Ivf

Mamma verden

Første møte med forumet
Hei :) er gravid etter ivf og skal slutte med cyclogest og prgynova neste uka når jeg blir 9+2 uker på vei..er det ikke for tidlig? Klarer kroppen min å produsere nok progesteron? Er det noen på samme situasjon?

Da er du ca like langt som meg. Går også på de samme medisinene etter fryseforsøk. Sånn som jeg har hørt så skader det ikke å fortsette. Mange fortsetter til uke 12 og 14, men trapper ned. Jeg for min del klarer nesten ikke vente med å slutte neste uke! Tror sykehuset har ganske god erfaring med det de gjør, og kan stole på det. :)

Brukte lutinus , slutta rett etter testen. De sier kroppen produserer selv da

Jeg skal gå på lutinus frem til uke 12, så trappe ned. Og jeg hadde ferskforsøk :)

Fryseforsøk her. Jeg fikk beskjed om å slutte 9+5 (eller det de kaller fullgåtte 9 uker, bare de ikke regner med de fem dagene egget hadde hatt utenfor livmor). Har fortsatt på halv dose frem til uke 11 i dag og slutter nå. Blir fryktelig trett og gleder meg til å slutte selv om det er litt skummelt. Tilhører st.olav og vet de kan sine ting så jeg har igrunn ikke tvilt på at jeg skal lytte til dem, men så kom angsten litt inn i bildet likevel. Vurderte å kaste resten av medisinene i dag, men klarte det ikke....

Hei! Fryseforsøk her også. Var på ultralyd når jeg var 7 uker på vei de ba meg fortsette med medisiner til uke 9 jeg droppa det for var så dårlig og leste flere steder at de fleste slutter etter 4-5 uke i svangerskapet. Har gått fint er nå 10+4 uker på vei . :) har vært ekstreme bivirkninger ved bruk av medisinene hos meg, har også gått på de en stund pga flere fryseforsøk etter hverandre.

Hei! Fryseforsøk her også. Var på ultralyd når jeg var 7 uker på vei de ba meg fortsette med medisiner til uke 9 jeg droppa det for var så dårlig og leste flere steder at de fleste slutter etter 4-5 uke i svangerskapet. Har gått fint er nå 10+4 uker på vei . :) har vært ekstreme bivirkninger ved bruk av medisinene hos meg, har også gått på de en stund pga flere fryseforsøk etter hverandre.

Har SÅÅ lyst å gjøre det samme! Sliter sånn med bivirkninger og vondt over alt. Tror det kommer av cyclogesten.. 8+3 nå da. Prøver hardt å holde ut et par dager til.. :rolleyes:

Vi hadde tinforsøk, og jeg fikk beskjed om å fortsette med Crinone (progesterontilskudd) til uke 10. Jeg er 10+0 i dag, men kommer til å fortsette litt til.. Tar nok resten av pakka jeg har, noe som tilsvarer 4 dager til - så tar jeg sikkert halv dose noen dager ekstra bare for å være på den sikre siden! Hørt/lest om flere som har fått beskjed om å ta det til uke 12, og det skader ikke å ta litt ekstra - kroppen skiller ut det den ikke trenger. Det eneste er at det er litt plunder og heft med den vaginal-geleen.. :eek:

Samme her etter frysforsøk. Jeg er 7+3 uker og bruker Progynova og Lutinus. Jeg fikk også beskjed om å bruke de til uke 10.

Da er du ca like langt som meg. Går også på de samme medisinene etter fryseforsøk. Sånn som jeg har hørt så skader det ikke å fortsette. Mange fortsetter til uke 12 og 14, men trapper ned. Jeg for min del klarer nesten ikke vente med å slutte neste uke! Tror sykehuset har ganske god erfaring med det de gjør, og kan stole på det. :)
Hadde fryseforsøk jeg også :)

Jeg gikk på Litinus til uke 10 (fryseforsøk) og trappet så ned et par dager før jeg gav meg helt. Var litt nervøs, men gikk fint og jeg er nå 13 uker ❤️

Back
Topp