ivf

Håper på spire

Betatt av forumet
Noen som har vært sendt til unn tromsø for ivf? og vet hvor lang tid det tar og komme inn dær? :)

Vi var der til samtale i juni. Oktober begynnte jeg med hormoner, nå er lille frøet i magen :)
Måtte vente pga sommerferien demmes før vi fikk starte opp! Gikk fort egentlig..

hmm.. hva måtte du betale for hormonene? hørt at det er veldi dyrt :S

Tilsammens for hele forsøket har jeg betalt 9500kr.
8000kr for hormonene. Varierer veldig fra person til person. Noen trenger
Mye hormoner og noen tenger lite.. :)

kaffør må man egentli ha hormona? hormonnivåan mine va normal..

Førr å få mange og store nok eggposa før uthenting. Æ gikk først på nesespray . Det satte systeme på pause på en måte. Sånn at man ikje får eggløysning. Så fikk æ hormonsprøyta som ska stimulere eggposan førr å få dm store nok og mange.. så sette man eggløysningssprøyta førr å få eggløysning før dem hente ut egg.

Tilsammens for hele forsøket har jeg betalt 9500kr.
8000kr for hormonene. Varierer veldig fra person til person. Noen trenger
Mye hormoner og noen tenger lite.. :)
Hvordan hormoner fikk du på? Spent på samlet sum på medisiner serru :) og eventuelt hvor lenge gikk du på hver av de :) jeg skal gjennom dette i januar :)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Hvordan hormoner fikk du på? Spent på samlet sum på medisiner serru :) og eventuelt hvor lenge gikk du på hver av de :) jeg skal gjennom dette i januar :)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app
Gikk først på synarela. Fikk to stk men brukte bare 1. Så fikk jeg hormonsprøytene. Fikk da 2 ampuller. 1 med 900ie og en på 300ie. Brukte bare den på 900ie.. :) Brukte nesespray i 28 dager og sprøyter på 10 dager..

Gikk først på synarela. Fikk to stk men brukte bare 1. Så fikk jeg hormonsprøytene. Fikk da 2 ampuller. 1 med 900ie og en på 300ie. Brukte bare den på 900ie.. :) Brukte nesespray i 28 dager og sprøyter på 10 dager..
oki :) men da vet jeg aknskje sånn ca hva jeg kommer til å bruke, men hvor mye kostet en sprøyte med synareala på 900ie?

Det vet jeg ikke. Betalte litt over 4000kr for sprøytene med 900ie og 300ie.
Synarela er nesespray.. :)

Nei fikk puregon :)

Vi har hatt 4 forsøk på UNN, dog ingen positive.
Alt over 15000 kr får du tilbakebetalt fra helfo. Hvert uttak/innsett koster 1500, dette får du ikke igjen. Du er også selv ansvarlig for innsending av alle kvitteringer på medisiner :)

Våre forsøk kom på ca 25000 totalt, så vi fikk tilbake rundt 10000 :)
Bare spør om du lurer på ting og tang :)

Vi har hatt 4 forsøk på UNN, dog ingen positive.
Alt over 15000 kr får du tilbakebetalt fra helfo. Hvert uttak/innsett koster 1500, dette får du ikke igjen. Du er også selv ansvarlig for innsending av alle kvitteringer på medisiner :)

Våre forsøk kom på ca 25000 totalt, så vi fikk tilbake rundt 10000 :)
Bare spør om du lurer på ting og tang :)
Synd du ikke fikk noen positive resultater :/
Jeg har ikke sendt inn noen av kviteringene siden jeg ikke kom opp på over 15000kr...
Men har tadd vare på alt fra apoteket.. i tilfelle jeg får bruk for mere før det har gådd 6 mnd

Synd du ikke fikk noen positive resultater :/
Jeg har ikke sendt inn noen av kvitteringene siden jeg ikke kom opp på over 15000kr...
Men har tadd vare på alt fra apoteket.. i tilfelle jeg får bruk for mere før det har gådd 6 mnd
Du skal bare sende inn, så har de det de trenger til et evt neste forsøk. Sender du ikke inn innen 6 mnd så blir det ikke tatt med i beregningen! Vi har ikke hatt alle våre forsøk innenfor 6 mnd, men jeg sendte inn alt etter hvert som vi hadde våre forsøk. Etter hver innsending som ikke oversteg 15000 så fikk jeg et brev fra helfo hvor mye jeg hadde igjen før jeg nådde egenandelsgrensen :)

Nå er jo du gravid da, så kanskje du ikke trenger et til forsøk. :)

Ja kan sende inn da bare for å ha det gjort :) håper ikke jeg trenger flere forsøk altså :)
Men man vet jo aldri.. skal juble når jeg er komment til uke 12 :)

Back
Topp