Ivf

# one million #

Glad i forumet
Hei. Da det er slutt med mannen jeg var med i 14 år og nå har funnet meg ny, kan man da starte med ivf på nytt offentlig? Jeg og x mannen startet i 2013 med IVf og måtte tilslutt privat da alle 3 forsøkene var oppbrukt. Noen som vet hvordan reglene er ?

Hei. Da det er slutt med mannen jeg var med i 14 år og nå har funnet meg ny, kan man da starte med ivf på nytt offentlig? Jeg og x mannen startet i 2013 med IVf og måtte tilslutt privat da alle 3 forsøkene var oppbrukt. Noen som vet hvordan reglene er ?
Ja, det kan du! :) Med ny partner starter du på nytt igjen :)

(med mindre det er alder eller svært lav AMH og sånne faktorer som uansett gjør at du ikke kan få behandling offentlig selvfølgelig!).

Ja, det kan du! :) Med ny partner starter du på nytt igjen :)

(med mindre det er alder eller svært lav AMH og sånne faktorer som uansett gjør at du ikke kan få behandling offentlig selvfølgelig!).
Takk for svar ☺️Tok blodprøve på tirsdag for AMH og div så får vi se hvordan det ligger ann. Blir 37 nå så haster jo litt

Takk for svar ☺️Tok blodprøve på tirsdag for AMH og div så får vi se hvordan det ligger ann. Blir 37 nå så haster jo litt
Er vel sikkert noen krav om hvor lenge dere har vært samboere (om dere ikke er gift) for å få hjelp offentlig da. Var iallefall krav om 2 år når vi søkte i 2019.

Ja, det nullstilles. Men som nevnt over er der i teorien krav om lengde på samboerskap (delt adresse). Hvor godt dette håndheves varierer nok fra sted til sted.

Tidligere var det vel krav om varighet på samboerskapet, tror det var 2 år?

Dette er det som står nå, mener ordlyden ble endret når de inkluderte enslige og, og tok bort minimumskravet om 2 år: «Assistert befruktning kan utføres på kvinne som er gift, samboer i ekteskapslignende forhold eller enslig. Bare søker som bor alene, regnes som enslig.»

Back
Topp