Ivf ventetid

Lille-bille

Glad i forumet
Hei :)
Vi har nå prøvd i snart 2år og ALDRI fått en positiv test... Har vert til utredning og skal tilbake i sept for evt henvisning til ivf.
Det jeg er nysgjerrig på er om noen her har erfaring om hvor lang tid det tar fra henvisning til ivf behandling? :) og evt om dere fikk noe ekstra hjelp i ventetiden? :)
 
Hei :)
Vi har nå prøvd i snart 2år og ALDRI fått en positiv test... Har vert til utredning og skal tilbake i sept for evt henvisning til ivf.
Det jeg er nysgjerrig på er om noen her har erfaring om hvor lang tid det tar fra henvisning til ivf behandling? :) og evt om dere fikk noe ekstra hjelp i ventetiden? :)

Hei:) Uff, forstår deg veldig godt. Har selv forsøkt i 1,5 år. Fikk til slutt henvisning til ivf. De har lang ventetid, så fra henvisning var sendt og til vi får komme til i slutten av oktober, har det gått 6 mnd:(. Ingen hjelp eller medisiner i løpet av ventetiden. De rådet oss å oppsøke privatklinikk dersom vi ville komme i gang raskere med ivf.
 
Last edited:
Det er vel variabelt hvor lang ventetid det er på de forskjellige sykehusene, men den er fort 6-12mnd. Kan varmt anbefale klinikk Hausken om dere ønsker å gå privat i mellomtiden!
 
Det er vel variabelt hvor lang ventetid det er på de forskjellige sykehusene, men den er fort 6-12mnd. Kan varmt anbefale klinikk Hausken om dere ønsker å gå privat i mellomtiden!

Gikk du til klinikk Hausken og ble gravid? Kan jeg spørre om det ble veldig dyrt? Når vi sjekket opp i prisene der virket det så dyrt for bare ett forsøk, men hørte at man kunne få rentefri nedbetaling..
 
Gikk du til klinikk Hausken og ble gravid? Kan jeg spørre om det ble veldig dyrt? Når vi sjekket opp i prisene der virket det så dyrt for bare ett forsøk, men hørte at man kunne få rentefri nedbetaling..
Jeg har vært igjennom ICSI på Hausken, endte vel på 45000kr for alt inkl medisiner, var tillegg for ICSI, ble negativt forsøk, men fra første til siste møte med klinikken har jeg ikke annet å si enn at det er meget dyktige og hyggelige ansatte der! Fikk starte på første syklus.. Man kan vel kjøpe pakke med 3 forsøk og får da rabatt.. Det skader uansett ikke å ta kontakt og forhøre seg på priser og slikt..

Jeg har blitt gravid på naturmetoden (etter 7 år) mot alle odds;) har pcos, en tett eggleder og den andre er heller ikke helt sprek.. men med annen partner satt spiren uplanlagt med en eneste gang:D
 
Hei:) Uff, forstår deg veldig godt. Har selv forsøkt i 1,5 år. Fikk til slutt henvisning til ivf. De har lang ventetid, så fra henvisning var sendt og til vi får komme til i slutten av oktober, har det gått 6 mnd:(. Ingen hjelp eller medisiner i løpet av ventetiden. De rådet oss å oppsøke privatklinikk dersom vi ville komme i gang raskere med ivf.

Leste litt at også alder og andre faktorer spiller inn på ventetiden. Fant ut at sykehuset jeg må til har ca 4 mnd normal venteliste.
Jeg håper og tror at siden jeg er 27år gammel og har MS og prøvd i 2år, at vi da sklir litt frem i køen :)
 
Det er vel variabelt hvor lang ventetid det er på de forskjellige sykehusene, men den er fort 6-12mnd. Kan varmt anbefale klinikk Hausken om dere ønsker å gå privat i mellomtiden!

Var visst bare 4 mnd normal ventetid der jeg må. Var på hausken på utredning og likte meg ikke der, følte ikke gyn tok oss serriøst nok og prisene veldig høye.
 
Back
Topp