påkjørt engang, gikk rett i bakken. Hun var vel i tenårene da, men uansett.. Er de ikke pliktig til å bruke bjella?

åja...mange ganger jeg gjerne skulle åpna bildøra å klæsja dem ned.
ikke betaler dem veiavgift heller og enda det er store fine sykkel og gangstier (MED STORE BLÅ SKILT SOM VISER TYDELIG SYKKELSTI) så skal de presse seg ut i veien..[:@]

ikke rart det skjer ulykker. tour france er over.

Ta hensyn og det om man sykler på gangsti også, for der har man lov å gå og sykle. de kondomdrakt sykkelistene er jo helt gale til tider.

ORIGINAL: MetteJ

Takk for deeeet!!

Søstra mi ble påkjørt engang, gikk rett i bakken. Hun var vel i tenårene da, men uansett.. Er de ikke pliktig til å bruke bjella?

Åj,gikk det bra med henne? Fikk hun skader? Tenk når en tenåring går i bakken,tør ikke tenke på en 11 kgs 1 åring[:(]
De skal både bruke bjelle å senke farten når det er folk på veien.

ORIGINAL: Tøsa

Wow... [8|]
Så hatefulle man er mot folk som bruker kroppen og sparer miljøet...

Greit nok at det er mange idioter på sykkel, men jeg tør påstå at det er dobbelt så mange idioter i bil.

Blir det når de nesten meier ned ungen min på gangstien ja[:@] Driter i både kropp å miljø da faktisk!!
Kan de bare ta hensyn så...

Har ikke opplevd så mange idioter på sykkel,men på moped derimot[:@]

Quoter denne men bytter ut [8D] med [:@]

ORIGINAL: Vesle Helmine!

ORIGINAL: Tøsa

Wow... [8|]
Så hatefulle man er mot folk som bruker kroppen og sparer miljøet...

Greit nok at det er mange idioter på sykkel, men jeg tør påstå at det er dobbelt så mange idioter i bil.
Det finnes jo de som kjører på barn med bil også....
Jeg forstår skrekken din, det er helt jævlig å skal ikke skje!

Blir det når de nesten meier ned ungen min på gangstien ja[:@] Driter i både kropp å miljø da faktisk!!
Kan de bare ta hensyn så...

De er kjører ikke på gangstien de ihvertfall....

Trafikkregler for både fotgjengere, syklister og bilister skulle vært pensum på skolen! Det er jo ikke rett at jeg ikke kan kjøre bil, men hive meg på en sykkel og herje i trafikken uten å vite noe om trafikkreglene. [&:]

Back
Topp