IVF

M-40773351

Første møte med forumet
Eg ble gravid 02/12-25 via IVF då fikk eg høre at eg var 4+1 det var en tirsdag så regner med min nye uke alltid starter på en mandag då, men så var eg på ultralyd når eg var 7 uker på vei som var 22/12 og vi såg embryo og hørte hjerteslag så viste det var noe der, eg har som regel aldri vært kvalm eller kasta opp, men hadde en del mensen murringer og brekninger i starten, så kom julaften og eg kjente en del sterk smerte på ettermiddag litt før 15 når vi gikk fra besøket, det ga seg kjapt når eg la meg i fosterstilling på sofaen, kunne ikke ligge der lenge så fordi vi skulle kjøre til neste besøk kl 16 så eg gikk på badet og skulle skifte og gå på do då hadde eg ikke blødd, så kjørte vi til min familie og skulle være der kl 17, når kl var 18 skulle eg ta cyclogest vaginalt som eg måtte via IVF men som eg nå er ferdig med, då hadde eg sett att eg hadde blod på binde og tenkte det verste, var ikke mye og gjøre siden det var jul, men eg blødde ikke mer den kvelden og hadde ikke smerter, det var bare utflod som kom, og mensen murringer, sendte mld til ferilitetsklinikken og dei ringte meg 29/12 og ville ha meg inn på sjekk, så eg kom inn den dagen og der var det forsatt embryo og hjerteslag men eg hadde litt blod inni meg men var ikke farlig for meg eller embryo, så då tenkte eg at eg forsatt er gravid, og fikk en ny time til etterkontroll, som var 05/01 men etter dette har eg ikke kjent så mye til mensen murringer lengre eller hatt så veldig mye brekninger, men eg er veldig trøtt om dagen og er en del sulten og blir fort sliten, men før eg fikk til den timen 05/01 så fikk eg min første omgangssyke med kvalme fredag 03/01 men når lørdagen kom så var alt helt borte, men har hatt 3 hodepiner med aura og, men så kom vi til den timen 05/01 og den 05/01 og fikk både se og høre hjerteslag og fikk vite det hadde vokst 22mm og vokste i rett retning og den dagen var eg 9+0 men hadde forsatt litt blod inni meg men som ikke var farlig for oss begge to, fikk høre man kunne blø litt av cyclogest stikkpiller. Men det eg lure på er da normalt og nesten ikke ha så mye symptomer eller merke så mye i magen at man er gravid d, dette er første barnet, og eg blir jo redd men har ikke smerter eller blod, og sovner forsatt på sofaen innimellom forde om eg sover 8t om natt og eg blir fort sulten etter at eg har spist og blir sliten i ryggen bak helt nede ved bekkenet. Er det normalt og ha en så rolig graviditet og forsatt være gravid?

Ja, det er helt normalt. Hematom er også semi-normalt, oftere ved ivf.

Ved liv i magen og alt normalt til 9+0, så går det bra i sånn.. over 90% av tilfellene.

Om jeg tolket teksten din helt rett, i alle fall.

Jeg har nettopp født etter vellykket IVF-svangerskap nå i desember. Jeg hadde veldig lite symptomer gjennom hele svangerskapet - litt murringer i livmor de første ukene og litt ømme pupper i starten, men det også forsvant mer eller mindre ila de første to månedene. Helt frisk og fin jente og normalt og vellykket svangerskap ❤️ Kan også være helt normalt med blødninger i svangerskapet, uten at det trenger være noe farlig for deg eller foster. Men så klart stressende! Men som Lillafrosk sier så er det stor sannsynlighet for at dette går helt fint når de har sett hjerteslag på UL ❤️ Lykke til!

Back
Topp