Ivf

Livv

Betatt av forumet
Assistert-jentene
Flere med ivf-graviditeter? Klarer dere å innfinne dere med tanken på at dette kan gå? Evt hvordan? Tar gjerne i mot tips etter gjentatte SA/MA..
 
Gravid etter FER nå, har to ferske innsett og ett misslykket forsøk bak oss det siste året. Gravid på alle tre innsett, første mistet jeg tilslutt i uke 7 etter å ha blødd med stigende tester gjennom jul og nyttår i utlandet. Kjipt. Andre rett før uke 5, så den var kort. Siste altså nå 5+3.. Har mista to ganger tidligere også, SA og MA/BO i uke 8/9 (venting i 2 uker på å se om utvikling tok seg opp ved MA, piller tilslutt, også kjipe greier).

Har egentlig lite tro på at dette skal gå bra, men prøver å omstille hodet.. Har ikke blødd så langt, og hcg ser ut til å ha bedre stigning enn den runden i jula. Så det er håp.

Vanskelig å slappe av etter SA/MA. For min del hjelper det å følge med på stigning av hcg i starten. Og TUL selvfølgelig. Men siden det er sommer må jeg vente en mnd på den...:confused: Jeg er også oppi åra, så det skal testes for avvik (39 nå). Kommer ikke til å slappe av før etter OUL. Har heldigvis en gutt som kom på naturlig vis uten noe problemet i 2016. Det hjelper på, jeg vet det kan gå.. ;)

Tenker jeg vet litt hvordan du har det, og håper du klarer å slappe litt av etterhvert som tiden går. Men jeg vet hvor vanskelig det er. Krysser fingra!
 
Dette er FER, etter 4 mislykkede IUI og ett avbrutt IVF pga overstimulering. Har ikke mistet selv enda, men med kona gikk vi gjennom 8 IUI og 1 IVF, og mistet i uke 13 og uke 6.
Jeg har selv Leiden mutasjon og dermed økt risiko for spontanabort, dødfødsel og ekstrem prematur fødsel. Så jeg er nervøs selv om foreløpig er alt veldig bra, og fra kroppens tegn er jeg rolig. 3 lange uker å vente på TUL hos klinikken nå, deretter skal jeg be om TUL fra det offentlige i uke 12/13. Med kona kjøpte vi privat i uke 16, før OUL. Etter vi kjente barna (tvillinger) bevege seg i magen var det lettere å holde kontroll på at de levde. Men vi hadde hjertet i halsen hele svangerskapet. Vannet gikk i uke 30 og hun ble innlagt og fulgt opp frem til fødsel i uke 32. Det fortsatte vel egentlig bare med nervøsitet da og, men det er jo livet som foreldre :)
Jeg håper inderlig at jeg slipper å være såpass utrolig dette svangerskapet, men tiden vil vise.
Jeg unner deg uansett ikke all uroen og håper vi alle sammen her inne kan bidra til å gi hverandre styrke <3
 
En SA og en sønn etter ivf her. Mistet allerede 4+6 første gangen, så regnes vel mer som kjemisk. Var så vondt selv om det var tidlig, hadde allerede tenkt mange tanker om hvordan det skulle bli og hadde mange drømmer, både jeg og mannen ble helt knust. Det ødela mye for oss når jeg ble gravid den andre gangen, vi var redd og tillot oss ikke å glede oss ordentlig før et godt stykke ut i svangerskapet. Vi har vært heldige, men vil bare si at prøv å gled deg over det, vær litt her og nå, selv om det er lettere sagt enn gjort. Ville også snakket med fastlegen om hvordan du har det, kanskje det er muligheter for litt tettere oppfølging og ultralyder så du kan føle deg tryggere.
Sender en god klem :Heartred
 
Dette er vår 2 ivf. Enn så lenge- bank i bordet ser det ut som vi har vært heldige og hatt klaff på første begge gangene.
Kjenner jeg er mer engstlig for at det skal gå galt denne gangen fordi alt gikk bra sist.. og det er jo helt høl i huet av meg og tenke slik :(
 
IVF her også, har ikke hatt noen SA/MA, men to avbrutte forsøk og en kjemisk. Så er vant til at ting ikke går vår vei i denne prosessen, og kjenner meg igjen i at det er vanskelig å slappe av og tro på at dette skal gå bra. Man får bare ta en dag av gangen, tenker jeg, og tillate seg å håpe og tro litt innimellom.. Tror ikke man får gjort så mye med bekymringene, men man kan prøve å ikke gi dem så mye oppmerksomhet.
 
IVF her også
Ble gravid på 4 forsøk, men mistet uke 4-5. Merket ikke noe til SA selv om HCG nivået sank, det var det mest grusomme med det, jeg visste at det ikke gikk men klarte ikke slappe av før jeg hadde begynt blø.

Dette er det 5 forsøket, og foreløpig holder frøet seg fast klarer absolutt ikke slappe av på noe som helst måte, men jeg prøver å leve mest mulig normalt og ikke tenke "det der kan jeg ikke gjøre fordi jeg er gravid"
For meg hjelper det å tenke at jeg ikke er gravid
 
Tusen takk for så mange gode svar og råd. Vi får holde ihop og sende masse gode tanker til hverandre dere må gjerne oppdatere underveis. Regner med alle skal på UL om noen uker? Er det noen som får tettere oppfølging etter SA/MA?
 
IVF her også. Forsøk nr 2 og innsett nr 2. Er ganske engstelig for alt som kan gå galt selv om jeg aldri har vært gravid før. Dette er jo som med alle dere et veldig ønsket og planlagt barn. Vi får bare ta en dag av gangen, og tillate oss selv å nyte de gode øyeblikkene i denne spesielle tiden ❤️
 
Tusen takk for så mange gode svar og råd. Vi får holde ihop og sende masse gode tanker til hverandre dere må gjerne oppdatere underveis. Regner med alle skal på UL om noen uker? Er det noen som får tettere oppfølging etter SA/MA?

Skal på ultralyd i uke 7, som blir siste uka i juli. Ettersom det er sommer så må vi ta det privat, ellers ville vi fått det på St. Olavs.. Ser veldig fram til det! Kommer til å være sinnsykt nervøs og redd for dårlige nyheter, men tenk så deilig om vi får bekreftet at alt ser bra ut (som det jo er størst sjanse for!)❤️
 
Skal på ultralyd i uke 7, som blir siste uka i juli. Ettersom det er sommer så må vi ta det privat, ellers ville vi fått det på St. Olavs.. Ser veldig fram til det! Kommer til å være sinnsykt nervøs og redd for dårlige nyheter, men tenk så deilig om vi får bekreftet at alt ser bra ut (som det jo er størst sjanse for!)❤️
Vi skal også siste uke i juli, i uke 7. Krysser fingrene for oss begge! :)
 
Skal på ultralyd i uke 7, som blir siste uka i juli. Ettersom det er sommer så må vi ta det privat, ellers ville vi fått det på St. Olavs.. Ser veldig fram til det! Kommer til å være sinnsykt nervøs og redd for dårlige nyheter, men tenk så deilig om vi får bekreftet at alt ser bra ut (som det jo er størst sjanse for!)❤️
Vi skal også siste uke i juli, i uke 7. Krysser fingrene for oss begge! :)
Jeg skal ha ul i uke 32, men alle gynekologene i byen har ferie :wtf: Så da må jeg enten betale privat, eller bruke hele dagen på kjøring til klinikken. Eventuelt kan jeg utsette timen til uke 33, men er ikke godt å vente så lenge når man er litt urolig :rolleyes:
 
Jeg skal ha ul i uke 32, men alle gynekologene i byen har ferie :wtf: Så da må jeg enten betale privat, eller bruke hele dagen på kjøring til klinikken. Eventuelt kan jeg utsette timen til uke 33, men er ikke godt å vente så lenge når man er litt urolig :rolleyes:

Tror jeg ville tatt privat om du må kjøre langt, blir vel nesten samme kostnad? ;)

Syns det er evig lenge til 4.august selv, men prøver å holde ut. Vi er på ferie nå, og jeg har sjekka muligheten for å ta privat UL her. skal prøve å la være, i hvert fall om det ikke blør.
 
Tror jeg ville tatt privat om du må kjøre langt, blir vel nesten samme kostnad? ;)

Syns det er evig lenge til 4.august selv, men prøver å holde ut. Vi er på ferie nå, og jeg har sjekka muligheten for å ta privat UL her. skal prøve å la være, i hvert fall om det ikke blør.
Ja jeg kan jo sjekke opp i det, men tror faktisk mange av de private gynekologene også har ferie da typisk nok. Men er en jordmor her som tar ul, men på siden hennes står det at hun gjør tul i uke 8-12. Har det noe å si? :rolleyes:

Huff ja det er lenge å vente. Hva skal vi gjøre for å få tiden til å gå :hilarious:
 
Ja jeg kan jo sjekke opp i det, men tror faktisk mange av de private gynekologene også har ferie da typisk nok. Men er en jordmor her som tar ul, men på siden hennes står det at hun gjør tul i uke 8-12. Har det noe å si? :rolleyes:

Huff ja det er lenge å vente. Hva skal vi gjøre for å få tiden til å gå :hilarious:

Jeg hadde betalt privat OG brukt hele dagen på kjøring hvis det var det som skulle til! :joyful:Jeg er sinnsykt utålmodig.. Du kan jo ringe og spørre om hun jordmoren kan ta deg inn når du er i uke 7? Kan ikke skjønne hvorfor ikke...

Det er irriterende at det lander midt i sommerferien til alle klinikkene ja! Heldigvis har jeg merket meg et par klinikker som er åpne i uke 30, så vi skal da alltids få komme til.. Lurer på hvor lang tid i forveien man bør bestille?
 
Jeg hadde betalt privat OG brukt hele dagen på kjøring hvis det var det som skulle til! :joyful:Jeg er sinnsykt utålmodig.. Du kan jo ringe og spørre om hun jordmoren kan ta deg inn når du er i uke 7? Kan ikke skjønne hvorfor ikke...

Det er irriterende at det lander midt i sommerferien til alle klinikkene ja! Heldigvis har jeg merket meg et par klinikker som er åpne i uke 30, så vi skal da alltids få komme til.. Lurer på hvor lang tid i forveien man bør bestille?
Hun kan sikkert det, det er jo bare for å se at det er et svangerskap der egentlig. Jeg så at den ene gynekologen åpner fra uke 32 (den uka jeg skal ha ul), kom kontoret er stengt så jeg får ikke bestilt time :rolleyes:

Aner ikke hvor lenge før man bør bestille, men jeg tenkte å ordne det i begynnelsen av neste uke :happy:
 
Samme her egentlig ul i uke 7 (som blir siste uken i juli, men spørs når jeg får komme til siden det er ferie..
 
Får ikke tul på St. Olavs heller, pga sommerferie og travle tider for de når de åpner igjen. Fikk med et kort til en privat en, så blir vel å bestille der :) Litt surt å må betale selv, for blir sikkert 2-3 private ultralyder, trenger det for å føle meg rolig og trygg. Blir dyrt, men men :p
Bestiller sikkert første ul når jeg er 7-8 uker på vei.
 
Back
Topp