Jækla symaskin !!

Blue Dome

Elsker forumet
Argh !!
Nå er den heeelt mongo igjen.. [:'(]
Plutselig kommer det en skikkelig kjerringknute midt i rettsømmen, og sikksakke`n hoper seg opp noe sinnsykt.. Jeg har sjekka alle trådene, skifta nål, olja og rensa inni..
.. hva skjeeer ???? Noen tips før jeg sender den inn ??!!

Er så lite dreven så jeg dytter for deg[:)]

Har en dritt AEG maskin... tror rett å slett at den er bare er CRAPPY! Den er 5 år gammel ; og ikke noe dyrt storslagent greie..

Har desverre ikke noe bilde ; gubben og bebis sover på rommet nå [;)]
Men det virker som om det er undertråden som fjusker ; evt. blir for løs kanskje ?! Ofte ender det med ett virrvarr av tråder "nedi" der undertråden kommer opp..

Må vel krype til korset og invistere i noe mer ekstravegant ; selv om det er mest lettvint hobbysying...

off... AEG... ja jeg har ikke mye pent å si om de;) hehe...

hvordan tråd bruker du? Kan være den er sær på tråd også,... men uansett ville jeg nok sett etter ny maskin;)

Jeg holdt på å bli SPRØ da undertråden min -klikka i vinkel...

Da sa min kloke mor ;

Krøller sømmen under seg , er det overtråden..
Krøller sømmen over , er det under tråden det er noe i veien med...

ORIGINAL: litefrø

off... AEG... ja jeg har ikke mye pent å si om de;) hehe...

hvordan tråd bruker du? Kan være den er sær på tråd også,... men uansett ville jeg nok sett etter ny maskin;)

Nei, kljenner det ikke er igjen så mye pent å si om den her heller gitt ;) Argh !!
Har du forslag til ny maskin eller ?? Bruker vanlig tråd fra Stoff & Stil ; den jeg har brukt hele tiden..

ORIGINAL: #Åsen#

Jeg holdt på å bli SPRØ da undertråden min -klikka i vinkel...

Da sa min kloke mor ;

Krøller sømmen under seg , er det overtråden..
Krøller sømmen over , er det under tråden det er noe i veien med...

Aha !! Takk takk ; kloke ord !! Skal teste !! Thanx !!

Prøv å byttemerke på tråd. Mange maskiner vil ikke sy pent med ss tråd. Jeg hvet ikke hvorfor, men noen ganger løser problemene seg ved å bytte til f.eks gütermann

Hvilken prisklasse tenker du ny maskin?

Prøv å byttemerke på tråd. Mange maskiner vil ikke sy pent med ss tråd. Jeg hvet ikke hvorfor, men noen ganger løser problemene seg ved å bytte til f.eks gütermann

Hvilken prisklasse tenker du ny maskin?

Tenker å evt bruke litt penger slik at jeg får ei maskin med litt fine sømmer på osv... rundt 3-4000 kanskje ??
Men nå får jeg nesten ikke i gang maskina på noen sømmer ; har prøvd å bytta tråd også til en bomullstråd etter farmor ; men det går fortsatt ikke..
Det høres ut som jeg kjører ett trykkbor over tøyet, ikke ei symaskin ; så det brister mitt hjerte å si det ; MEN den er nok KAPUTT !! :/

Kjenner det er leeenge til jeg har 4000 til overs ; så kanskje du kan anbefale en litt enklere enn også ?? Ser på kelkoo at det finnes en del Singer og Brothers til ca 1000lappen med enkle sømmer, overlock osv.. Men jeg vet ikke hva som er bra i fht. motor , merke osv...

en sånn har eg og, kjøpt på elkjøp.............for å si det sånn så e d ikke mye som e blitt sydd på den nei, det e en jævla dritt maskin skal eg si deg!!!!!!!!!!!!!!![:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Kjøper du en symaskin til 1000,- får du samme dritten en gang til desverre...

Til 4500,- ca får du janome 2160q den har pynte sømmer og overlocksøm.
Til 3000,-ca får du janome sewist, husqvarna emerald 116 eller elna 2800 helt enkle maskiner. Men med overlock og et par pynte sømmer.

Min undersøm ble også sånn, men maskina var ikke ødelagt, det var bare undertråden som var for slapp på spolen... noe så enkelt liksom [8D]

Men jeg har ikke en billigmaskin heller da, jeg har en god gammel Elna, av den varianten som svigermødre har stua vekk på loft eller i kjellere, sånn type som ALDRI dør [:D]

Er ett sånt hjul som du kan stramme "tråden" på, veit ikkje kva vei men du må prøve deg frem[8D]

Kjøper du en symaskin til 1000,- får du samme dritten en gang til desverre...

Til 4500,- ca får du janome 2160q den har pynte sømmer og overlocksøm.
Til 3000,-ca får du janome sewist, husqvarna emerald 116 eller elna 2800 helt enkle maskiner. Men med overlock og et par pynte sømmer.

Tusen takk, litefrø !!
Setter stor pris på tilbakemeldingene dine [:D]

ORIGINAL: Jeanies lille verden

Min undersøm ble også sånn, men maskina var ikke ødelagt, det var bare undertråden som var for slapp på spolen... noe så enkelt liksom [8D]

Men jeg har ikke en billigmaskin heller da, jeg har en god gammel Elna, av den varianten som svigermødre har stua vekk på loft eller i kjellere, sånn type som ALDRI dør [:D]

Jaha..hmm.. hvordan strammer jeg undertråden da ??
Æsj ass.. har hatt maskina sååå lenge ; aldri hatt dette problemet før..

ORIGINAL: Blue Dome

ORIGINAL: Jeanies lille verden

Jaha..hmm.. hvordan strammer jeg undertråden da ??
Æsj ass.. har hatt maskina sååå lenge ; aldri hatt dette problemet før..

Det er ett eget hjul for dette[:)]

Back
Topp