jævla leger

M.C.F

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
var på legevakta på fredag med jenta mi..der fikk jeg beskjed om at hun hadde kraftig virusinnfeksjon.han hørte ulyder i lungene.hun fikk en krafti dose med noe medisiner (en gangsdose)ble hun ikke bedre måtte hun komme tilbake dagen etterpå..da måtte hun legges inn..hun ble ikke bedre så jeg dro på legevakta igjen på lørdag..nå var det ny lege..nei hun kunne ikke finne noe galt..hørte ingenting på lungene..var en vanlig forkjølelse sa hun..våknet opp søndag og angelica pustet tung og det peip når hun pustet..ringte legevakta igjen og fikk komme på time..ny lege igjen..hun lyttet på lungene og sa at hun hørte ulyder på høyre lunge..hun ga angelica en maske med astmamedisin og sente oss i rønken (skrives det sånn)..når hun hadde sett på bildene sa hun at det var tettning i høyre lunge,så angelica hadde lungebettenelse..så nå har hun fått medisin som hun skal ta i 10 dager..

blir så irritert at legene skal være så forskjellig..om den første legen kunne ha gjort det samme som den siste hadde vi sluppet og dra inn og ut av legevakta..blir så sinna..[:@]

[:'(]

ORIGINAL: mathilda

At det går ann og overse noe sånt[:@]

det burde de andre også funnet ut...[:@]

Ja man kan aldri være trygg,har en sønn som har vært veldig mye plaga med halsen pga en falsk mandel kanskje den ska de fjern nu i juni etter 2 år med plager og han har kun en gang fått medisin ellers så har kroppen selv måtte  ordne opp,har prøvd selv og fått han henvist te Bodø men de må jo ha henvisning fra en j lege,blir så oppgitt mange ganger av helse Norge[:@][:@]

Håper ongen din snart blir fresk,go bedring

ORIGINAL: ~ savannah ~

Hører legen knatrelyder skal man mistenke lungebetennelse så vidt jeg har lært (jobber i helsevesen selv).... Tok de CRP da? Sånn liten blodprøve på fingertuppen... 

ja og den va fin..0,8 trur eg den va..

Dette gjelder ikke bare barn, men voksne også!
For et par år siden fikk mannen streptokokkangrep i ansiktet - rosén. Var hos lege som skrev ut antibiotika og så kontaktet sykehuset og ga beskjed om at mannen kanskje ville komme inn i løpet av det neste døgnet. Vi fikk beskjed om å dra hjem, var det ikke bedring innen 18 timer skulle vi dra rett på sykehuset.
Sent lørdag kveld, før sengetid, innser vi at dette bare blir verre og verre, og setter oss i taxi til sykehuset (har ikke bil).
Vakthavende lege kommer, kikker på mannen, sier "dette ser jo vondt ut, men du kan jo stå på beina så det kan ikke være SÅ ille..." og sender oss hjem igjen.
Neste morgen er det hele enda verre, ny tur på sykehuset, han blir lagt inn sporenstreks og havner på samme rom med en med akkurat samme sykdom, samme symptomer, som ble lagt inn kvelden i forveien før vår lege kom på vakt...
Sykepleiere snakker sjelden rett ut om leger, men vi plukket opp over de neste dagene (mens mannen lå og fikk intravenøs pencillin) at denne legen visstnok hadde for vane å behandle folk slik. Går ikke an, sier jeg!

Ille nok med voksne som jo faktisk kan snakke for seg, men å bli sendt hjem med syke barn når man har fått beskjed om at det er noe alvorlig er helt forkastelig!

ORIGINAL: mathilda

At det går ann og overse noe sånt[:@]

signerer denne-

[:'(] så irriteranes..

ORIGINAL: MiaC

Kan ikke si noe annet enn: TYPISK![:@]

Go bedring til jenta di [:)]

Han trodde vel at du overreagerte.. det er jo det mange tror.. spesiellt om oss som bare har 1 barn. Bra de fant ut av det til slutt og håper prinsessa di blir frisk snart! 

ORIGINAL: S@nne

[:'(] så irriteranes..

heisann
skjønner din frustrasjon veldig godt for når eg leste historien din så var den veldig lik vår historie med Sander på ti mnd! Vi holdt på å styrer i 3mnd med han stakkars. Fikk bla de tablettene, engangsdsen, o då skulle alt bli sååååååå bra,,, NOT,,, ble til slutt lagt inn på sykehus og var der i 2 døgn og fikk beskjed om at d var astma,,, noe eg hadde liten tro på selv,,, vel etter 2 døgn der ble vi skrevet ut og han var ikke noe bedre i det hele tatt,,, tok han med til min fastlege og tror du ikke vi fikk konstatert brnkitt der da,,, fikk pencilin og etter 2 doser pencilin var d en helt ny unge, altså etter første dagen vi begynte med pencilin så virket den og han fikk sove hele natta stakkars! Ingen grusom histe eller annet rusk,,, tror du eg o var forbanna på de legene eller,,, så ja skjlnner deg veldig godt! er til å bli gal av!

Back
Topp