Jæ*** soppinfeksjon!!

Smooshkin

Glad i forumet
Har aldri hatt det før, og nå for 1 mnds tid siden begynte det å klø noe fælt.. Mistenkte at det kunne være sopp i underlivet og kjøpte derfor inn canesten kur! Funka kjempe bra den, heilt til eg slutta med kuren.. Da var det påan igjen:-(.. Mulig det er eg som har vore slurvete og ikkje fulgt instruksene til punkt og prikke.. Men er disse infeksjonene vanskelige å bli kvitt?? Skal på kontroll til lege neste veke, så da kan eg jo spørre etter ein anna kur.. Men MÅ eg ta GU for å få ny kur? Frister lite når eg sikkert er skikkelig "herpa" der nede.... Mangt man skal plages med:-)

Jeg har slitt med det samme siden januar.
Gått på pevaryl depot (den de anbefaler til gravide) deretter canesten med sånn vaginalpille og så pevaryl depot igjen.

Jeg klarer å holde det i sjakk om jeg smører morgen og kveld hver bidige dag... Misser jeg en morgen eller en kveld så klør jeg meg til blods omtrent en halv dag etter. Legen sier bare prøv en kur til osv. men nå er jeg straks ferdig med den siste løsningen hennes så nå krever jeg snart noe på resept.

Det siste og foreløpig best fungerende forslaget var den canestenkuren med 6 vaginalpiller som settes 1 per dag i 6 dager, samtidig som det smøres 2-3 x daglig med canesten.  De sier også at det hjelper å kutte ned på søtsaker for å gjøre det så surt miljø som mulig der nede. Soppen trives om den får tilgang på sukker...

jeg trur jeg hadde 4 kurer på rad før det gikk vekk... Leste også om en annen her inne som hadde tatt kur i 18 dager på rad før det gav seg!

pevaryl er vist ikke å anbefale til gravide lengere, jeg brukte både den å canasten, men nå er det bare canasten som er godkjent for gravide.

Er igrunn bare å drikke biola ol, og proppe i det canasten som gjelder!

De pillene du får på resept har SA som "bivirking", så mulig du ikke får det hos legen, jeg ville veldig ha, men mange leger gir ikke ut pga faren for SA

Tweak skrev:
Jeg har slitt med det samme siden januar.
Gått på pevaryl depot (den de anbefaler til gravide) deretter canesten med sånn vaginalpille og så pevaryl depot igjen.

Jeg klarer å holde det i sjakk om jeg smører morgen og kveld hver bidige dag... Misser jeg en morgen eller en kveld så klør jeg meg til blods omtrent en halv dag etter. Legen sier bare prøv en kur til osv. men nå er jeg straks ferdig med den siste løsningen hennes så nå krever jeg snart noe på resept.

Det siste og foreløpig best fungerende forslaget var den canestenkuren med 6 vaginalpiller som settes 1 per dag i 6 dager, samtidig som det smøres 2-3 x daglig med canesten.  De sier også at det hjelper å kutte ned på søtsaker for å gjøre det så surt miljø som mulig der nede. Soppen trives om den får tilgang på sukker...

Kan man gå på canesten kur etter canesten kur uten at det gir noe negativt utslag?.. Pleier jo være slik med kurer at man skal ha vist langt opphold imellom.. Eller? Men uansett så kan eg jo prøve litt lenger da!

mistenker sopp her også !

kan jeg bare gå til innkjøp av canesten og sette igang, eller MÅ jeg til legen/gu først for å "forsikre" meg om at d er sopp....??

Tossa skrev:

kan jeg bare gå til innkjøp av canesten og sette igang, eller MÅ jeg til legen/gu først for å "forsikre" meg om at d er sopp....??

Det er berre å sette igang!:-) Er ikkje noe galt å bruke det selv om det skulle vise seg å ikkje være sopp..

Smooshkin skrev:

Tossa skrev:

Det er berre å sette igang!:-) Er ikkje noe galt å bruke det selv om det skulle vise seg å ikkje være sopp..

okei..men da må jeg få gjort d !

har hørt at å smøre ett tjukt lag med naturell youghurt skal vere positivt for bakterie floraen der nede. så var det det med å gjennomføre det da

Jeg har også vært veldig plaget med sopp i flere omganger, og har brukt diverse medikamenter. Det som fungerte best for meg var å ikke ha skyllemiddel i når undertøyet blir vasket, unngå stringtruse og ikke bruke dr.greve intimsåpe. Nå dukker det bare opp engang iblandt istede for hele tiden!! Anbefales! :)

Pusine jr skrev:
Jeg har også vært veldig plaget med sopp i flere omganger, og har brukt diverse medikamenter. Det som fungerte best for meg var å ikke ha skyllemiddel i når undertøyet blir vasket, unngå stringtruse og ikke bruke dr.greve intimsåpe. Nå dukker det bare opp engang iblandt istede for hele tiden!! Anbefales! :)

Det hadde jeg ikke tenkt på. Jeg er å plaget, men en endagskur varer i 1-2 uker før jeg må ta på nytt. Nå  er jeg ikke veldig flink til å huske å smøre meg i mellomtiden da... :S

Jeg snakket med jordmora, så ho anbefalte å ligge i nettoen på natta for å lufte :D Ellers så er det å ha bomullstruser og ikke trangt tøy. Så gleder meg til jeg kan sprade rundt i sommerkjoler :D

Back
Topp